Francouzské rychlotratě přilákaly zahraniční konkurenci. Trenitalia poprvé nabídne vnitrostátní spoje
Po nejstarší francouzské rychlotrati nabídne italský dopravce pět párů spojů denně.
Poprvé v historii bude na vnitrostátních spojích na francouzské síti vysokorychlostních železnic jezdit i jiný dopravce než francouzské státní dráhy SNCF.
Po vstupu na trať Milán – Paříž s rychlovlaky Frecciarossa začnou italské státní dráhy Trenitalia od dubna provozovat i čistě vnitrostátní spojení mezi Paříží a Lyonem.
Na této trase již italské rychlovlaky jezdí, ale jen jako součástí mezinárodní linky. Od dubna bude v nabídce i jeden pár spojů, které pojede jen mezi Lyonem a Paříží a zpět. V červnu přibydou ještě další dva páry, v kombinaci se stávající nabídkou tak bude mít italský dopravce pět párů spojů na nejstarší vysokorychlostní trati ve Francii.
Trenintalia bude začínat v Paříží na Gare de Lyon, v Lyonu ve stanici Lyon Perrache. Všechny vlaky zastaví také na stanici Lyon Part-Dieu.
Dá se očekávat, že zahuštění konkurence přinese snížení cen jízdenek na této trase. Patrné je to i na trase Milán – Paříž, kde konkurence dvou dopravců přinesla zlevnění jízdenek pod 40 euro za více než sedmihodinovou cestu. Francouzské státní dráhy už dříve oznámily, že zavedou i pod svoji nízkonákladovou značkou Ouigo i klasické soupravy s lokomotivou, které jsou pomalejší. Budou ale výrazně levnější.