Na letišti v Katovicích otevřeli nový hangár pro údržbu letadel. Nájemníkem bude Wizz Air
Do budovy se vejdou dvě letadla typu Airbus A321neo, před hangárem vyrostla stojánka pro dalších devět letounů.
Na letišti Wojciecha Korfantego v polských Katovicích otevřeli třetí hangár pro údržbu letadel. Výstavba zatím největšího hangáru na katovickém letišti trvala 12 měsíců. Budova má plochu 9 200 m² a na výšku měří 17,6 metru. Hlavní brána je dlouhá 88 metrů.
Do hangáru se vejdou dva letouny typu Airbus A321neo. Své místo v něm mají i nezbytné sklady, nástrojárny a dílny. Nájemcem třetího hangáru je nízkonákladová letecká společnost Wizz Air. Pro tu je katovické letiště symbolické, vypravila z něj totiž svůj historicky první let, konkrétně v roce 2004 do Londýna. V současnosti má aerolinka na letišti 7 letadel, které obsluhují 37 letů.
Půlmiliardová investice zahrnovala také výstavbu odbavovací plochy před novým hangárem. Stojánka o ploše 6,4 hektaru má devět stanovišť pro letouny velikosti Airbusu A320/Boeingu 737. V letectví jsou letadla označena kódem C.
Z třinácti polských regionálních letišť mají Katovice v současnosti nejrozvinutější infrastrukturu pro servis letadel. Tu tvoří tři hangáry o užitkové ploše 22,2 tisíce m². K dispozici je šest krytých stání právě pro letadla kategorie C. Letounům mohou být prováděny běžné prohlídky, ale také výměny motorů, C-Check nebo i týdny trvající D-Check, tedy nejvyšší stupeň těžké údržby, neboli generální oprava, při které dochází k rozebrání letadla a kontrole všech jeho částí.
Například katovicím geograficky blízké ostravské opravny JOB AIR Technic, patřící do průmyslové skupiny Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada, mají momentálně jeden z největších hangárů pro údržbu a opravy letadel ve střední a východní Evropě. Dva hangáry pojmou dvě širokotrupá letadla nebo osm úzkotrupých strojů současně. V Mošnově je také lakovna letadel.
Z polské infrastruktury pro údržbu letadel je třeba vyzdvihnout projekt státní firmy LOTAMS, tedy LOT Aircraft Maintenance Services. Ta už působí na letišti v Řešově vzdáleném asi 250 kilometrů od Katovic. Chystá výstavbu velkého hangáru pro údržbu čtyř širokotrupých, případně až patnácti úzkotrupých, nebo dokonce 20 regionálních letadel. Ve střední a východní Evropě půjde svou velikostí i kapacitou o ojedinělý projekt.