Pražský okruh mezi D10 a D8 má 89 podmínek. Posudek preferuje tunely, ŘSD musí řešit i přesun kaple
Vizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSD
Ministerstvo muselo vypořádat 85 připomínek ke stavbě.
Ministerstvo muselo vypořádat 85 připomínek ke stavbě.
Těším se na to, až to bude, nicméně, díky Pražském okruhu ještě vzroste cena nemovitostí okolo Prahy na ještě vyšší částky než je to teď. A navíc s dostavbou a rozšířením silnice I/12 až ke Kolín se z lokalit jako Říčany a Český Brod stanou v podstatě předměstí Prahy s drahým bydlením.
Těch tunelů bude tolik, že kdyby se oprášila původní varianta a vedla celá v tunelu pod Čakovicemi a Kbely, bylo by jich míň. 🙂
Na mapce žádná silnice II/244 vyobrazená není. Je tam pouze II/243. Silnice II/244 je ještě severněji mimo tuto mapku, nad Líbeznicemi. Děkuji za opravu.
Tunely třeba i ano, ale v nějaké rozumné míře. Mám pocit, že ekonomicky na tom nejsme zase tak dobře, abychom mohli takto nesmyslně rozhazovat. Pokud se prosadí tunelová varianta, bude mít tento úsek pravděpodobně smutný titul nejdražší dálnice v ČR a to jen kvůli několika desítkám, možná nižším stovkám místních. Trpět naopak budou všichni daňoví poplatníci
Mě by dost zajímalo, co je to primární kritérium pro tunel. Hluk?
Primární kritérium je: Ať mi to nejde za MÝM BARÁKEM.
Za chvíli to bude ať to nejde POD MÝM BARÁKEM
Zas na tom nejsme tak dobře s přírodou abysme museli mít asfalt úplně všude, z hlediska ekologického a krajinného bych se i jako daňový poplatník klonil spíš k tunelu, i za tu cenu.. obecně obě varianty mají své pro a proti a zrovna tady to svým pohledem z daleka vnímám jako 50:50..
A co řekne příroda těm tunám betonu, které se spotřebují při stavbě tunelu navíc oproti zářezu? Ten cement a kamenivo se taky musí někde vytěžit, to není zrovna ekologický proces.
Já měl na mysli zejména dostupnou povrchovou půdu. Té s tunelem ubude méně než se zářezem.. doly na kamenivo už tady v krajině máme, nepředpokládám jejich radikální zvětšení jen kvůli těmto stavbám..
Tu půdu si pak koupíte v nějakém obchodě a dáte si ji do truhlíku a další rok vyhodíte do komunálního odpadu.
Ta stavba bude na tom místě vyšší desítky spíš stovky let. Je naše povinnost i vůči příštím generacím stavět věci pořádně. Jak vidno i z variant návrhů (povrch, zářez, tunel) lze tu stavbu realizovat s různě velkým zásahem do krajiny. Vždy se dlouhodobě ukáže nejlepší ten třeba dražší či nejdražší na vstupu, ale ohleduplný v čase. Trvalý zábor pozemků je drahý.
Souhlasím se vším, co jste uvedl.
Pouze bych chtěl podotknout, že daňoví poplatníci budou trpět tak jako tak. To zde patří k přirozenému a setrvalému stavu věcí a nějaká varianta silničního okruhu na to nemá pražádný vliv.
Souhlas! Bez tunelů = nižší náklady na stavbu i provoz, méně nehod, méně rizik, méně uzavírek, méně problémů, vyšší rychlost i komfort pro řidiče se stejnou rychlostí 130 km/h na celém okruhu
Prece nejde jen o stavbu. Pak i ten provoz samotny bude tak 4x drazsi. A stat to tam bude min. 100 let. To uz je levnejsi vykoupit dotcene baraky za 1,5 nasobek. Klidne celou vesnici…
Chápu, proč chtějí tunelovou variantu. Ale úplně nevím, zda dvojnásobná cena za to stojí. Musíme si pak taky uvědomit, že v tunelech bude max 100 km/h a hlavně taky to, co plno lidí zapomíná – a sice, že se taky občas budou muset udržovat. Tj. sem tam dojde k jejich uzavření, je to vidět i v Praze, že občas o víkendu v noci zavíraj blanku apod.
Jestli ty mld navíc není lepší investovat do jiné dopravní stavby, která bude mít zásadní vliv na plynulost a bezpečnost, než tady ustupovat nymbistům..
Jestli pak není výhodnější vykoupit domy lidi, kteří budou nejblíže a jejich domy zbourat, než připlácet 17 mld za tunel…
Proč bourat? Nabídnout je levněji těm, kteří stvrdí, že jim hluk nevadí a vadit nebude.
Ten cenový rozdíl je tak obrovský, že snad jakýkoliv úplatek místním obyvatelům se musí vyplatit…???
Zbourat ne. Prodat nekomu, kdo s tim je v miru.
Doufám že jsou v tom zahrnuté požadavky a podmínky řidičů které jsou za mne pouze dvě a to 130 km/h v celém úseku a žádné tunely
Tunely na 80 a s usekacem by se Vam nelibily? Vite tolik to zachrani zivotu?
Jj, vy zachraněnej živote, bežte to říct Letňanskejch když kbelská denně stojí v obou směrech a jsoui tam štrůdly kamionů,,,
Pokud tunel tak na 130 km/h. Problém ale hlavně je v nesmyslně drahé výstavbě i provozu u tunelů a hlavně to jde v polích a zářezy tak stačí
mluvte za sebe 🙂 jsem ridic, budu ten okruh asi pouzivat dost casto, az bude stát – ale nemám ani jednu z techto dvou podmínek.
Ani jedno z toho nepotřebuji. Chci se vyhnout kolonám. Takže moje podmínka je mít to co nejrychleji.
Pokud budete chtít dělat něco jiného než jen kolečka po okruhu, je relativně jisté, že se kolonám nevyhnete.
Pokud pojede z Plzně do Hradce, tak se kolonám může úplně v pohodě vynout a kolečka po okruhu rozhodně dělat nemusí. Ne všechny cesty vedou do Prahy, či z Prahy a ten oruh se staví primárně právě pro tranzit.
Každá kolona pro mě znamená, že dojedu pozdě. A když dojedu pozdě, nemáte v krámech co žrát. Tož tak mě nechte jezdit bez kolon a budete to tam mít ještě voňavé a teplé.
Pokud budou tunely tak tam bude jen 100 km/h a možná dokonce jen 80 km/h a věčně to bude zavřené a věčně to budou opravovat takže věčně budou kolony. Pouze bez tunelů a se třemi pruhy bez omezení je jistota klidu a funkčního provozu
A to jste věděli, že tunelovou variantu hodně tlačí starosta Radonic Němec, který si jako správný král vesnice postavil změnou územního plánu vilu nad vesnicí (https://mapy.cz/s/hogehuhano), naprosto mimo urbanistickou strukturu obce, dávno po zanesení trasy do územních podkladů? Tato obec by měla být pro střet zájmů vyloučena z veškerých řízení a námitky by měly být brány jako irelevantní.
Ono by stačilo ho zažalovat pro tuhle změnu.
co vám brání?
Typický papaláš a umístění a rozložení připomíná Mrázkovu vilu
typický našinec závistivý k cizímu majetku
Územní plán je v kompetenci zastupitelstva obce a zastupitelstvo si volí občané. Neobčanům obce je do jejich ÚP zhola nic. V čem je pak problém?
Z toho závěru hodnotitele to chápu, že preferuje tunel, ale zahloubení taky bude vyhovovat s jistými podmínky. To je za mě dobré znamení.
S kombinací kaple – dálnice už máme zkušenosti, viz Koštov 😀
https://mapy.cz/s/kalohocata
Což teprve silnice+hřbitov v Turnově..
Au
Snad zvládnou projednat a posunou i tu zahloubenou … 17mld je taky přes 17km dálnice někde jinde.
Tak ono i v hloubené variantě bude dvojice poměrně dlouhých tunelů, plus 2 obří MÚK, plus šířka silnice takříkajíc „jak hovado“.
No klidně i 50 km dálnice někde jinde 😉
Taky bych radši viděl, aby se za to postavila větší část D19/20/29 a nebo severní D13… Než aby to někomu nekazilo výhled.