320 km/h a druhá jednotka v provozu. Testování nového TGV pokročilo, s cestujícími však vyjede později
Ve zkušebním provozu musí najet milion kilometrů bez cestujících.
Výrobce kolejových vozidel Alstom nasadil do testování 5. generace vysokorychlostních vlaků TGV druhou jednotku. Do provozu s cestujícími se nové jednotky TGV M dostanou ale až v roce 2025.
Posun v testování oznámil Alstom v tiskové zprávě. V té firma nenápadně upozornila na zpoždění v dodávce. Zatímco od objednávky se mluvilo o premiéře s cestujícími při olympiádě v Paříži příští rok, nyní Alstom uvádí začátek provozu s lidmi v roce 2025. Francouzské státní dráhy SNCF Voyageurs mají aktuálně objednáno 115 jednotek, které mají být dodány v během deseti let. Jako první budou jezdit na trase Paříž – Lyon – Marseille.
První předepsané zkoušky probíhaly od prosince loňského roku na zkušebním okruhu ve Velimi. Od té doby má první vyrobená jednotka za sebou pobyt ve vídeňské klimatické komoře, od konce června pak začaly už zkoušky na francouzských vysokorychlostních tratích. V září už začal provoz v maximální rychlosti 320 km/h, do testů se na počátku října zapojila druhá jednotka. To Alstomu umožní se rychleji dostat na požadovaný objem milionu najetých kilometrů ve zkušebním provozu.
Obrazem: Alstom testuje v Česku nejnovější TGV. Za deset let může jezdit i u nás, míní Kurucz
Začaly už práce na rozšíření depa na východním okraji Paříže, kde bude probíhat údržba nových jednotek. Jde o stejné depo, kde začal servis prvních jednotek TGV v roce 1981.