Modernizace tratě na ulici Nádražní v Ostravě finišuje, tramvaje se vrátí v sobotu
Kompletní rekonstrukce téměř 600 metrů dlouhého úseku byla největší letošní investicí DPO do infrastruktury.
V sobotu 19. srpna začnou ostravské tramvaje opět zajíždět až k hlavnímu nádraží a na smyčku Hlučínská. Na začátku prázdnin je v úseku od zastávky Karolina dočasně nahradila autobusová doprava. Dopravní podnik Ostrava (DPO) totiž nechal zmodernizovat tramvajový úsek mezi ulicemi 30. dubna a Valchařská.
Práce, které měla na starosti firma Colas CZ, přinesly pevnou jízdní dráhu, nové trolejové vedení a výstražná světla na nástupišti zastávky Důl Jindřich upozorňující na blížící se tramvaj. Součástí modernizace byla také výměna výhybky a veřejného osvětlení. Kompletní rekonstrukce téměř 600 metrů dlouhého úseku je největší letošní investicí DPO do infrastruktury.
„Stavělo se uprostřed městské zástavby, což vždy přináší řadu omezení. Nejnáročnější bylo ale zkoordinovat jednotlivé kroky modernizace, aby na sebe vše navazovalo. Stavba si vyžádala rozsáhlé dopravní uzavírky, a tak jsme na celou rekonstrukci měli jen pět prázdninových týdnů,“ přibližuje Daniel Šilar, manažer kolejových staveb v Colasu CZ.
Výluka znepřístupnila i jednu ze dvou tramvajových vozoven, a to vozovnu Moravská Ostrava. Do vozovny v Porubě se muselo přesunout zhruba 30 vozů i tým zaměstnanců DPO.
Investice si vyžádala náklady ve výši téměř 69 milionů korun bez DPH. Část bude pravděpodobně dotována díky Operačnímu programu Doprava 2021–2027.