Ústecký kraj řeší poslední etapu obchvatu Roudnice nad Labem, součástí bude most přes Labe
Obchvat má ulevit městu od tranzitní dopravy.
Odborníci zpracovávají studii pro stavbu poslední části obchvatu Roudnice nad Labem na Litoměřicku. Její součástí je vybudování mostu přes Labe, který bude sloužit pro veškerou dopravu. Náklady se v tuto chvíli odhadují na 800 až 900 milionů korun, řekla ČTK Magdalena Fraňková, mluvčí Ústeckého kraje, který je investorem. Pro město je to zásadní stavba, od které si slibuje odvedení nákladní dopravy z centra.
Studie bude sloužit jako podklad pro zadání výběrového řízení na zhotovitele dalšího stupně projektové dokumentace. Kraj začne také vykupovat pozemky potřebné pro stavbu. „Vzhledem ke stadiu projektové přípravy nelze v současné době určit termín realizace. Jasněji bude po vypořádání pozemků a vydání stavebního povolení,“ uvedla Fraňková. Dokumentaci připravuje společnost 4roads.
Konec tranzitu přes město
Na roudnické radnici se tento týden uskutečnilo první zasedání pracovního výboru zpracovatelů studie, zástupci města na něm vznesli své připomínky. „Dobudování závěrečné etapy obchvatu města je pro dopravu a život v Roudnici nad Labem opravdu velmi důležité. Jen touto cestou se po desetiletích podaří z historického centra odklonit tranzitní dopravu, a zmírnit tak neúměrnou zátěž veřejného prostoru i mostu přes řeku Labe,“ řekl ČTK starosta František Padělek (Společně pro Roudnici n. L.).
„Výstavbou nového přemostění by kraj také konečně zamezil nebezpečným situacím, při kterých projíždějící kamiony denně ohrožují chodce i cyklisty na cestě do sportovního areálu či obce Vědomice,“ dodal.
Kamiony nyní projíždějí přes centrum. Most přes Labe přitom není v dobrém stavu a kraj plánuje jeho rekonstrukci. Nosnost se kvůli tomu snížila z dvanácti tun na deset. Hustotu dopravy zvyšuje i to, že přímo na náměstí se nachází autobusové nádraží a vlakové je nedaleko.
V roce 2021 se řidičům otevřel jižní obchvat Roudnice. Tříkilometrová silnice se napojuje na příjezdovou cestu z dálnice D8. Náklady na stavbu činily zhruba 435 milionů korun. Na jižní část obchvatu Roudnice čekala 40 let. Jižní komunikace navazuje na dvě další části obchvatu, které vznikly na přelomu 70. a 80. let 20. století.