Další město se vrátilo k tramvajím. Dánské Odense obnovilo provoz po 70 letech
Město chystá ještě druhou trať, nemá zatím zajištěné financování.
Odense se stalo minulý týden dalším městem s tramvajovým provozem. Třetí největší dánské město zahájilo provoz tramvají v sobotu.
Tramvaje jezdily v Odense do roku 1952, pak byl provoz zrušen. Plánování nové trati začalo v roce 2010, stavba začala v roce 2015. Trať dlouhou 14,5 kilometru stavělo španělsko-portugalsko-dánské sdružení firem Comsa, Efacec a Munck. Výstavba nabrala zpoždění přes rok.
Dvoukolejná trať vede městem od severozápadu na jih, na trase je celkem 26 zastávek. Interval tramvají je ve všední dny přes den 7,5 minuty, v sobotu přes den 10 minut a zbývající čas 15 minut. Město na nové trati očekává týdně 35 tisíc cestujících.
Po trati jezdí pětičlánkové soupravy Variobahn od Stadleru, město jich objednalo celkem 16. Jejich kapacita je 200 cestujících. Město vyšla nová tramvajová trať a tramvaje na 3,1 miliardy dánských korun (zhruba 10,2 miliardy Kč). Město plánuje ještě druhou tramvajovou trať, dosud na ní nemá zajištěné financování. Provozovatelem tratí je společnost Odense Letbane, samotný provoz zajišťuje Keolis.
V Dánsku aktuálně jezdí tramvaje v Aarhusu, staví se v Kodani.