DPMB nechá veřejnost projít nový tramvajový tunel, provoz v něm začne 1. května
V tunelu již začaly zkušební jízdy.
Dopravní podnik města Brna (DPMB) otevře 28. dubna veřejnosti nový tramvajový tunel mezi Pisárkami a Komínem. Vznikl jako přeložka tramvajové trati kvůli výstavbě části Velkého městského okruhu v Žabovřeské ulici.
Termín dne otevřených dveří oznámil DPMB na svém facebookovém profilu. Stalo se tak jen pár dnů poté, co v tunelu zahájil zkušební jízdy. Lze očekávat velký zájem. Když loni DPMB otevřel tunel na nové trati ke Kampusu Bohunice, dorazily tisíce lidí.
Zkušební provoz v tunelu začal tento týden. „Připravujeme podklady pro hlavní tunelovou prohlídku a přejímky,“ popsal aktuální stav ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala. 1. května by tunelem měli projet už i cestující. Do té doby poběží zkušební provoz. „Postupně vyzkoušíme v tunelu všechny typy tramvají. Včera jela tunelem první,“ potvrdila mluvčí DPMB Barbora Doležalová.
Necelého půl kilometru dlouhý tunel je zhruba o sto metrů kratší než tunel, který DPMB otevřel loni na trati ke Kampusu Bohunice. Nahradil trať, která musela ustoupit budování nové silnice. Tramvaje v tomto úseku nejezdí přes dva roky. Tunel bude otevřen se zpožděním zhruba čtyři měsíce. Důvodem pozdějšího otevření je mimo jiné požadavek na nové zabezpečení tunelu.
Stavba silnice je zatím už v druhé polovině. „1. srpna by se měl zprovoznit úsek v silniční galerii, začne stavba druhé části čtyřpruhu, která je blíže řece. Zahájíme úpravy nábřeží,“ nastínil Fiala. Celou stavbu zprovozní v roce 2024. Práce na druhé části okruhu v Žabovřeské začaly v prosinci 2020, vyjdou na více než dvě miliardy korun.
Zprovoznění tunelu bude pro podnik i cestující provozní úlevou. Nyní je velká část zátěže směřována přes Žabovřesky a přes Českou a podnik musí různě kombinovat soupravy, aby vyhověl poptávce cestujících. Navíc se po více než dvou letech výrazně zjednoduší cesta z Komína na Mendlovo náměstí.