Plzeňské ŘSD končí s opravou povrchu na přivaděči k D5 u Kyšic
Technika se na stavbu opět vrátí v dubnu příštího roku, kdy budou stavební práce pokračovat opravou druhého pásu silnice I/26 ve směru z Plzně.
Plzeňská odnož Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ukončí na začátku příštího týdne svoji největší letošní opravu. Jde o rekonstrukci povrchu téměř tříkilometrového úseku silnice I/26 u Kyšic za Plzní na čtyřproudém přivaděči k dálnici D5, která vede z Prahy přes Plzeň do Rozvadova. Opravovaný úsek silnice I/26 na příjezdu do Plzně bude opět průjezdný bez výraznějších omezení, řekl mluvčí ŘSD Adam Koloušek. Končí tak první polovina opravy v tomto úseku.
„Technika se na stavbu opět vrátí v dubnu příštího roku, kdy budou stavební práce pokračovat opravou druhého pásu silnice I/26 ve směru z Plzně. Do té doby se v řešeném úseku mohou vyskytovat místní drobná omezení z důvodů údržbových prací na vozovce,“ řekl Koloušek.
Důvodem opravy byly nerovnosti na vozovce vozovky. „Ty jsou způsobeny převážně nestabilním podložím v řešeném úseku. Součástí opravy byla i výměna krytů na mimoúrovňových křižovatkách Kyšice a Ejpovice,“ uvedl mluvčí.
Sanace nerovností silnice z druhé poloviny 90. let by měla skončit příští rok. „Podloží se musí zcela vyměnit, takže celé násypové těleso a všechny vrstvy komunikace se musí dělat znovu,“ uvedl ředitel plzeňského ŘSD Miroslav Blabol.
Úplná uzavírka komunikace nebyla nutná. Provoz na hlavním tahu byl veden vždy alespoň jedním jízdním pruhem v každém směru.
Stavba bude stát 237 milionů Kč bez DPH.