DP v Brně loni zaznamenal téměř 800 nehod, nešvarem je chybné odbočování vlevo
Ke kolizím nejčastěji dochází na nejfrekventovanějších místech – v ulicích Křenová, Veveří, na Palackého třídě, Vídeňské nebo Cejlu.
Řidiči Dopravního podniku města Brna (DPMB) se v loňském roce stali účastníky 795 nehod, z toho 233 nehod zavinili. Nejčastěji se nehod účastnily tramvaje, kterým automobilisté nedali přednost při odbočování vlevo.
Trend je nicméně pozitivní, celkový počet nehod je nižší než v předcovidovém roce 2019 (1123 nehod). „To je dobrá zpráva, nicméně stále se musíme snažit působit jak na naše zaměstnance, tak na veřejnost, a tlačit tyto počty dolů,“ uvedl šéf DPMB Miloš Havránek.
Nejčastější příčinou nehod s účastí vozů MHD je nedání přednosti při odbočování vlevo, stojí za 35 procenty nehod. „Řidič osobního auta hlídá provoz v protisměru a okamžik, kdy bude moci odbočit vlevo, ale zapomene se podívat do zpětného zrcátka, zda za ním nejede tramvaj,“ uvedl dopravní ředitel DPMB Jan Seitl.
Na druhém místě v žebříčku příčin se umístila nepozornost, která tvoří téměř 25 procent nehod, zbývajících 40 procent se dělí mezi couvání, nedodržení bezpečné vzdálenosti nebo nouzové brždění. Ke kolizím nejčastěji dochází na nejfrekventovanějších místech – v ulicích Křenová, Veveří, na Palackého třídě, Vídeňské nebo Cejlu.
Klesl počet zraněných účastníků, oproti předloňským 97 jich loni bylo 64. Při žádné z nehod nedošlo k usmrcení člověka.
Nejvíce se loni bouralo v prosinci (97 nehod), následuje červen s 85 nehodami. Nejklidnější doprava byla z hlediska provozu i nehod v červenci a srpnu, kdy se řidiči „ťukli“ 40krát. Nejvíce nehod se odehraje ve čtvrtek a v pondělí.