Pražský okruh mezi D10 a D8 má 89 podmínek. Posudek preferuje tunely, ŘSD musí řešit i přesun kaple

Vizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSDVizualizace D0 Březiněves - Satalice. Foto: ŘSD

Ministerstvo muselo vypořádat 85 připomínek ke stavbě.

102 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Otázka všem fandům jízdy po Okruhu ? Fakt si upřímně myslíte, že Okruh sníží intenzitu dopravy v centru ? A máte důkaz v podobě dat? Napište ho tady!

hroch.obojzivelny

Vaše první otázka není otázkou. Druhá a třetí otázka si vzájemně odporuje, protože domněnky (byť upřímně myšlené) a data jsou dvě odlišné věci. A před otazníkem se nepíše mezera; to jen pro pořádek.

Jinak za sebe vám mohu zcela upřímně sdělit, že pokud budu mít možnost objet Prahu po vnějším okruhu, tak ani nepáchnu nejen do centra, ale ani do města samotného.

SYN

Podle něj by bylo ideální kdyby se pořád jezdilo prostředkem po magistrále??

Petr

Nikdy bych nevěřil, jak snadno se dají normální i profesionální řidiči mediálními kecy o samospasitelném Okruhu zmanipulovat! Připomíná to víru účastníků na předváděcí akci šmejdů prodávajících zázračné hrnce! … tady zázračné dálnice …

Jméno

Při pohledu na mapu Prahy je patrné, že trasu DO někdo od východu nakopl a sploštil, takže nám protíná Černý most a odděluje některé městské části. Řada lidí i zde v diskusi si plete účel městského a vnějšího okruhu, tranzitní trasa by skutečně neměla jít městem (ani jeho rozvojovou plochou) a pakud už musí, je nutné zaplatit maximum technických kompenzačních opatření, vč. tunelů. Spíš jsem příznivcem polozakrytých staveb jako např v Paříži, zkrátka soustava krátkých tunelů do 500m s mezerami.

SYN

To není že okruh někdo z východu zploštil, ale že na jihovýchodě (Průhonice…) ho „vytáhli“ nadprůměrně daleko. „Rozvojovou plochou“ Prahy je asi půlka středočeského kraje že…

V. F.

Neuvěřitelné, jak se poslední dobou podařilo posunout celá D0 směrem k dokončení. Doufám, že zvítězí zdravý rozum – zahloubená varianta.

Michal Šotola

se zdravým rozumem tento dálniční průtah Prahou nemá mnoho společného.

Matěj A.

A jaký by mělo smysl to celé přeplánovat a postavit ještě pár km dál od Prahy? Jednak by se to řešilo dalších x desítek let a jednak by pak okruh byl mnohem delší = další navyšování ceny a někteří řidiči by usoudili, že je lepší Prahu projet skrz jako dnes. Praha má ještě dostatek prostoru pro růst a výstavbu. Viz Smíchov City, Bubny…

MP22

Jo už vím, co vy jste zač. Za lepší CHABRY, tak to jo. A navíc lékař s takto pošetilým úsudkem, to je nebezpečné, už aby váš úsudek nahradilo strojové učení.

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Michal_%C5%A0otola

hroch.obojzivelny

V přehledu chybí profesionální aktivista a člen neziskových společností.

holy.james

Průtah Prahou?
Tím je magistrála, ne okruh, který vede kolem okrajových částí.
Škoda, že se okruh nestihl postavit ještě za komunistů.

Krusty55

Vy jste asi jeden z tech joudu, kteri si kdysi koupili v Chabrech pozemek i pres to, ze bylo jasne, ze tamtudy povede okruh, co? Sorry not sorry, je tam namalovenej uz skoro sto let, vas problem. Jako obyvatel Cimic jsem vsema deseti pro okruh, mel tu byt uz dvacet let minimalne. Jinak jednoznacne zahloubit, tunel je zbytecny.

Jiřik

Průtah Prahou byl postaven koncem 19. století, procházel od Smíchova přes Most císaře Františka Josefa na Příkopy, Poříčí a odtud na samostatné vesnice Libeň, Vysočany, Hloubětín a Počernice.
V 60 a 70. letech byl tento průtah přesunut na Jiráskův most, Karlovo náměstí a Severojižní magistrálu.
Nyní se snad konečně přesune na obchvat.

Michael

O kolik více jsou obyvatelé Dolních Chabrů ohrožení znečištěním ovzduší způsobeným velkými dopravními stavbami v blízkosti hustě osídlených oblastí než obyvatelé Spořilova aj. Neměl byste být ze své profese více objektivní nebo jen máte blízko okruhu dům?

thegrid

Neuvěřitelné že to trvá tak dlouho. Je rok 2025.

Joker

Těším se na to, až to bude, nicméně, díky Pražském okruhu ještě vzroste cena nemovitostí okolo Prahy na ještě vyšší částky než je to teď. A navíc s dostavbou a rozšířením silnice I/12 až ke Kolín se z lokalit jako Říčany a Český Brod stanou v podstatě předměstí Prahy s drahým bydlením.

hroch.obojzivelny

A to je dobře nebo špatně?

SYN

A dá se s tím vůbec dělat něco jiného než akceptovat?

Jiný

Těch tunelů bude tolik, že kdyby se oprášila původní varianta a vedla celá v tunelu pod Čakovicemi a Kbely, bylo by jich míň. 🙂

Adam Ř

Tak ono kdyby se celá D0 udělala jako tunel, tak taky bude mít min tunelů než současná D0…

V. P.

Na mapce žádná silnice II/244 vyobrazená není. Je tam pouze II/243. Silnice II/244 je ještě severněji mimo tuto mapku, nad Líbeznicemi. Děkuji za opravu.

John334

Nová silnice ve směru od D0 do Kostelce nad Labem bude mít číslo II/244. Co se vám na tom nezdá?

Pako

V severovýchodní části byla opuštěna původní trasa kvůli možnosti vedení dálnice po povrchu. Pokud má jít v tunelech, postrádá tato nelogická zajížďka jakýkoliv smysl a mohla zůstat spojka D8-D10 v nejkratší možné trase a celá v tunelu. V podstatě za cenu netunelové vyjížďky do Stč kraje a zpět. Opět se ukazuje, že je lepší držet optimální trasu a tunelovat než vymýšlet další a další „boule“ na povrchu. Bohužel celý schvalovací a povolovací proces je nastaven tak, že aktuální rozpracovaná trasa (EIA, ZÚR, ÚPD, DÚR) se dá teoreticky realizovat do 5 let, návrat ke kratší (cca původní) znamená minimálně dalších 30… Číst vice »

Michal Šotola

Regionální varianta D0 je v mnohém výhodnější. Jak z hlediska stavebních nákladů, tak i co se dopadů na životní prostředí a pohodu obyvatel hlavního města Prahy týče. Terasa vedená Středočeským krajem zajistí lepší oddělení tranzitní a místní dooravy a bude vyvolávat menší dopravní indukci. Na severu Prahy pak bude možné realizovat spojení přes Vltavu pro místní a hromadnou dopravu

MP22

Skutečně stavebních nákladů? Umíte si spočítat obvod? Kolik by ta vaše regionální dálnice měla? 200km? A jakým by procházela terénem? To je přece holý nesmysl, to co vy tady říkáte.

Michal J

Nerozčilujte se, pán si holt ráno vzal špatné prášky. Držme Mátlovi palce, ať už se celá ta naše evropská ostuda vyřeší.

MP22

Pán je doktor a vypadá to, že dlouhodobě užívá nějaké kradené velmi silné léky.

Petr

Tady asi neuspějete s věcnými argumenty, většina bohužel uvěřila oficiálním mediálním nepravdám. Už vidím ty jejich brunátné obličeje v budoucí koloně na Okruhu … oni neví, že 105 tis.aut za den je intenzita o třetinu větší než dneska třeba na Štěrboholské spojce … oni nic neví … oni si jen myslí … teda spíš nemyslí

Tomáš B

Tunely třeba i ano, ale v nějaké rozumné míře. Mám pocit, že ekonomicky na tom nejsme zase tak dobře, abychom mohli takto nesmyslně rozhazovat. Pokud se prosadí tunelová varianta, bude mít tento úsek pravděpodobně smutný titul nejdražší dálnice v ČR a to jen kvůli několika desítkám, možná nižším stovkám místních. Trpět naopak budou všichni daňoví poplatníci

asfalter

Mě by dost zajímalo, co je to primární kritérium pro tunel. Hluk?

Pako

Primární kritérium je: Ať mi to nejde za MÝM BARÁKEM.

asfalter

Za chvíli to bude ať to nejde POD MÝM BARÁKEM

DavidS

To už známe z Prahy 6 a železničních tunelů

Michal Šotola

D0 v mnohém zničí rozvojový potenciál městských částí a obcí na severním okraji Prahy. Dle IPR je to oblast s významným přírůstkem obyvatel. Tak jim to trochu zpříjemňíme šestiproudou dálnici pro 100 00 aut za den.

MP22

Aha, takže lokální dopravou přetížená oblast se má dále zastavovat, tak tam schválně nedáme kapacitní komunikaci. To dává smysl 😁 a víte, že IPR u toho rozvoje počítá s dokončením plánované silniční a železniční infrastruktury? Že nevíte? No to jste ale opravdu za pitomce. Co příspěvek, to matlanina. Vy budete brutální číslo, to vám povím…

Michal J

To je naprostá hloupost. Pokud je komunikace dobře odhlučnění, celý přilehlý region těž z blízkého napojení na dálniční síť.

Ondra

Zas na tom nejsme tak dobře s přírodou abysme museli mít asfalt úplně všude, z hlediska ekologického a krajinného bych se i jako daňový poplatník klonil spíš k tunelu, i za tu cenu.. obecně obě varianty mají své pro a proti a zrovna tady to svým pohledem z daleka vnímám jako 50:50..

Plecháč

A co řekne příroda těm tunám betonu, které se spotřebují při stavbě tunelu navíc oproti zářezu? Ten cement a kamenivo se taky musí někde vytěžit, to není zrovna ekologický proces.

Ondra

Já měl na mysli zejména dostupnou povrchovou půdu. Té s tunelem ubude méně než se zářezem.. doly na kamenivo už tady v krajině máme, nepředpokládám jejich radikální zvětšení jen kvůli těmto stavbám..

Jura (jiny)

Tu půdu si pak koupíte v nějakém obchodě a dáte si ji do truhlíku a další rok vyhodíte do komunálního odpadu.

Ondra

Ehm, nenapadlo mne že to někdo pochopí takhle 😁 tedy jinak: na povrchu nad tunelem můžete něco postavit, vypěstovat nebo pozemek jinak využít, nad zářezem můžete maximálně tak pouštět draky..

MP22

A co teprve ty energie na provoz tunelu?

Michal Šotola

Z toho jasně vyplývá, že Regionální varianta, kterou prosazuje Platforma za kvalitní dopravní infrastrukturu je lepší řešení než ta 100 let stará zakotvená v AZÚR

Couler

Nech toho trolení tady už konečně.

hroch.obojzivelny

Tak konečně je to venku, já jsem si říkal, kde jste se tu tak najednou vzal!

Takže Platforma za kvalitní dopravní infrastrukturu, zapsaný spolek, rozumnadoprava.cz. Bezva. To už vám Auto*mat přestal vydělávat, že jste museli založit novou neziskovku? Nebo s jídlem roste chuť?

Jméno

Ta stavba bude na tom místě vyšší desítky spíš stovky let. Je naše povinnost i vůči příštím generacím stavět věci pořádně. Jak vidno i z variant návrhů (povrch, zářez, tunel) lze tu stavbu realizovat s různě velkým zásahem do krajiny. Vždy se dlouhodobě ukáže nejlepší ten třeba dražší či nejdražší na vstupu, ale ohleduplný v čase. Trvalý zábor pozemků je drahý.

thegrid

Ten tunel je drahý i v čase. Provoz tunelů není co provoz napovrchu. A stavba na poli…

hroch.obojzivelny

Souhlasím se vším, co jste uvedl.

Pouze bych chtěl podotknout, že daňoví poplatníci budou trpět tak jako tak. To zde patří k přirozenému a setrvalému stavu věcí a nějaká varianta silničního okruhu na to nemá pražádný vliv.

Petr

Souhlas! Bez tunelů = nižší náklady na stavbu i provoz, méně nehod, méně rizik, méně uzavírek, méně problémů, vyšší rychlost i komfort pro řidiče se stejnou rychlostí 130 km/h na celém okruhu

Michal J

Souhlas, jedná finanční věc je tunely postavit a druhá je udržovat a opravovat.

peter

Prece nejde jen o stavbu. Pak i ten provoz samotny bude tak 4x drazsi. A stat to tam bude min. 100 let. To uz je levnejsi vykoupit dotcene baraky za 1,5 nasobek. Klidne celou vesnici…

Michal Šotola

Ekonomicky na tom skutečně nejsme tak dobře, abychom spáchali podobný dopravní zločin jako komunisté se ZAKOS v podobě severojižní magistrály

MP22

Srovnáváte pole za městem s historickým jádrem Prahy? Nezdá se vám to už trochu přetažeé za vlasy? Trošičku?

Jaaa

To pole za městem bude za 40 let zcela urbanizovaná oblast.

MP22

Tak to ani náhodou nebude, metropolitní plán v těchto místech se až tak zásadně měnit nebude.

Taky Petr

Každý má svobodné právo se rozhodnout, jestli si postaví dům v tichém zapadákově, nebo jestli bude těžit z výhod snadné dostupnosti Prahy (práce, školy, zábava…) – pak ať si nestěžuje na hluk..

Taky Petr

A navíc až bude VRTka, předměstím Prahy bude Ústí nad Labem

Jan K

Chápu, proč chtějí tunelovou variantu. Ale úplně nevím, zda dvojnásobná cena za to stojí. Musíme si pak taky uvědomit, že v tunelech bude max 100 km/h a hlavně taky to, co plno lidí zapomíná – a sice, že se taky občas budou muset udržovat. Tj. sem tam dojde k jejich uzavření, je to vidět i v Praze, že občas o víkendu v noci zavíraj blanku apod.
Jestli ty mld navíc není lepší investovat do jiné dopravní stavby, která bude mít zásadní vliv na plynulost a bezpečnost, než tady ustupovat nymbistům..

Petr

Jestli pak není výhodnější vykoupit domy lidi, kteří budou nejblíže a jejich domy zbourat, než připlácet 17 mld za tunel…

Jiří Šrámek

Proč bourat? Nabídnout je levněji těm, kteří stvrdí, že jim hluk nevadí a vadit nebude.

hroch.obojzivelny

Ten cenový rozdíl je tak obrovský, že snad jakýkoliv úplatek místním obyvatelům se musí vyplatit…???

Michal Šotola

Vlivy hluku na lidské zdraví jsou podceňovány. Je rizikovým faktorem řady civilizačních onemocnění včetně závažných chorob srdce a oběhové soustavy. I vlivy na lidské zdraví bychom měli vyjádří v penězích. Metodika přes QALY/ DALY na to existuje

Michal J

No je vidět, že na Vaše duševní zdraví hluk rozhodně vliv měl.

peter

Zbourat ne. Prodat nekomu, kdo s tim je v miru.

MP22

A ten vám stejně za 30 let hodí vidle do rozšíření nebo něčeho takového 😁

Michal Šotola

Z hlediska dopadu stavby na životní prostředí a obyvatelstvo je ta Vámi nabízená varianta tou jednoznačně nejhorší

Petr

Doufám že jsou v tom zahrnuté požadavky a podmínky řidičů které jsou za mne pouze dvě a to 130 km/h v celém úseku a žádné tunely

František

Tunely na 80 a s usekacem by se Vam nelibily? Vite tolik to zachrani zivotu?

Míša

Jj, vy zachraněnej živote, bežte to říct Letňanskejch když kbelská denně stojí v obou směrech a jsoui tam štrůdly kamionů,,,

Petr

Pokud tunel tak na 130 km/h. Problém ale hlavně je v nesmyslně drahé výstavbě i provozu u tunelů a hlavně to jde v polích a zářezy tak stačí

Taky Petr

Myslíte že to koukání na tachometr, zvyšuje bezpečnost?

Air Traveller

mluvte za sebe 🙂 jsem ridic, budu ten okruh asi pouzivat dost casto, az bude stát – ale nemám ani jednu z techto dvou podmínek.

asfalter

Ani jedno z toho nepotřebuji. Chci se vyhnout kolonám. Takže moje podmínka je mít to co nejrychleji.

vlachjan

Pokud budete chtít dělat něco jiného než jen kolečka po okruhu, je relativně jisté, že se kolonám nevyhnete.

ZdendaP

Pokud pojede z Plzně do Hradce, tak se kolonám může úplně v pohodě vynout a kolečka po okruhu rozhodně dělat nemusí. Ne všechny cesty vedou do Prahy, či z Prahy a ten oruh se staví primárně právě pro tranzit.

Michal Šotola

Přál bych si, aby se stavěl pro tranzit. Současná varianta D0, ale supluje chybějící místní spojení břehů Vltavy a bude se mísit tranzitní a místní doprava. Vetsina z těch více jak 100 000 aut/ den bude indukovaná doprava

Pavel

To ze D0 vyuzije tranzit a zaroven vyresi chybejici spojeni brehu Vltavy na severu Prahy je pozitivum. Snad se dalnice nestavi proto, aby se nevyuzivali.

A s tou indukci to nebude tak hrozne, urcite se nespawne 100000 aut aby jezdila po D0. Ve vetsine to bude tranzit, ktery kdyby nesel po D0 tak bude stat nekde jinde. V Blance bezne vidite auta/dodavky s D/PL spz ktera jen Prahy projizdeji.

Jaaa

“ urcite se nespawne 100000 aut aby jezdila po D0”

Záleží za jak dlouhé časové období. 😉

asfalter

Každá kolona pro mě znamená, že dojedu pozdě. A když dojedu pozdě, nemáte v krámech co žrát. Tož tak mě nechte jezdit bez kolon a budete to tam mít ještě voňavé a teplé.

Petr

Pokud budou tunely tak tam bude jen 100 km/h a možná dokonce jen 80 km/h a věčně to bude zavřené a věčně to budou opravovat takže věčně budou kolony. Pouze bez tunelů a se třemi pruhy bez omezení je jistota klidu a funkčního provozu

MP22

A to jste věděli, že tunelovou variantu hodně tlačí starosta Radonic Němec, který si jako správný král vesnice postavil změnou územního plánu vilu nad vesnicí (https://mapy.cz/s/hogehuhano), naprosto mimo urbanistickou strukturu obce, dávno po zanesení trasy do územních podkladů? Tato obec by měla být pro střet zájmů vyloučena z veškerých řízení a námitky by měly být brány jako irelevantní.

Jaaa

Ono by stačilo ho zažalovat pro tuhle změnu.

Air Traveller

co vám brání?

mlokXCM

Jen tak zažalovat pro změnu územního plánu starostu nejde. O změně hlasuje zastupitelstvo. Žalovat by jej šlo (resp. podat trestní oznámení), pokud by se jednalo o třeba o korupci zastupitelů.

Jaaa

Pokud čerpá někdo neoprávněný užitek, může to být i z jednání zastupitelstva.

Jaaa

Já tam nebydlím, nebudu zachraňovat svět. 😉

Petr

Typický papaláš a umístění a rozložení připomíná Mrázkovu vilu

Jméno

typický našinec závistivý k cizímu majetku

mlokXCM

Jestli se jedná o závist, nevím (dost pochybuju), ale závist není žádná typická vlastnost českého člověka. S tou se můžete setkat naprosto všude.

Jméno

Územní plán je v kompetenci zastupitelstva obce a zastupitelstvo si volí občané. Neobčanům obce je do jejich ÚP zhola nic. V čem je pak problém?

mlokXCM

To rozhodně není pravda. Samozřejmě že občané vůči své obci mají práva, které neobčané nemají, nicméně změna územního plánu, kromě toho, že to je věc veřejná, tudíž kdokoliv se o to může zajímat, může mít i mnohem širší dopad, jako např. v tomto případě, kdy tato změna může mít důvod na požadavek tunelu.

asfalter

Z toho závěru hodnotitele to chápu, že preferuje tunel, ale zahloubení taky bude vyhovovat s jistými podmínky. To je za mě dobré znamení.

Lubomír

S kombinací kaple – dálnice už máme zkušenosti, viz Koštov 😀
https://mapy.cz/s/kalohocata

Ondra

Což teprve silnice+hřbitov v Turnově..

vlachjan

Au

DavidS

To trošku připomíná židovský hřbitov pod mostem v Turnově

David

Snad zvládnou projednat a posunou i tu zahloubenou … 17mld je taky přes 17km dálnice někde jinde.

MP22

Tak ono i v hloubené variantě bude dvojice poměrně dlouhých tunelů, plus 2 obří MÚK, plus šířka silnice takříkajíc „jak hovado“.

Rodney

No klidně i 50 km dálnice někde jinde 😉

David

Taky bych radši viděl, aby se za to postavila větší část D19/20/29 a nebo severní D13… Než aby to někomu nekazilo výhled.

DavidS

Asi můžeme předpokládat, že cena klasicky klesne o 20-30% nakonec.