Obrazem: Na třicetikilometrovém staveništi dálnice D4 se začínají klenout mosty
Řidiči se po některých částech nové dálnice projedou už letos, a to v rámci dočasných změn vedení provozu.
Na třicetikilometrovém staveništi dálnice D4 je v plném proudu třetí stavební sezona. Mimo jiné zde roste 40 mostních staveb, z nichž většina má být letos dotažena do podoby hrubé stavby. Deník Zdopravy.cz přináší ze staveniště obrazovou dokumentaci, kterou přislíbil před Velikonocemi.
Největší mostní stavbou na D4 je estakáda u obce Nerestce. Skoro 420 metrů dlouhá stavba překlene silnici III. třídy, polní cestu, údolí řeky Skalice a regionální železniční trať. Druhým nejdelším je s délkou 223 metrů most u Zalužan, k velkým mostním konstrukcím na D4 patří i most o sedmi polích za Milínem, který bude měřit 157 metrů.
Dálnici financuje a buduje sdružení Via Salis, které tvoří francouzské firmy Vinci Highways a Meridiam. Jde o první tuzemský dálniční projekt PPP. Investice zahrnuje projektování, financování a stavbu 32 kilometrů dálnice D4 z Příbrami do Písku a modernizaci a údržbu dalších 16 kilometrů již zprovozněných navazujících úseků.
Podle smlouvy se státem má být stavba hotova v prosinci 2024. Dalších 25 let se o ni bude Via Salis starat. Řidiči se přitom po některých částech nové dálnice projedou už letos, a to v rámci dočasných změn vedení provozu. Musejí zároveň počítat s dalšími omezeními.