Na vytížené silnici I/35 přibudou ve Vysokém Mýtě semafory, má být tišší
Jedna z nejvytíženějších silnic I. třídy v zemi a důležitá spojnice mezi Čechami a Moravou projde v příštích měsících velkými
Jedna z nejvytíženějších silnic I. třídy v zemi a důležitá spojnice mezi Čechami a Moravou projde v příštích měsících velkými úpravami. Ve Vysokém Mýtě chystá Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) kromě opravy povrchů také přestavbu některých křižovatek a zavedení světelné signalizace.
Zakázku za 52,3 milionů korun bez DPH vyhrál Strabag, který porazil čtyři další firmy v soutěži. Vítězná firma už oficiálně převzala stavbu, oprava bude probíhat letos a příští rok.
Jde o společný projekt ŘSD a města. Město zaplatí stavbu světelné signalizace, ŘSD stavební úpravy křižovatek a přechodů. Zatím nedojde k příliš velkému omezení provozu, nejprve se pokládá podél silnice kabelové vedení veřejného osvětlení a pro semafory. Stavební úpravy mají začít na konci srpna.
Semafory vyrostou na křižovatkách s Pražskou ulicí a u Lidlu. Nové semafory mají být sladěné s těmi, co jsou na křižovatce s ulicí Prokopa Velikého, aby došlo k vytvoření takzvané zelené vlny. Pro snadnější odbočení vlevo dojde současně k úpravám křižovatky s ulicí Generála Svatoně.
„Ve stadiu přípravy dokumentace jsme se s ŘSD dohodli, že k záměru přistoupí komplexně a do plánovaných úprav zahrneme kromě křižovatek také přechody pro chodce. I pro ně chceme zajistit bezpečný přechod,“ řekl místostarosta Martin Krejza.
Přechody u autobusového nádraží a u bazénu budou řízeny semafory, vysunutím chodníku do vozovky dojde k jejich zkrácení na 7,5 m. Stávající přechod u Mýtnice se přesune o 26 metrů blíže k okružní křižovatce mezi Základní uměleckou školu a budovu bývalé střední obchodní školy. K posunu přechodu dojde rovněž v Jeronýmově ulici, aby oba přechody na sebe vzájemně navazovaly. Všechny přechody budou nasvíceny.
Součástí akce bude i obnova živičného krytu, ta má nastat příští rok.
Může přinést i uzavírky a objízdné trasy, o nich zatím není rozhodnuto. Nově ve Vysokém Mýtě použijí takzvaný gumoasfalt, který má snížit hlučnost.
Podle posledních výsledků sčítání dopravy v roce 2016 projede Vysokým Mýtem v pracovní dny za 24 hodin přes 20 tisíc vozidel. To je více, než na řadě úseků českých dálnic. Dopravu by měla vyřešit dálnice D35, její stavba je ale v nedohlednu.