Podzimní stříhání pásek: otevře se čtrnáct nových kilometrů dálnic
Letošní podzim v dopravě lze nazvat obdobím stříhání pásek. Tuzemská dálniční síť se v příštích týdnech rozroste o čtrnáct nových
Letošní podzim v dopravě lze nazvat obdobím stříhání pásek. Tuzemská dálniční síť se v příštích týdnech rozroste o čtrnáct nových kilometrů na třech úsecích. Všechny přitom leží na tazích z Prahy na jih. Ministerstvo dopravy plánuje otevřít motoristům pětikilometrový obchvat Dubence na D4 a dva úseky jihočeské D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Budějovicemi o celkové délce devět kilometrů.
„Všechny tyto tři úseky se otevřou na přelomu září a října,“ uvedl mluvčí rezortu Tomáš Neřold s tím, že přesná data se teprve upřesňují. Největší dopravní význam přitom má zhruba tříkilometrová část D3 u Českých Budějovic. Díky jejímu dokončení se dálnice po sedmdesáti letech plánování dotkne krajského města. Dopravu přitom odvede z přetížených předměstí Borek a Nemanice, které na příjezdu do města působí jako špunt.
Podobně úzkým hrdlem je i Dubenec, kde se pravidelně tvoří kolony. Jeho obchvat prodlouží příbramskou D4, jejíž navazující část směrem k Písku chce ministerstvo dopravy následně stavět pomocí projektu PPP (tedy ve spolupráci se soukromým investorem). Necelých šest kilometrů dálnice se otevře mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem, kde zásadní dopravní přínos před dokončením celé dálnice nelze zatím čekat.
S koncem stavební sezony by se měli řidiči dočkat úlevy i na D1, která prochází kompletní modernizací. V listopadu chtějí silničáři otevřít úsek Psáře – Soutice (49. až 56. km), v prosinci pak úsek Měřín – Velké Meziříčí západ (134. až 141. km). Už koncem srpna se motoristům otevřelo čtyřkilometrové napojení Hradce Králové na D11. Koncem září by mělo padnout i omezení provozu na D8 v kritickém úseku u takzvané Prackovické estakády.