Na červený koberec na kole. Herci a filmaři zavrhli na předávání cen limuzíny
Filmový průmysl chtěl akcí upozornit na změny klimatu i jiné možnosti dopravy než je auto.
Pořadatelé Německých filmových cen se rozhodli netradičním způsobem upozornit na udržitelnější způsob dopravy po městě. Zatímco běžně se hlavní hvězdy takových akcí dopravují na místo limuzínami, v Berlíně při posledním ročníku zhruba dvacítka známých tváří německého filmu dorazila na kole.
Na akci se podílela nizozemská společnost Swapfiets, která je největším hráčem v oboru poskytování mobility na jízdních kolech formou předplatného. Filmový průmysl tak chce upozornit na změny klimatu i odpovědnost za udržitelnější produkci.
„Je čas přehodnotit a nastavit nové standardy. Až příliš často přijímáme auto jako symbol společenského postavení. Alternativ, jakými jsou kola nebo veřejná doprava, je už dost,“ řekla herečka Pheline Roggan.
I když jde hlavně o symbolickou akci, podle Romana Melišky z podcastu Urbancaast jde o důležitý vzkaz k městské mobilitě. „Jde o ukázku toho, jakou sílu může mít kultura při proměnách měst,“ říká Meliška.