Olomouc chce protáhnout tramvaj až do Slavonína. Má zpracovaný projekt a čeká na výkup pozemků
DPMO představil plány na další rozvoj tramvajového provozu ve městě. Chystá i řadu rekonstrukcí a oprav.
Rozsáhlé rekonstrukce, nová zastávka vídeňského typu nebo protažení tramvajových kolejí až na ulici Jižní. Tak vypadají plány Dopravního podniku města Olomouce (DPMO). Pro poslední zmíněný projekt už mají v Olomouci připravenou dokumentaci. Detaily ale ještě musí potvrdit vedení města, které v současnosti řeší výkup pozemků.
V rámci projektu se totiž počítá s tím, že by se ještě v současnosti nedokončená tramvajová trať protáhla až do Slavonína na ulici Jižní. Úsek se má napojit za plánovanou zastávkou Družební. Až doteď byla další etapa v plánech vedena jen jako výhledová. „Je připraven projekt na pokračování tramvajové trati od konce současné stavby na Povelu směrem k ulici Jižní, kde bude smyčka tramvají,“ přiblížila detaily mluvčí DPMO Anna Sýkorová.
Na Povel do října
Ještě letos v říjnu má pak skončit aktuální výstavba. DPMO na informačním portálu nedávno zveřejnil zbývající plány, které má s aktuální výstavbou nové trati na Povel pro letošní rok. „Z představených plánů je zřejmé, že pro řidiče i obyvatele lokality sídlišť Nové Sady a Povel bude nejnáročnější období do května. V tomto období bude uzavřena a přestavována křižovatka Zikovy a Schweitzerovy ulice,“ píše se na informačním webu. Z dalších odkrytých plánů pak vyplývá, že v červnu mají vzniknout v ulici Zikova chodníky, silnice a samotná trať bude pokračovat u křižovatky s Rooseveltovou ulicí před prodejnou Albert.
Ve finální fázi, která poběží od července do října, bude v Zikově ulici dokončena stavba jako taková, a to včetně nové zastávky Rožňavská. Dokončeny budou i chodníky, parkoviště a komunikace v úseku od ulice Werichova po ulici Schweitzerova.
Po dokončení prací se propojí fragmenty nové tratě postavené od loňského roku. Otevře se zrekonstruovaná ulice Zikova a po nové trati projedou první tramvaje „Směřujeme veškeré úsilí k dokončení v říjnu, tedy dle termínu ve smlouvě,“ potvrzuje David Filák, stavbyvedoucí za společnost OHLA ŽS.
Zastávka vídeňského typu
V letošním roce má DPMO připravené ještě další plány. V rámci projektu na opravu Masarykovy ulice projdou rekonstrukcí tramvajové koleje i silnice a dojde k vybudování zastávky vídeňského typu na současné zastávce U Bystřičky. Na ní poslední tramvaj zastavila na podzim roku 2019 ještě před uzavřením nedalekého mostu. Jako vídeňský typ jsou označeny zastávky, na nichž je nástupiště tvořeno úsekem vozovky zvýšeným zcela nebo téměř na úroveň chodníku.
Další opravy se pak chystají na třídě Svobody u tržnice, což je jeden z dopravních uzlů místního MHD. V místě se potkávají tramvaje i autobusy ze všech směrů.
„Dále do budoucna připravujeme rekonstrukci tramvajové tratě Brněnská, rekonstrukci tramvajové tratě na ulici Masarykova. Také přijde na řadu modernizace tramvajových tratí Hodolanská – Divišova a Litovelská po křižovatku s ulicí Pražská,“ uzavírá mluvčí Sýkorová.