Budějovický dopravní podnik znovu zkouší nakoupit trolejbusy, místo deseti jich chce 14
Po dodání nových trolejbusů má být trolejbusový vozový park DPMCB složený kompletně z nízkopodlažních bezbariérově přístupných vozidel. Vyřazeny budou Škody 15Tr(M).
Dopravní podnik města České Budějovice (DPMCB) nevzdává snahu po čtyřech letech doplnit vozový park trolejbusů. Aktuálně vypsal tendr na dodávku 14 kloubových vozidel, která mají mít schopnost jet část trasy bez trolejí (tzv. parciální trolejbusy).
DPMCB měl původně v plánu pořízení deseti parciálních trolejbusů, tendr vypsal v červenci. V srpnu ale soutěž zrušil. „V průběhu zadávacího řízení nastaly okolnosti, které mají podstatný vliv na rozsah plnění sektorové veřejné zakázky a které dále zpřesňují požadavky na kvalifikaci dodavatelů. Dodavatelé, kteří v původním rozsahu plnění a s původními požadavky na kvalifikaci neuvažovali o podání nabídky, mohou s touto změnou svůj postup přehodnotit,“ uvedl dopravní podnik ve zdůvodnění.
Předpokládaná cena trolejbusů přitom roste. Zatímco v prvním tendru byl odhad za deset vozidel 170 milionů (17 mil. za jeden trolejbus), nyní činí předpoklad za 14 vozidel 263 milionu (18,8 mil. za jedno vozidlo). Lhůta pro doručení nabídek vyprší 15. prosince.
DPMCB má aktuálně 56 trolejbusů, z toho devět nejstarších škodovek 15Tr (včetně modernizovaných 15TrM). Dva trolejbusy přitom pamatují spuštění trolejbusového provozu (historicky už třetí) v Budějovicích v roce 1991. Po dodání nových trolejbusů má být trolejbusový vozový park DPMCB složený kompletně z nízkopodlažních bezbariérově přístupných vozidel. Vyřazeny budou právě Škody 15Tr(M).
Českobudějovická MHD prošla dosud největší obměnou vozového parku v roce 2018, kdy dopravní podnik nakoupil vozidla za půl miliardy korun. Pokud jde o elektrická vozidla, nakoupil tehdy od Škody Electric jedenáct elektrických midibusů a jedenáct trolejbusů 27Tr NU. Celkem má DPMCB 15 trolejbusů s pomocným bateriovým pohonem.