Historicky první Česko-slovenská železniční konference propojí experty z Česka a Slovenska v Bratislavě
Konference přivítá špičkové odborníky z oboru, zástupce dopravních institucí obou zemí i leadery v podnikání v segmentu kolejových vozidel a technologií infrastruktury.
Budoucnost Česko-slovenské železnice, moderní technologie i trendy ve vývoji kolejových vozidel a vlakového zabezpečení, to jsou hlavní témata první Česko-slovenské železniční konference. Pořádá ji 3. a 4. listopadu v Bratislavě VUZ Slovakia a Výzkumný Ústav Železniční ze skupiny Českých drah.
Konference, která bude především diskusí mezi hosty a návštěvníky v sále, přivítá špičkové odborníky z oboru, zástupce dopravních institucí obou zemí i leadery v podnikání v segmentu kolejových vozidel a technologií infrastruktury. „Česká a slovenská železnice k sobě mají velmi blízko, ale dodnes neexistovala podobná příležitost, kde by se spojili odborníci z obou stran hranice a otevřeně diskutovali problémy, před kterými stojíme. Energetická krize drtí ekonomiky obou zemí, nad udržitelností rozsáhlé sítě regionálních tratí se vznáší v obou zemích víc a víc otazníků a moderní doprava je sice bezpečnější, ale také výrazně dražší. Železnice stojí na rozcestí. Teď se rozhoduje, zda jí dokážeme poslat pro další desetiletí správným směrem,“ říká generální ředitel Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) Martin Bělčík.
S tím, jak VUZ vstoupil před rokem na slovenský trh, vznikla i myšlenka spojit odborníky z Česka i Slovenska a začít pořádat pravidelně Česko-slovenskou železniční konferenci. „Pro letošní první ročník jsme připravili sérii otevřených panelových diskusí, které aktivně propojí návštěvníky v sále s odbornými hosty. Nechceme, aby se o problémech přednášelo za doprovodu powerpointových prezentací, ale aby se řešily a diskutovaly a aby návštěvníci, kteří přijdou, dostali odpovědi na své otázky od vrcholových manažerů z oboru,“ doplnil Ondřej Fanta, technický ředitel VUZ, který má na starost programový obsah konference.
Hlavní témata 1. Česko-slovenské železniční konference
• Budoucnost české a slovenské železniční sítě, osud regionálních tratí a realita VRT
• Role železnice v době evropského předsednictví, změny v legislativě a dopady energetické krize
• Nejnovější trendy ve vývoji kolejových vozidel a vlakového zabezpečení
• Moderní technologie pohledem dopravců a správců infrastruktury
• ETCS a jeho alternativy i doplňky pro vedlejší tratě
Na dvoudenní konferenci v Bratislavě se setkají návštěvníci například s českým ministrem dopravy Martinem Kupkou, se státním tajemníkem slovenského Ministerstva dopravy a výstavby Jaroslavem Kmetěm, s předsedy představenstev ČD a ZSSK Michalem Krapincem a Romanem Koreněm, s šéfy českého i slovenského železničního carga Tomášem Tóthem a Romanem Gonem a s řadou dalších vrcholových manažerů, kteří mají ve svých rukách budoucnost české a slovenské železnice.
Chybět nebudou ani zástupci těch nejdůležitějších středoevropských železničních výrobců jako je Škoda Transportation, Siemens Mobility, Pesa Bydgoszc, Alstom, ŽOS Vrútky nebo CZ LOKO, ale ani firmy, které se zabývají vlakovým zabezpečením – ČD Telematika, AŽD Praha, Sherlog NG či Ayudate.
První konferenční den bude dnem diskusním. Ve čtyřech tematických blocích se budou mít možnost návštěvníci konference zapojit postupně do diskuse s 22 specialisty s Česka a Slovenska.
Druhý konferenční den pak bude obsahovat sérii krátkých odborných přednášek na téma alternativních technologií, zabezpečovacího zařízení, rozvoje železniční sítě a přípravy vysokorychlostních tratí.
Detailní program konference je přílohou tiskové zprávy a je dostupný také na stránkách www.cdvuz.cz, kde se mohou návštěvníci na konferenci registrovat.