Další město přechází z nafty na elektřinu. Arriva shání elektrobusy pro Kutnou Horu

Elektrobus SOR EBN 8 pro MHD Hranice, foto: 3ČSADElektrobus SOR EBN 8 pro MHD Hranice, foto: 3ČSAD

Autobusy městské hromadné dopravy v Kutné Hoře by měly už od příštího roku jezdit výhradně na elektřinu. Podruhé shání provozovatel

Autobusy městské hromadné dopravy v Kutné Hoře by měly už od příštího roku jezdit výhradně na elektřinu. Podruhé shání provozovatel MHD v Kutné Hoře, společnost Arriva Východní Čechy, nové elektrobusy, které nahradí stávající dieselové.

Ve veřejné soutěži shání celkem pět elektrobusů dvou typů. Dva osmimetrové a tři do délky 11,2 metrů. Odhadovaná cena je 53,7 milionů korun, firma počítá s tím, že většinu peněz proplatí Integrovaný regionální operační program (IROP), z kterého už Arriva získala dotaci.

Požadavkem je, aby autobusy na jedno dobití zvládly ujet 170 kilometrů. První soutěž musela Arriva zrušit, nikdo se nepřihlásil.

Aktuálně jezdíme v Kutné Hoře naftovými autobusy SOR, BN 12 a BN 10,5.Po zavedení elektrobusů do provozu by měla být kompletní městská hromadná doprava v Kutné Hoře elektrifikovaná,“ řekl Roman Herden z Arrivy.

Zavedení elektrobusů umožní zajíždět i do historického centra, Kutná Hora kvůli tomu plánuje i velkou změnu vedení linek. 

Arriva je v Česku jedním z největších dopravců s elektrobusy. Na baterie jezdí například v Třinci. „Naše zkušenosti s elektrobusy jsou pozitivní. Řidiči, i když si museli zvyknout na poněkud jiný styl jízdy, jsou s elektrobusy spokojení. Cestující oceňují tichý provoz, ale také ekologičnost elektrobusů,“ dodal Herden.

Na elektrobusy přechází i další města, například probíhá soutěž na dodávku elektrobusů do Trutnova, kde počítají ale nadále ještě s autobusy na zemní plyn. Na elektřinu budou jezdit také v Bílině, na přelomu léta a podzimu by mělo dojít k předání eletrobusů SOR EBN 11. Poté bude kompletně síť v Bílině elektrická.

Jako první v Česku začaly v MHD elektrobusy jezdit v Hranicích, kde ale v červnu došlo ke shoření jednoho z autobusů značky SOR. Dopravci a města zatím do elektrobusů investují hlavně díky dotacím, které pokrývají až 85 % ceny. 

Tagy Arriva elektrobusy
13 komentářů