85 Kč denně. ČD opět nabídnou neomezené letní cestování. Místo studentů získají slevu učitelé

Cyklisté u vlaku, ilustrační foto. Autor: České dráhyCyklisté u vlaku, ilustrační foto. Autor: České dráhy

České dráhy opět během léta nabídnou speciální jízdenku, která umožňuje v přepočtu za 85 korun na den cestovat neomezeně jejich 

53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiřík

Ve světě prožívá železnice boom a začíná vytlačovat letadla, u nás se musí železnice dotovat …..

železničář v důchodu

Železnice je až na pár specifických výjimek dotována přímo či nepřímo i jinde než jen „u nás“ …

Jarda

To komentují lidé, kteří nevědí o čem mluví. Ceny železniční dopravy na západ od nás několikanásobně dražší, ale malej Českej človíček si musí stále stěžovat.

Jiřík

Pravda, jen český človíček jako ty dokáže ve větě, kde chce shodit něčí názor, zároveň napsat, že má dotyčný pravdu. Jinde je doprava dražší a soběstačná. U nás slevomat a poté dotace

Baal

Fakt nechápu proč jsou tyhle lístky omezené na ty nejnevhodnější měsíce k cestování, komu se chce jezdit v těhlech vedrech? Já osobně bych třeba tuto nabídku využil spíše na podzim kdy jezdím často na houby. Dříve bylo možné koupit týdenní i měsíční síťovku normálně a nyní? Předražená jednodenní za 600, která se hodí max pro člověka bez INKarty pro kterého by zpáteční vyšla dráž. Když jsou doplatky do jedničky na týden i měsíc, tak proč nejsou takové síťovky? Klidně i za vyšší cenu když to rušili byla týdenka tuším za litra a za 1250 do jedničky, INKarty měli 10 nebo… Číst vice »

XXXD

Že by možná kvůli tomu, že většina lidí má o prázdninách delší dobu volný čas, protože si často vyberou dovolenou, tudíž mohou danou jízdenku plně využít.

Jiří

Ona ta jednodenní za 579 zas tak předražená není, když jedna cesta z východu na západ (či opačně) vyjde kolikrát dráž 🙂

Kraul

V Rakousku pro jednotlivce neseženete síťovku žádnou, tak si nestěžujte.

Rakusak

zase je, dostupna ale stejne z jejich zeleznicni kartou (Sommerticket), na 31 dni za 39/69 eur

Romanero

Jenom idiot by si kanibalizoval tržbu komerční nabídkou, když mu dojná kráva dorovná studenta do obyčejného jízdného.

libor

tak tak, přes léto budu jezdit raději autem, nebudu podporovat ten státní moloch….

Arnošt

Příroda vám děkuje

Jackub

Za 5 lidí v 810 vám poděkuje ještě pěkněji! 😉

HonzaEM

Asi dobrý matroš.

Jackub

Ten, bohužel, budete podporovat tak jako tak – z daní… 🙁

David

Když už jsme u slev, mohl by mi někdo vysvětlit, jak funguje proplácení slev? 75% z jízdného doplatí objednatel (stát nebo kraj). Je to stejné i u dítěte do 6 let (100% sleva)? Nebo to je prostě zdarma bez kompenzace? Díky

Petr

Jednoduše … 25% z ceny platí cestujici, 75% stat 🙂 To, kdo je objednatelem ci zda je to spoj nankomercni riziko, nehraje roli

železničář v důchodu

A asi něco i „kraje“, mají-li ty slevy i u jízdenek podle svých krajských IDS tarifů …

železničář v důchodu

Takže „kraje“ to asi dopravcům dají ve vyšších dotacích.

David

Jasný, to jsem si myslel, proto to tam i píšu, ale spíš mě zajímají ty děti pod 6

Jiří 2

Ano, za děti pod 6 let dostává dopravce 100 %. I proto se třeba zavedly nulové lístky u ČD, protože to musí vykazovat…

Kosmik

Proč si to myslíte, když to tak zcela není?

Jiří 2

IDSku kraj – je to zohledněno ve výši úhrady.

Státní slevy ministerstvo bez ohledu na to, zda je objednaný jím nebo krajem a nebo se jedná o komerční spoj. I v Pendolinech, Leo Expressu, RegioJet a dalších je nárok na kompenzaci státních slev, přestože nejsou provozovány na objednávku, ale na tzv. komerční riziko.

Asdf

Språvnå odpověď je, doplatí to daňoví poplatníci.

JZH

Ne všechny Opavany jsou povinně místenkové – IC 501 není povinně místenkový! A chybí zmínka o EN 442, 443, 444 a 445. A ani do Pendolina není potřeba povinně mít místenky v úseku Praha hl.n. – Cheb (Františkovy Lázně).

HonzaEM

Značně zavádějící článek. Nioc nezrušili, jen si je koupí za plnou cenu.

HonzaEM

Máte pravdu, nadpis si někdo poupravil na Facebooku. Tady je to vpořádku.

babilon

>Předpokládáme, že pro studenty bude výhodnější si koupit jednotlivé jízdné
Hlavně to je výhodné pro ČD. Proč nabízet s Babišovou slevou síťovou jízdenku, když můžeme utržit plné jízdné.

Jan Pytela

U ČD je to docela jedno. Buď se to doplatí z jedné kapsy (slevy) nebo z druhé (kompenzace za ztrátu linky).

babilon

„Kompenzace za ztrátu“ se určuje předem, objednávka je pak na konkrétní výkon za konkrétní cenu. Takže dárek od Babiše je čistým příjmem dopravce (týká se pochopitelně všech dopravců). Nekritizuji, pouze uvádím na správnou míru prohlášení mluvčího. Pro studenty by bylo pochopitelně nejvýhodnější (i nejpohodlnější) platit 25 % z plné ceny Jízdenky na léto, nikoliv 25 % z jednotlivých jízdenek.

Kosmik

Taky tomu rozumite

Kosmik

Že tomu rozumíte

xyz

„Počtvrté za sebou nabídnou České dráhy během léta speciální jízdenku, která umožňuje v přepočtu za 85 korun na den cestovat neomezeně vlaky Českých drah.“
Poprvé existovala již v roce 2012, od té doby každé léto nepřetržitě (pozn. od toho roku 2012 šlo o částečnou náhradu Síťové týdenní jízdenky, která byla zrušena v 12/2011; která sice byla v přepočtu na den dražší, ale bylo ji možné zakoupit pro kteroukoliv část roku.).

Tzn. letos poosmé za sebou.

jan

Pořád nerozumím tomu, proč v Rakousku za podobnou slevu mají > 20 platnost na 2 měsíce (ano, s časovým omezením během dne) , ale i přece.

Kraul

Tam je to i pro 26+ ? Nějaké projíždění tratí v Rakousku je poměrně drahé, pokud je vám více jak 26 let a nemáte alespoň jednoho kamaráda/přítelkyni, co pojedou s vámi, protože síťovou jízdenku v Rakousku jako solo cestující použít nesmíte a řeší se to. Můžete využít jen Interrail a ten je dost drahý – 1690kč/den a musíte si objednat alespoň 3 dny.

xyz

„Můžete využít jen Interrail a ten je dost drahý – 1690kč/den“
Možná tak v případě té 3denní jízdenky.
Při 7denní jízdence (resp. „7 dní z měsíce“) už stojí v přepočtu jen asi 1250 Kč/den, při 15denní verzi (resp. „15 dní ze 2 měsíců“) pak méně než 1000 Kč za den.

Jan

Navíc nabízí ČD na jaře a na podzim promoakci na Interrail -10%

libor

nevyjde lépe nechat se zaměstnat a dostat režijku (FIP)? 🙂

Kraul

Co chcete v Rakousku projíždět 7 natož 15 dní? Když to k tomu neplatí na většině úzkých? Myslíte, že je někdo takový nadšenec do rakouské železnice (který zároveň nemá jediného kamaráda se kterým by sdílel tento koníček, nebo chce mít naprostý klid a proto cíleně pojede sám), že si koupí 7 nebo 15 denní síťovku (za 10-15 tisíc), aby si projel úplně každou rakouskou trať a některé z tratí 2-3x? Kolik takových lidí asi v ČR žije, že by je zrovna tohle zajímalo? Já teda neznám nikoho. Nemám nic proti železničním nadšencům a chápu jejich chuť projet co nejvíc tratí,… Číst vice »

Haha

Byl jste v tom Rakousku vůbec? Já že to je tak, že tam člověk jede třeba za turistikou a přitom se přimisťuje vlakem. Zatím jsem tam strávil skoro 2 měsíce a letos tam plánuju jet zase, protože ta země je sice malá, ale k vidění je toho hrozně, pokud máte rád jezera a kopečky. A rychlé přesuny po kvalitních tratích (a třeba nádherná Arlbergbahn nebo Taurenbahn) jsou velké plus. 🙂

Kraul

Asi nechápete psaný text. Já nepíšu o Rakousku a turistice v něm, ale o specifické jízdence, která se vyplatí jen tomu, kdo za žádnou cenu nechce plánovat dopředu (a tím pádem nemůže využít akční jízdenky), chce jet výhradně sám (pro skupiny od 2 lidí existují výrazně levnější nabídka než IR) a chce ujet aspoň 400 km vlakem každý den. Jinak se mu žádný IR nevyplatí, protože proti základnímu jízdnému neušetří skoro nic. A proto píšu, že na tohle dává smysl tak leda 3 denní varianta. 7 a 15 denní ne. Fakt mě nepřesvědčíte, že běžný turista v Rakousku se neustálé… Číst vice »

xyz

„Co chcete v Rakousku projíždět 7 natož 15 dní?“ Mnoho zajímavých měst a dalších míst. „Když to k tomu neplatí na většině úzkých?“ Neplatí to na ŽÁDNÉ úzké. „Myslíte, že je někdo takový nadšenec do rakouské železnice (který zároveň nemá jediného kamaráda se kterým by sdílel tento koníček“ Doplním, že jízdenka ERT (kterou zmiňujete v té souvislosti, že využít ji nemůže jedna osoba) platí jen v regionální dopravě, zatímco Interrail platí i v dálkových vlacích v Rakousku. „Kolik takových lidí asi v ČR žije, že by je zrovna tohle zajímalo? Já teda neznám nikoho.“ Argumentační klam „neznám nikoho takového =… Číst vice »

Kraul

Píšete, že mnoho zajímavých měst a dalších míst. To si je uspořádáte tak, že dáte Vídeň, pak rovnou Insbruck, pak Gmund, pak Graz, pak Linz? Proč to nedáte v logickém pořadí (od jednoho k druhému), čímž už se výhodnost IR snižuje, protože jednotlivé přesuny nejsu dostatečně dlouhé? A budete to plánovat až pár dní před odjezdem, abyste mohl říct, že akční jízdenky (Sparschine) už byly vyprodané? Ty už v dálkovce platí. Aspoň 1 dálkový vlak je dokonce jejich podmínkou. Snad se shodneme, že smyslem IR je ušetřit a zaplatit méně, než stojí obyčejné jízdné. Ale ta úspora musí být smysluplná,… Číst vice »

Kraul

K ERT ještě: Ta podmínka regionálky není zase tak omezující, regionálky je v Rakousku celkem dost. Byť tak dobré jako v Německu to není. Ve 3 lidech jsme od české hranice (Dvořiště) projeli až ke slovinské hranici (u Mariboru) právě na ERT. Důvodem byla právě ta nemožnost naplánovat cestu předem a využít Sparpreissy. A časový rozdíl byl asi jen 2h navíc oproti dálkovce (neměla dokonalou návaznost). Nebýt ERT, jeli jsme autem, protože 2h času navíc takový problém nebyl a netahali jsme kvantum věcí (každej 1 bágl a to bylo vše), ale nechutná cena normálního jízdného (3 lidi skrz Rakousko za… Číst vice »

xyz

Bohužel vás musím upozornit, že to celé nesmyslně rozebíráte. Prostě ať si každý vybere dle svého uvážení, pokud 3denní Interrail, tak cca 1600 Kč denně, pokud 7denní Interrail, tak 1250 Kč denně. Dále vás musím upozornit, že jste si sám vsugeroval smyšlenku o nepřetržité 7denní cestě, přičemž tato jízdenka (což jsem i výslovně zmiňoval) platí „7 dní z měsíce“, tzn. lze realizovat např. jednu 4denní a o pár týdnu později jednu 3denní cestu. Dále vás musím upozornit, že cenově srovnáváme verzi Globalpass, tzn. jízdenku platnou ve všech zúčastněných zemích, tzn. držitel této jízdenky může během své jízdy navštívit nejen Rakousko,… Číst vice »

Kraul

Máte pravdu, popletl jsem ty ceny. Nespletl jsem si Global a One Country, ale počítal jsem to podle cen pro první třídu. 🙁

Když totiž kouknete tady (můj zdroj), tak je defaultně nastavená 1. třída a já si toho nevšiml

https://www.interrail.eu/en/interrail-passes/one-country-pass/austria

Tím cena klesá k výrazně příjemnějšímu 1265kč/den u 3 denní, což už se dá. Resp. už to není o tolik dražší pro jednotlivce než ERT. pokud porovnáme s variantou, že by někdo byl ochotný na ERT pro 2 lidi jet sám (protože nesehnal Sparpreissy a jede delší trasu skrz Rakousko).

Kraul

Dovedu si představit, že někdo je takový nadšenec, že má sen, že projezdí každou trať v Rakousku a chce si to vychutnat sám, bez nutnosti si u toho muset povídat s kamarádem. A také, že nestojí o opruz se sháněním levných akčních jízdenek a nechce se vázat na konkrétní vlaky, že chce volnost a nebýt omezen počtem km. Ale i takový koníček mu po pár dnech musí lézt ušima (protože každý den bude muset projet tolik kilometrů, aby se mu nevyplatilo jezdit za obyčejné jízdné či si koupit zákaznickou kartu na 50% slevu), takže nechápu, proč by za každou cenu… Číst vice »

Filip Chocholatý

Už je to pouze na jeden měsíc.

David

Jan: Na to je jednoduché vysvětlení. V roce 1918 jsme se rozhodli jít vlastní cestou a od té doby to tady není, a ani nemůže být, jako v Rakousku.

Haha

Letos už je jen na 30 dnů (a za původní ceny)… Aspoň za on-line objednávku je sleva 10 EUR (místo 69 za 59 EUR).