Berlín – Mnichov pod čtyři hodiny. DB poprvé na trati otestovaly rychlost 300 km/h
Německý státem vlastněný dopravce Deutsche Bahn chce od prosince přetáhnout cestující z letadel mezi Mnichovem a Berlínem do vlaků. Od
Německý státem vlastněný dopravce Deutsche Bahn chce od prosince přetáhnout cestující z letadel mezi Mnichovem a Berlínem do vlaků. Od nového jízdního řádu nabídne spojení mezi centry obou měst pod čtyři hodiny. V týdnu poprvé otestoval dopravce na dokončené trati rychlost 300 kilometrů v hodině.
Česku nejbližší rychlotrať, nazvaná jako projekt VDE8, umožnila za zhruba deset miliard euro rychlé spojení hlavního a třetího největšího města v Německu. Jako poslední se otevře pro cestující veřejnost nový úsek mezi Erfurtem a Norimberkem přes Duryňský les. Ten byl pro stavitele nejnáročnější i nejdražší.
DB při představení vlaku potvrdily, že pod čtyři hodiny pojedou tři páry vlaků ICE Sprinter, které po cestě zastaví jen v Halle, ostatní vlaky pojedou přes Lipsko. Z něj se stává ještě větší železniční uzel, než jakým byl dosud. Vlaky Berlín – Mnichov zde budou navazovat na jiné rychlovlaky směr Frankfurt.
Celkem má jezdit mezi oběma městy 35 párů přímých vlaků denně, přibude deset tisíc míst každý den mezi Berlínem a Mnichovem. DB chtějí získat na trase podíl 40 % veškeré dopravy, dvakrát více, než dosud.
Trasa z Berlína do Mnichova měří 623 kilometrů přes Halle, o 29 kilometrů více přes Lipsko. Maximální rychlost 300 kilometrů v hodině využijí vlaky na novém úseku mezi Erfurtem a Ebensfeldem. 107 kilometrů dlouhý úsek překonává terén díky 22 tunelům a 29 mostům, na kterých stráví téměř polovinu trasy.
Start nového spojení přinese jednu z největších změn německého jízdního řádu v historii, třetina dálkových spojů bude mít nový jízdní řád. Spojení s rychlovlaky ICE bude mít v Německu už 35 měst.
Jízdenky na nové rychlé spojení mají začít DB prodávat v říjnu.