Video: Federer na českých sedačkách ve švýcarském vlaku. Porota vybrala nejlepší kampaně na cesty vlakem
Rail Tourism Award letos získaly čtyři kampaně na podporu cestování po železnici.
Švýcarská centrála cestovního ruchu Switzerland Tourism vyhrála letošní ročník soutěže o nejlepší kampaň na podporu cestování vlakem Rail Tourism Award. Pořádá ji sdružení národních organizací cestovního ruchu European Travel Commission (ETC) a Eurail.
Porotu nejvíce zaujal klip s bývalým tenistou Rogerem Federerem a jihoafrickým komikem Trevorem Noahem, ve kterém se omylem ocitnou v nové soupravě pro GoldenPass Express. Klip je součástí kampaně na Grand Train Tour of Switzerland. Jen na YouTube ho zhlédlo přes 80 milionů lidí. Nové soupravy, které ve videu jsou, mají i svoji českou stopu. Sedačky jsou od společnosti Borcad Fryčovice. Spot režíroval Tom Hooper, který v roce 2011 získal Oscara za film Králova řeč. Ve videu představuje Švýcarsko jako atraktivní turistickou destinaci se zaměřením na cestování po železnici.
Podle poroty klip chytře zachycuje pohodlí cestování vlakem po Švýcarsku. Ceny Rail Tourism Awards se letos udělovaly ve Vídni. Porota ocenila spoty i v dalších kategoriích.
Za inovativní přístup k v propojení více médií ocenila kampaň francouzské centrály cestovního ruchu v Okcitánii (jih Francie). V kampani došlo k propojení spotů se speciální aplikací pro jízdu na kole a na zakázku sepsané průvodce Michelin. Cílem bylo ukázat, jak se po regionu dá snadno pohybovat vlakem i to, že lze pro cesty „poslední míle“, tedy například z nádraží do cíle, využít jiné možnosti dopravy než jen auto.
Cenu za nejlepší kampaň pro mezinárodní dopravu získala Vídeň. Ta se snaží poslední roky i díky expanzi rakouských drah ÖBB v nočních vlacích hlavní město Rakouska představit i jako hlavní železniční křižovatku Evropy. V kampani ukazuje, jak cesty po metropolích vlakem mohou pomoci rozvoji cestovního ruchu a místní ekonomiky.
Ocenění získal také španělský dopravce Renfe společně s Turismo de Galicia za kampaň na výletní vlaky na severu Španělska. Podle poroty jde o dobrý příklad toho, jak dostat do regionu, který není příliš navštěvovaný, více turistů. Loni vlaky dosáhly obsazenosti přes 90 %.