Alex nezvládá expresy mezi Prahou a Mnichovem, dva spoje denně zrušil kvůli nedostatku personálu
Dopravce zrušil dva spoje do Prahy ve směru z Mnichova, jedou ze Schwandorfu.
Cestující ve vlacích mezi Prahou a Mnichovem musí dál počítat s komplikacemi, které způsobuje německý dopravce Die Länderbahn (DLB) provozující vlaky pod značkou Alex.
Tento týden oznámil, že kvůli nedostatku personálu musí nejméně do 26. září odřeknout provoz některých vlaků v úseku Mnichov – Schwandorf. Nedostatek zaměstnanců firma vysvětluje zvýšenou nemocností. Omezení platí už od 16. srpna, došlo k jeho prodloužení. V praxi tak musí cestující mezi Mnichovem a Prahou u dvou párů vlaků přestoupit na jiné spoje a počítat s delším spojením.
V případě spojů z Mnichova se omezení týká spojů v 6:44 a 10:43. Podle jízdního řádu musí cestující nejprve jet linkou S1 z Mnichova do Freisingu, přestoupit na další vlak do Schwandorfu a teprve pak do Prahy nebo jet o dvě hodiny dříve přímým vlakem. Při dvou přestupech je jízdní doba o 80 minut delší. Ve směru z Prahy do Mnichova k omezení nedošlo. Své soupravy, které dorazí do Mnichova, pak DLB nasazuje na další výkony v Bavorsku.
Železniční spojení mezi Prahou a Mnichovem je dlouhodobě parodií na železnici 21. století mezi významnými hospodářskými centry. Kromě zanedbané infrastruktury v obou zemích v posledních letech přibývá i problémů s kvalitou přepravy zejména ze strany DLB.
Neuspokojivou situaci řeší ministerstvo
I když jde o záležitost hlavně německé strany, minulý týden proběhlo jednání mezi českým ministerstvem dopravy a bavorským objednatelem BEG za účasti obou dopravců (ČD na české straně, DLB na německé). „Vývoj situace v Bavorsku nás samozřejmě enormně zajímá s ohledem na dlouhodobou spolupráci mezi BEG a MD a přesah dopravních služeb do České republiky. Cílem jednání bylo najít řešení současné neuspokojivé situace. Všechny strany projevily skutečně dobrou vůli najít řešení,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.
Na schůzce podle něj účastníci načrtnuli obrysy krátkodobého řešení, po jeho projednání u všech čtyř smluvních stran bude řešení zveřejněno. „Primárně jde především o to, aby údaje v jízdních řádech v krátké době odpovídaly skutečně reálné provozní situaci,“ dodal Jemelka.
Zlepšení má přinést nové nabídkové řízení, které připravuje BEG společně s ministerstvem dopravy.