Další dvě lokomotivy zamířily z CZ LOKO do Itálie, získaly netradiční růžový lak
Počet dodaných lokomotiv do Itálie dosáhl již téměř stovky.
Společnost CZ LOKO klade dlouhodobě důraz na rozvoj zahraničních aktivit. To se aktuálně týká především Skandinávie nebo nejnověji Rumunska. Současně je upevňována pozice na stávajících trzích, kde tradičně nejsilnější odbytiště tvoří Itálie.
Důkazem může být dvojice kompletně modernizovaných lokomotiv řady 741.7, která opustila výrobní závod v České Třebové o tomto víkendu. První lokomotiva z této dvojice 741.758 zamířila do průmyslového areálu na předměstí Foggia v jihovýchodní části Itálie. Zde bude zajišťovat obsluhu pod hlavičkou společnosti Lotras. Pro tuto společnost půjde o první lokomotivu z produkce CZ LOKO.
Druhý stroj v pořadí 741.759 převezme Oceanogate Italia, která jej nasadí na posunu v intermodálním terminálu Melzo společně s lokomotivou 741.748, dodanou před dvěma lety. Lokomotivy obou provozovatelů na první pohled zaujmou netradičním barevným provedením, ve kterém převládá korporátní růžová.
Společnost CZ LOKO začala v Itálii působit v roce 2001, kdy zdejším dopravcům začala dodávat modernizované „brejlovce“. Později se zde prosadila právě s modernizovanými lokomotivami řady 741.7 a aktuálně také s nově vyráběným typem EffiShunter 1000. Ještě letos bude italskému dopravci Mercitalia Shunting & Terminal dodána první duální lokomotiva DualShunter 2000. Celkem bylo do Itálie dodáno téměř sto lokomotiv.
Dalibor Palko, CZ LOKO