SŽDC převzala od CZ Loko první sériová montážní vozidla MUV 75

Drezína MUV 75. Autor: CZ LOKODrezína MUV 75. Autor: CZ LOKO

Správa železniční dopravní cesty převzala od výrobce CZ Loko první speciální drážní vozidla MUV 75 z objednané padesátikusové série. Vozíky

Správa železniční dopravní cesty převzala od výrobce CZ Loko první speciální drážní vozidla MUV 75 z objednané padesátikusové série. Vozíky mají novou konstrukci a výrazně se tak liší od předchozích modernizací řady MUV 74.2. Celkový objem zakázky činí zhruba půl miliardy.

„K dnešnímu dni je předáno sedm vozidel. Do konce roku předpokládáme dodání celkem 36 kusů, zbytek pak počátkem roku příštího,“ uvedl ředitel odboru traťového hospodářství SŽDC Radovan Kovařík. Vozidla určená k údržbě tratí se montují v jihlavském závodě CZ Loko, měsíčně z výroby vyjede čtyři až pět kusů. SŽDC vlastní stovky drezín, některé jsou staré přes 40 let. Proto železničáři postupně vozový park „muvek“ obnovují.

Sériová výroba MUV 75 v továrně CZ LOKO v Jihlavě. Autor: CZ LOKO

Sériová výroba MUV 75 v továrně CZ LOKO v Jihlavě.
Autor: CZ LOKO

Drezína MUV 75 s hydrostatickým přenosem výkonu byla vyvinuta v CZ Loko a vyhovuje nejnovějším evropským standardům a normám TSI. „Vytvořili jsme tak univerzální platformu našich speciálních vozidel pro příštích minimálně deset let,“ doplnil obchodní a marketingový ředitel CZ Loko Jaroslav Plhák.

Proti předchozím typům má delší hlavní rám a větší kabinu se dvěma řídícími stanovišti, která pojme až sedm členů osádky. Plošina s nosností pěti tun je osazena jeřábem Palfinger. Ten je SŽDC dodáván se třemi druhy drapáků: na sypké hmoty, mezipražcový a na dřevo. A také se sekacím zařízením. Vozidlo pohání motor Caterpillar C4.4 o výkonu 130 kW, maximální rychlost je 75 kilometrů v hodině.

Drezína MUV 69 z vozového parku SŽDC. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Drezína MUV 69 z vozového parku SŽDC.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Výroba speciálních drážních vozidel začala v CZ Loko v roce 2000 vozidlem MV 20, což byla modernizace MUV 69 pro společnost Sokolovská uhelná. Postupně následovala MUV 71 s mechanickým přenosem výkonu, MUV 73  elektrickým přenosem výkonu a v roce 2011 MUV 74 s hydrostatickým přenosem výkonu.

Mezi další speciální vozidla, která CZ Loko vyvinulo a vyrábí, patří jednotka DJ NDT pro detekci defektoskopických vad kolejnic, motorový měřící vůz MV ETCS pro diagnostiku systému ETCS a další speciální měřicí, servisní a konferenční vozy.

Tagy CZ Loko Drezína MUV SŽDC
Žádné komentáře