Dráhy přidají do dalších vlaků automaty na občerstvení, rozšiřují minibary
V dalších rychlících Českých drah jde od pátku koupit občerstvení během jízdy. Státní dopravce rozšířil možnost nákupu chlazeného občerstvení na
V dalších rychlících Českých drah jde od pátku koupit občerstvení během jízdy. Státní dopravce rozšířil možnost nákupu chlazeného občerstvení na všechny rychlíky mezi Prahou a Brnem přes Českou Třebovou, současně rozšířil službu ČD Minibar na rychlíky z Prahy do Luhačovic a Hradce Králové.
Automaty s nabídkou chlazeného občerstvení testovaly České dráhy nejprve na lince R13 Brno – Břeclav – Přerov, kde nasazují jednotky InterPanter. Automaty spravované firmou Delikomat budou nově i ve všech InterPanterech, které zajišťují provoz na lince R19 mezi Prahou a Brnem přes Českou Třebovou. Celkem tak budou ve 14 soupravách.
České dráhy označují automaty jako službu ČD Snack. „V nabídce automatu na palubě vlaku jsou například nápoje v ceně okolo 15 Kč nebo drobné občerstvení za obdobné ceny,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.
Jedná se o automaty s chlazením, nejde tedy o stroje s nabídkou teplých nápojů. Instalaci podobných automatů do jiných vlaků zatím dopravce nechystá.
Současně České dráhy rozšířily od začátku září službu ČD Minibar na zhruba dvacet vlaků mezi Prahou a Hradcem Králové a dvou párech vlaků z Prahy do Luhačovic. „Nabídka ČD Minibar představuje roznášku občerstvení po vlakové soupravě. Stevard ho zákazníkům nabídne přímo na jejich místě,“ říká člen představenstva Michal Štěpán odpovědný za osobní dopravu. Pro cestující znamená možnost například koupit si kávu za desetikorunu nebo pivo za 23 korun. V nabídce jsou i drobné pochutiny, především rozpékané pečivo, a další občerstvení.
Podle Štáhlavského je služba garantovaná a dá se na ní spolehnout. „Samozřejmě se provádí v živém provoze a s živými lidmi, takže mimořádnost například v oběhu z důvodu velkého zpoždění nebo náhlé zdravotní indispozice nelze nikdy zcela vyloučit,“ dodal.
Někteří zákazníci si stěžují na často vyprodaný sortiment, podle Štáhlavského je množství a nabídka optimalizována podle délky trasy, obvyklé poptávky v jednotlivých spojích a dnech. „Postupně s rozšiřováním nabídky a s rostoucí poptávkou zřizujeme další sklady, které zajišťují provoz minibarů na dalších linkách a kde je zároveň možné zboží doplnit a tím tedy eliminovat omezené možnosti skladování a přepravy nabízeného zboží ve vlaku, zvláště pokud by došlo k nějaké mimořádné odchylce v podobě větší poptávky než je obvyklá na některém spoji,“ dodal.