ANA spouští nového dopravce. Nízkonákladový koncept AirJapan bude konkurovat Zip air
Dopravce sází na růst poptávky po pandemii.
Společnost ANA Holdings, pod kterou spadají i největší japonské aerolinky All Nippon Airways (ANA), začne od příštího roku s provozem další značky. Pod názvem AirJapan spustí provoz středně dlouhých mezinárodních letů.
ANA Holdings dnes představila logo dopravce i konkrétnější plány. První let je naplánován na druhé pololetí příštího fiskálního roku, tedy v případě japonské firmy od října 2023 do března 2024. Na lety dopravce nasadí Boeing 787-8 Dreamliner, které nyní patří ANA. Projdou úpravou interiéru. Provozovatelem bude společnost Air Japan.
Pro ANA Holdings půjde už o třetí značku: firma provozuje ještě dopravce Peach na vnitrostátní lety, případně kratší mezinárodní. Stejně jako Peach má jít o nízkonákladový koncept letů. Dopravce sází hlavně na oživení poptávky po létání ze strany japonských turistů. Přímým konkurentem pak bude zejména nízkonákladová dcera Japan Airlines Zip Air.
„Nová značka je kombinací toho nejlepšího ze služeb ANA a nízkonákladového modelu zejména z pohledu ceny,“ řek Hideki Mineguchi, šéf AirJapan. Plán počítá s lety do destinací nad čtyři hodiny, například na Filipíny, Bali či do Thajska.