S jízdenkou OneTicket už se svezlo 9 tisíc psů a 13 tisíc kol
Červen byl nejlepším prodejním měsícem od zavedení OneTicketu, jednotnou jízdenku si koupilo přes čtvrt milionu cestujících.
Za tři čtvrtě roku od zavedení doplatku za kolo a psa v systému jednotné jízdenky OneTicket využily tuto možnost tisíce cestujících. Celkem se od loňského 11. prosince s OneTicketem svezlo devět tisíc psů a 13 tisíc kol.
Svědčí to mimo jiné o tom, že univerzální vlakovou jízdenku berou Češi jako skvělý prostředek pro přepravu sebe i svých čtyřnohých a dvoukolých miláčků kamkoli po republice. Důkazem je celé letošní léto, které bylo z hlediska zájmu o jízdenky OneTicket rekordní.
Za červen, červenec a srpen se prodalo celkem 732 779 jízdenek OneTicket. To je o 18,5 tisíce víc než ve stejném období loni. Červen byl zároveň nejlepším prodejním měsícem od spuštění Systému jednotného tarifu v prosinci 2020. Jednotnou jízdenku pro českou železnici si za 30 dnů koupilo přes čtvrt milionu cestujících. V červenci navíc padla hranice pěti milionů prodaných jízdenek OneTicket.
A zájemců o cestování s OneTicket stále přibývá. Je ideální jak pro letní výlety a prázdninová putování, tak i pro pravidelné dojíždění do školy nebo do práce. Absolutně nejčastější trasou je přitom cesta z pardubického hlavního nádraží na královéhradecké. Cílovou destinací je nejčastěji Praha, Hradec Králové a Liberec.
Klíčovým benefitem OneTicket je pohodlí a nevázanost, protože platí na vlaky všech dopravců zapojených do systému a umožňuje mezi nimi libovolně přestupovat. Od spuštění systému už s námi jel například téměř milion seniorů nad 65 let, přes 700 tisíc studentů a 275 tisíc dětí do 6 let. Cestující se navíc nemusejí obávat, že nestihnou konkrétní spoj, v rámci platnosti jízdenky mohou totiž jet kterýmkoli dalším.
OneTicket se neustále rozvíjí a zlepšuje nabízené služby. Chcete ve vlaku sedět u okna, nebo u stolečku? Žádný problém. Při nákupu si lze u dopravců, kteří zveřejnili plánky svých vagonů, vybrat i konkrétní místo. Usnadňuje také cestování hendikepovaným. Pro nástup a výstup z vlaku a pohyb po nádraží si mohou ke své jízdence objednat asistenci, a to na zákaznické lince 222 266 755 nebo prostřednictvím e-mailu na adrese asistence@oneticket.cz. Cestující uplatňující nárok na slevu v rámci invalidity třetího stupně si mohou do mobilní aplikace OneTicket nahrát QR kód od České správy sociálního zabezpečení, kterým se spolu s občanským průkazem prokáží ve vlaku při kontrole.
A pozor, během nadcházejícího podzimu přibude další novinka, tzv. Účet Rodina a Účet Firma.
OneTicket je aktuálně k dispozici v několika variantách. Jako jednorázová jízdenka na cestu tam (mimochodem tuto si cestující kupují nejčastěji) nebo tam a zpět, jako traťová na 7, 30 nebo 90 dní a na výběr je i síťová v několika variantách s platností od jednoho dne až po rok. Cestující mohou také využít věrnostní program OneTicket 25 Card, v rámci kterého jezdí se slevou 25 %.
Jednoduše ji koupí z počítače nebo mobilního telefonu na webu www.oneticket.cz, v mobilní aplikaci OneTicket, na pokladnách dopravců zapojených do systému, u průvodčích ve vlacích a také v jízdenkových automatech na nádražích. Odkaz pro nákup jízdenky najdete i na portálu mapy.cz a u konkrétních tipů na výlet na webu www.kudyznudy.cz.
Počet prodaných jízdenek OneTicket
Období |
ks |
13. 12. 2020* – 31.12.2021 |
1 301 950 |
1. 1. 2022 – 31. 12. 2022 |
2 475 592 |
1. 1. 2023 – 31. 8. 2023 |
1 692 803 |
*Datum spuštění do ostrého provozu