Na pozemcích Prahy 1 už nepůjde zaparkovat elektrokoloběžky. Radní argumentují tržním řádem

Sdílené elektrokoloběžky Tier a Bolt. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýSdílené elektrokoloběžky Tier a Bolt. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Městská část se bude snažit rozšířit zákaz na celé historické centrum Prahy. Potřebuje však souhlas magistrátu.

Radnice Prahy 1 zakáže parkování sdílených elektrokoloběžek na svých svěřených pozemcích a vyzve magistrát k témuž pro celou památkovou rezervaci. Podle radních se elektrokoloběžky staly závažným dopravním, bezpečnostním a estetickým problémem historického centra Prahy.

Zastupitelstvo tak ve středu přijalo usnesení, že bude činit veškeré potřebné kroky k úplnému vyloučení sdílených koloběžek z území, které má ve správě.

Dále Praha 1 požádá hlavní město Prahu o stejný přístup k provozování sdílených koloběžek i na území ve vlastnictví magistrátu a území Pražské památkové rezervace,“ uvedla městská část v tiskové zprávě.

Radní Prahy 1 pro dopravu Vojtěch Ryvola (ANO) chtěl původně na jednání pouze prosadit uspořádání místního referenda o zákazu elektrokoloběžek. Nakonec městská část rozhodla hned, na tvrdém postupu byla podle radních všeobecná shoda.

Elektrokoloběžky v ulicích metropole nabízejí k zapůjčení firmy Bolt a Lime.

Snaha městské části o zákaz koloběžek je vzhledem k nedávným jednáním překvapivá. Ryvola totiž před několika týdny inicioval jednání s provozovateli koloběžek a dohodl se s nimi na nových pravidlech parkování vozítek, se kterými vyjádřila městská část spokojenost.

Elektrokoloběžky ozdobí povinný nápis. Praha dohodla nová pravidla, polovina jich z ulic zmizí

Praha 1 využila k zákazu doporučení ministerstva vnitra a dopravy obcím z letošního srpna. To nabízí možnost regulovat sdílené elektrokoloběžky formou tržního řádu. Nabízení koloběžek k pronájmu představuje podle ministerstev zvláštní užívání veřejného prostranství, které vyžaduje soukromoprávní souhlas vlastníka – ve většině případů města.

To znamená, že je dovoleno pouze, pokud si provozovatel služby obstará souhlas obce například v podobě nájemní smlouvy,“ řekl podle ČTK na jednání spolupředkladatel návrhu Pavel Marc (Praha 1 Sobě). Další podmínkou je podle něj zajištění povolení pro zvláštní užívání komunikace u silničního úřadu a uhrazení příslušného poplatku.

Pozemky městské části jsou převážně parky a okolní komunikace, většinu ulic a chodníků však spravuje hlavní město.

Podle městské policie za prvních sedm měsíců letošního roku strážníci řešili v souvislosti s koloběžkami 4352 přestupků a rozdali pokuty za asi 1,1 milionu korun.

Tagy Bolt Hlavní město Praha Lime Praha 1 sdílené elektrokoloběžky
52 komentářů