České premiéry na InnoTransu. Borcad ukazuje novou sedačku, DAKO brzdové systémy
V Berlíně vystavuje téměř třicet českých výrobců.
Kromě nové tramvaje 36T pro německého dopravce rnv ukazuje český železniční průmysl na veletrhu InnoTrans v Berlíně i řadu dalších novinek ve světové premiéře. V Berlíně vystavuje téměř třicet českých firem z oboru.
Podle Asociace podniků českého železničního průmyslu (ACRI) je na největší akci ve svém oboru celkem 27 členů. Mezi vystavovateli jsou i firmy mimo asociaci, například Cegelec s trolejbus SOR TNS 12. Český železniční průmysl zaměstnává přímo přes 20 000 lidí.
Například výrobce brzdových systémů DAKO-CZ přivezl do Berlína ve světové premiéře lehkou trámcovou brzdu DAKO ITBL pro nákladní vozy a elektromechanickoukotoučovou brzdovou jednotku DAKO KKBE. Ta podle výrobce boří zažitá technická řešení. Patří do produktové řady „air free and oil free“, které k zastavení vlaků nepotřebují stlačený vzduch ani olejové hospodářství. Je určena pro ucelené vlakové soupravy příměstských jednotek a vozů metra. Může však nalézt uplatnění také u moderních konstrukcí osobních i nákladních vozů: elektromechanická brzdová jednotka KKBE je plně ovládána řízením brzdy DAKO iRB a je kompatibilní se všemi běžně používanými řídícími systémy kolejových vozidel.
Výrobce sedaček do kolejových vozidel Borcad přivezl do Berlína svoji sedačku pro premium class všech zákazníků a dopravců, kteří se chtějí odlišit mírou nabízeného komfortu. Sedadlo navazuje na tradici elektricky ovládaných sedadel, vyráběných v Borcadu od roku 2012.
Bude mít 3 až 4 motory umožňující nastavení ergonomie podobně jako v letecké dopravě, více odkládacích prostorů a volitelné příslušenství v bočnicích sedadla. Je určeno také pro dálkové trasy, kde klasické lehátkové nebo lůžkové vlaky nelze plnohodnotně využít pro denní provoz. Výrobky Borcadu jsou i ve vozidlech, které zde mají premiéru, například vodíkové jednotce Siemens Mireo H Plus nebo bateriové jednotce Stadler Flirt AKKU.
AŽD představuje v Berlíně dispečerské pracoviště dálkového řízení TrafficSWing DOZ-1 s telematickou nadstavbou TrafficSWing GTN a pokročilým systémem pro automatické stavění vlakových cest ASVC pro železniční trať Praha-Vršovice – Uhříněves.