86 kilometrů se stavebním povolením. ŘSD chce zbývající úseky D35 rozestavět do dvou let
Na dva úseky má ŘSD již smlouvu se zhotoviteli.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v porovnání s minulostí výrazně zrychlilo přípravu klíčových dálničních staveb. Příkladem je dálnice D35, která se má stát severní alternativou k D1. Podle aktuálních plánů mají být zahájeny práce na všech zbývajících úsecích do dvou let a v roce 2029 kompletně hotovo. Část by se měla stavět metodou PPP.
Ještě letos nebo začátkem příštího roku se začnou stavět čtyři úseky : Hořice-Sadová, Ostrov-Vysoké Mýto včetně tunelu Homole, Vysoké Mýto-Džbánov a Džbánov-Litomyšl. Před pár týdny začala současně stavba úseku Janov-Opatovec. Během příštího roku má začít také stavba úseku Úlibice – Hořice, který má již stavební povolení, ale zatím nezačala soutěž na zhotovitele.
Nejblíže stavbě jsou úseky Vysoké Mýto – Džbánov a Hořice – Sadová, kde již ŘSD vybralo zhotovitele a podepsalo smlouvu. Na ostatní výše uvedené běží soutěž (s výjimkou Úlibice- Hořice), probíhá archeologický výzkum a dokončuje se majetkoprávní příprava. „Na úseku Litomyšl-Janov je nutné po nabytí právní moci dokončit výkupy pozemků a zahájit archeologický výzkum. Zahájení realizace stavby plánujeme ve 4. čtvrtletí příštího roku,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Dobrou zprávou pro státní kasu je skutečnost, že všechny soutěže na D35 zatím končí výrazně nižší cenou, než je předpokládaná hodnota.
V Královéhradeckém kraji chybí ještě povolení pro úsek Sadová – Plotiště. Úsek Opatovec – Staré Město se má stavět společně s úsekem v Olomouckém kraji Staré Město – Mohelnice, žádost o stavební povolení bude do konce roku. Stát počítá, že úseky postaví formou PPP projektu. Zahájení obou úseků se předpokládá v roce 2025.
Podle aktualizované mapy jednotlivých úseků ŘSD počítá s otevřením celé dálnice z Úlibic do Mohelnice v roce 2029. Loni v prosinci se otevřel úsek Časy – Ostrov, o rok dříve Opatovice – Časy.
Informace o jednotlivých úsecích najdete zde: