Operace Botox. Francouzské dráhy omladí staré soupravy TGV
Prodloužení životnosti se má týkat více než stovek jednotek.
Francouzské státní dráhy SNCF Voyageurs se rozhodly omladit více než stovku vysokorychlostních jednotek TGV a prodloužit jejich životnost. Chtějí tak navýšit kapacitu pro cestování po železnici i přes to, že příští rok začnou odebírat od Alstomu desítky nových jednotek TGV M.
Modernizační plán nazvaly dráhy Operací Botox, detailně ji popisují na svých stránkách. Omlazení se bude týkat celkem 104 jednotek, jejichž životnost se již blíží ke konci. Půjde obvykle o zhruba třicet let staré jednotky.
Obrazem: Alstom testuje v Česku nejnovější TGV. Za deset let může jezdit i u nás, míní Kurucz
Dopravce má aktuálně 363 jednotek TGV, oproti roku 2018 jich ubylo více než 40. Počet nabízené sedačkové kapacity ale stoupl, především díky nasazení dvoupodlažních souprav a přestavbě některých souprav na vozidla pro nízkonákladovou značku Ouigo. Ta nabízí pouze druhou třídu. Tři čtvrtiny jednotek do programu Botox jsou jednopodlažní.
Vyřazování starších souprav má pokračovat, dopravce je chce ale důkladněji rozebrat a lépe využít na náhradní díly. Modernizace má prodloužit životnost jednotek o 10 let, její součástí bude i modernizace interiéru na podobu stávajících jednotek Oceane.