Německé obce si vymohly návrat zrušených osobních vlaků. Zkušební období se osvědčilo
Součástí dohody je i modernizace nádraží a obnova dalších zrušených zastávek.
Tlak na dopravce „zdola“ se vyplatil obcím v západoněmeckém Bádensku-Württembersku. Dočasné obnovení osobních vlaků na trati mezi stanicemi Osterburken a Lauda na železnici spojující Stuttgart a Würzburg bude v novém jízdním řádu zaneseno už natrvalo.
Zkušební provoz v pracovní dny v hodinovém taktu odstartoval v roce 2019, provozuje ho DB Regio. Původně byl dohodnutý na tři roky. Kvůli covidovému propadu poptávky po dopravě se následně prodloužil ještě o další rok. Předcházela tomu kampaň několika obcí, které se na dotování spojů podílely. Ročně to obnášelo téměř 1,5 milionu eur.
Spolufinancování stálého provozu dohodla spolková země Bádensko-Württembersko spolu s jednotlivými okresy. Místní úřady budou ročně přispívat částkou 3-6 milionu eur, což by mělo pokrýt 40 procent nákladů.
Pokud dosáhne počet cestujících minimálně 400 denně ve dvou po sobě následujících pololetích, klesne platba obcí na 20 procent. Pokud dosáhne počet pasažérů 500, nebudou muset radnice přispívat nic.
Součástí dohody je i modernizace nádraží Rosenberg, Eubigheim, Wölchingen a Königshofen, zároveň by se mělo urychlit navracení dalších uzavřených stanic do provozu.
Zemský ministr dopravy Winfried Hermann k tomu podle webu Frankenbahntakt řekl, že „současné extrémní změny počasí ukazují, jak důležitý je přesun ke klimaticky přívětivějším druhům dopravy, a to i na venkovských tratích.„
„Ukončení zkušebního provozu by bylo špatným signálem pro obyvatelstvo, protože atraktivní veřejná doprava nesmí být výhradní výsadou metropolí, ale musí být prosazována i u nás,„ uvedl při podpisu dohody zástupce okresu Main-Tauber Christoph Schauder.