75 metrů pro plynulou jízdu na kole bez sesedání. Plzeň dokončila chybějící cyklistické propojení
Podle města jde o ukázku toho, že i malé investice do zlepšení dopravní infrastruktury jsou důležité.
Lidé na kole v plzeňské čtvrti Slovany mohou nově projíždět mezi ulicemi Slovanská alej a Šeříková bez toho, aby museli sesedat z kola nebo porušovali zákon jízdou po chodníku. Správa veřejného statku města Plzně nechala vybudovat dva nové úseky stezky pro pěší a cyklisty s napojením do Šeříkové ulice.
Podle města jde o ukázku toho, že do dopravy nejdou peníze jen do velkých projektů, ale i malých akcí. Mohou přitom zásadně zlepšit komfort jízdy. Na Slovanech jde o dva krátké, dohromady 75 metrů dlouhé, chybějící úseky cyklistického propojení z cyklostezky podél Francouzské ulice do rezidenční oblasti mezi Slovanskou alejí a areálem bývalých kasáren Slovany. Stezka je tři metry široká. Součástí stavby je doplnění tří stožárů veřejného osvětlení. Za úpravu Správa veřejného statku města Plzně zaplatila 1 131 357 korun včetně DPH.
„Investice do dopravy patří mezi naše priority. Jsem rád, že neinvestujeme jen do velkých projektů, ale i do těch menších, které jsou z hlediska dopravy v Plzni neméně důležité. Cyklostezky, jejich budování a propojování stávajících úseků patří mezi ně,“ řekl primátor Roman Zarzycký.
Podle náměstka primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleše Tolara nyní mohou cyklisté místem projet legálně, aniž by museli z kola sesedat. „Právě na nespojitost cyklostezek si mnozí kolaři stěžují. Často ji způsobují nevyřešené majetkové vztahy, které nám nedovolí na stávající úsek navázat,“ uvedl Tolar.
Konec schodů na chodníku v Karlovarské ulici
Úpravou prošel i chodník na Karlovarské ulici v místech zvaných Berlín. Zmizely zde schody. „Kromě města a vlastníků domu zde bylo nutné jednat i s ČEZem. První dohledané zmínky o snaze schody zbourat, aby zde mohl být bezbariérový chodník, případně stezka pro cyklisty, která o pár metrů výš končí a žene cyklisty do vozovky frekventované komunikace, jsou dvanáct let staré,“ dodal Tolar.
„Na těch pár čtverečních metrů se schody na chodníku na Karlovarské se mne cyklisté ptali nesčíslněkrát. Ne každý chápe, proč město nemůže vyřešit tak ‚malý problém‘ bez součinnosti všech vlastníků a co je za takovou relativně malou stavbou práce a jednání,“ uvedla plzeňská cyklokoordinátorka Radka Žáková ze Správy veřejného statku města Plzně. Zlikvidovat schody a vytvořit nové chodníkové plochy stálo 693 tisíc korun.