Nový most přes řeku Moravu na D55 postaví FIRESTA a MI Roads, začne se na jaře
Úsek s mostem na severu naváže na nedávno dokončený dálniční obchvat Otrokovic.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybralo firmy, které zbudují další úsek dálnice D55. Konkrétně jde o půlkilometrový úsek u Napajedel, jehož součástí bude i 150 metrů dlouhá mostní estakáda přes řeku Moravu.
Zakázku získalo sdružení firem FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a MI Roads, cena je 674,4 milionu korun. Pro loni založenou MI Roads, která je dcerou Metrostavu, jde o zatím největší zakázku. Samotný Metrostav se o veřejné zakázky ucházet nemůže, neboť byl odsouzený za korupci.
„Stavba mostu D55 přes Moravu má stavební povolení v právní moci, zahájení stavby plánujeme na druhé čtvrtletí,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl. Hotovo by mělo být v roce 2025. ŘSD vybralo zhotovitele z pěti zájemců, předpokládaná cena byla 696 milionů.
Most je navržen jako kolmý jednopolový. Úsek s mostem na severu naváže na nedávno dokončený dálniční obchvat Otrokovic, na jihu pak na 7,5 kilometru dlouhý úsek Napajedla – Babice. Ten by se měl stavět v letech 2024 až 2026.
Celých osm kilometrů nové dálnice v napajedelském úseku (včetně mostu přes řeku) fakticky propojí už hotový obchvat Otrokovic s právě budovanou částí Babice – Staré Město (8,5 km), jejíž stavba začala v září 2020. Hotovo by mělo být v roce 2024. Zároveň se už rok a půl staví i úsek Staré Město – Moravský Písek (8,8 km). Hotovo má být též v roce 2024.
Celá D55 od Olomouce přes Přerov a Otrokovice k Břeclavi má měřit 101 kilometrů, hotovo je nyní 21 kilometrů. Úsek Přerov – Hulín bude mít D55 společný s dálnicí D1. Dopravní zátěž zde přitom patří k největším v tuzemsku. Stará silnice I/55 je přetížená a vede přes řadu obcí, kterým má ulevit právě dálnice. ŘSD mluví o tom, že dálnice po dokončení odvede dopravu z center 18 měst a obcí.