Pokles ceny o více než 30 procent. Za zakázkou na 12 kilometrů D3 míří MI Roads a Doprastav
Dálnice D3 skončí na hranicích provizorním sjezdem, později na ni má navázat rakouská S10.
Tendr na dvanáctikilometrový úsek dálnice D3 Kaplice nádraží – Nažidla je ve finále. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) obdrželo čtyři nabídky, s nejnižší cenou přišlo sdružení firem MI Roads, Doprastav a Duna Aszfalt. Oznámil to šéf ŘSD Radek Mátl.
Česko-slovensko-maďarské sdružení je přitom ochotno úsek postavit za výrazně nižší cenu, než kolik činí cena předpokládaná. Jeho nabídka je 4,296 miliardy korun, což je 69,5 procenta odhadované ceny, se kterou ŘSD tendr vypisovalo (6,2 mld. Kč).
„Na stavbu je vydáno stavební povolení v právní moci a jsou vykoupeny všechny pozemky v trvalém záboru,“ uvedl Mátl. Zahájení stavby ŘSD plánuje na poslední čtvrtletí tohoto roku.
Současně má začít i stavba navazujícího příhraničního úseku Nažidla – státní hranice, na který rovněž aktuálně běží tendr. Zakázku na poslední čtyři kilometry jihočeské D3 nejspíš získá společnost Swietelsky stavební, která šla do tendru s cenou 875 milionů korun. To je rovněž o 30 procent méně, než kolik činil předpoklad silničářů.
ŘSD předpokládá, že dálnice bude na hranicích v roce 2026. Tím bude jihočeská část dálnice hotová, neboť koncem roku 2024 se má otevřít 30 nových kilometrů mezi severním okrajem Českých Budějovic a Kaplicí.
Dálnice D3 má celkem měřit 170 kilometrů, v provozu je teď 70 kilometrů od hranic Středočeského a Jihočeského kraje k severnímu okraji Českých Budějovic.
Dálnice D3 skončí na hranicích provizorním sjezdem, později na ni má navázat rakouská S10.