Dlouho odkládaná rekonstrukce Benešova mostu v Ústí nad Labem má začít v roce 2025
Kraj během opravy počítá se zákazem tranzitní dopravy přes Ústí nad Labem.
Ústecký kraj má hotovou kompletní projektovou dokumentaci k opravě Benešova mostu v Ústí nad Labem. Most je dlouhodobě ve špatném stavu, jeho oprava nabrala zpoždění. První práce v podobě stavby provizorní lávky začnou příští rok, samotná oprava včetně uzavření mostu v roce 2025.
Ústecký kraj posun v přípravách oznámil v tiskové zprávě. Díky dokončení dokumentace pro provádění stavby může kraj vypsat výběrové řízení na zhotovitele. Aktuální stav příprav prezentoval kraj městu, městským obvodům a dopravní policii. V Ústí nad Labem půjde o zásadní stavbu, která výrazně ovlivní dopravu. Jedním z opatření během samotné stavby bude zákaz tranzitní dopravy přes Ústí nad Labem. Po celou dobu opravy bude vyznačena objízdná trasa pro tranzit mezi Ústím nad Labem a Děčínem po silnici I/13 obcemi Libouchec a Jílové a po nezpoplatněném úseku dálnice D8.
Kraj přiznal, že je projekt opět ve skluzu. Tentokrát kvůli souvisejícím rekonstrukcím, které je nutné provést na objízdných trasách před uzavřením mostu. „Je nezbytné, aby město Ústí nad Labem nejprve rekonstruovalo ulici Výstupní. To by dle slov pana primátora mělo být hotové do poloviny roku 2024. Do té doby my přepruhujeme okružní křižovatku pod Větruší, čímž dojde k jejímu zkapacitnění v požadovaných směrech. Ředitelství silnic a dálnic ještě musí opravit povrchy v ulici Přístavní a na komunikaci I. třídy č. 13 opravit dva mosty. Vše bude dle nejnovějšího časového plánu v letošním roce hotovo a nám už nebude nic bránit začít v příštím roce se stavbou provizorní lávky,“ řekl radní pro majetek Tomáš Rieger (ODS).
Vznikne provizorní lávka
Během opravy bude možné v Ústí nad Labem autem překonat Labe jen po Mariánském mostě. Už nyní na most nesmí těžší vozidla včetně MHD. Pro pěší a cyklisty bude Benešův most po celou dobu rekonstrukce nahrazen provizorní lávkou, umístěnou cca 90 metrů po proudu řeky. K lávce bude také provizorně přeložena cyklostezka. „Ta stávající bude uzavřena v úseku od železničního mostu po areál KOLOcafé, převedena provizorní přeložkou podél budovy krajského soudu do ul. Národního odboje, dále ul. Kramoly, Střekovské nábřeží a Kozinova,“ nastínil Rieger.
Odhadované náklady na stavbu jsou nyní podle kraje 400 milionů korun bez DPH, ještě loni uváděl kraj částku 501 milionů korun bez DPH. Most je podle odborníků ve velmi špatném stavu. S opravou mostu postaveného v letech 1934 až 1938 se počítalo už v roce 2020.