8 měsíců 35 km dlouhou objížďkou. Jediná silnice I. třídy do Šluknovského výběžku bude mimo provoz
Stavba obchvatu Svoru. Foto: ŘSD

Objízdná trasa povede přes Českou Kamenici a Chřibskou.

Objízdná trasa povede přes Českou Kamenici a Chřibskou.
To se dá vydržet, horší by bylo kdyby jí degradovali. Pak by se psaly petice, že mají kamiony jezdit po jedničkách. 😀
Kdy stát ty čtyři baráky co u té silnice jsou vykoupil,moli jsme být všichni v klidu a nestálo by to ani sto míčů.
A nebo se dá přes Krásnou Lípu do Rumburka, atd to je možná o něco lepší cesta než ty kopce mezi Svorem a Lesným, vloňi už tam v říjnu sněžilo a já byl na letních gumách 😅😫🙏
Hrůza hrůzoucí. Za tu dobu by jinde postavili tunel a vyřešili problémy trvale
No tam pochybuju že někdy tunel či někdy čtyřpruh bude, cesta u svoru je dost náročná, u Rumburka by to šlo,v létě tam teda v kopcích drsňovali asfalt
Očekávám novinářské otázky, kdo za takové odříznutí celého regionu nese politickou odpovědnost nebo zda přece jen nejde postupovat jinak.
Nehorázné, jak někdo (vč. ŘSD) s takovým cynickým klidem může „přehlédnout“, že jde o jedinou silnici I. třídy, která to propojuje, a že rozumná objížďka skoro neexistuje. Jinými slovy ignorovat, co to způsobí lidem z Varnsdorfu, Rumburku, Šluknova… Kdyby na dva tři týdny, ale na šílených 8 měsíců. Přivedení tranzitní dopravy do Chřibské je taky pěkné chucpe.
A jaképak se asi připravuje posílení vlaků na těch jednokolejkách 🙂
Prostě Praha daleko a Pán Bůh vysoko!
Když přes Svor jezdily denně stovky kamiónů, tak to nikdo neřešil, byť měl. Teď, když většina dopravy do Německa jezdí okolo Hrádku přes Polsko, tak se začne „s křížkem po funuse“ budovat za těžký prachy obchvat Svoru. A ten hotový kruháč? Škoda mluvit. Paskvil.
V čem je ten kruháč hotový paskvil? jel jsem přes něj xkrát a konečně se cítím při průjezdu křižovatkou bezpečněji.
Výhodou té původní křižovatky bylo, že když vás při odbočování sejmulo auto jedoucí od Nového Boru, tak jste to alespoň neměl daleko na hřbitov.
Preferuji zpopelnění, takže pro mě bez výhody😀
Ten kruháč je ku prospěchu věci. Jezdím přes něj denně a oproti původnímu stavu je to zlepšení.
Mělo by tam být jednoduché mimoúrovňové křížení a hlavně 4 pruhy až na Liberec
Úplně zbytečné, takový provoz tam není. i ten čtyřpruh na Bor jsou vyhozené peníze.
To ta silnice mezi Kamenicí a Podlužím bude definitivně dodrbaná. Už teď je tamtudy několik měsíců objízdná trasa pro kamiony kvůli uzavírce na Práchni.
Do toho čas od času uvázne kamion v esíčkách pod Rybništěm. Tady si to přímo říká o kolaps dopravy…
Ale doufám, že snad žádnýho kamioňáka ani nenapadne jet přes Kytlice…
OK. Alternativní dopravu se snažím vymyslet už 7 let. Marně. Bydlím v Krásné Lípě a pracuji ve Cvikově. Poradíte? Pochybuji.
Ze Svoru do Cvikova je to po cyklostezce pěkná procházka a těch busů tam taky docela jezdí…
Řeč je o spojení Krásná Lípa – Cvikov. Hoďte si do IDOSu a pak raďte. Ještě prozradím, že pidový bus 400 nebo železniční L4 nejsou etalonem spolehlivosti.
K busu linky 400 to mám v nejbližším bodě 10km a nic tím směrem v tu dobu nejede.
V čem je nespolehlivá L4?
Od vlaku ve Svoru to mám pěšky do práce skoro 5 km. Ještě nějaký nápad?
Proto jsem psal o těch busem mezi Svorem a Cvikovem.
Tak se podívejte na návaznost vlak/bus ve Svoru. Z nádraží jste na zastávce do 10 minut, mezi L4 a autobusem je obvykle 40 minut.
Až budete mít nějaký použitelný nápad, spolehněte se, že zájem určitě mám. Autem jezdím jen proto, že na trase a v časech, které potřebuji, je využití VHD nesmysl. A ano, zkoušel jsem to mnohokrát, ale když na cestě dlouhé 22km strávíte ve veřejné dopravě každý den celkem pět (!!!) hodin, zatímco v autě necelou hodinu, řešení je jasné.
Autem přes Kytlice, není to tak dlouhé, nebo přes Krompach a Německo. A co vzít kolo do vlaku? Pak je to do Cvikova kousek a má to být jaro až podzim.
Zas tolik těch spojů na Liberec co se týče autobusů není. A promiňte ale pan dojíždí z KL a né že Svoru. Pro nás co jezdíme do Lbc je to jednoduché vezmeme to na Německo. Pro lidi co jezdí na Bor no přes Polevsko v zimě to nebude zrovna příjemné. V Kytlicích se z vás zblázní čekám jen, že se tam objeví značka zákazová a to minimálně od Šébru a Chřibské.
Uzavírka bude přes léto… 😉
V březnu je tady mnohdy sníh, vloni jsem tam bežkoval kolem 10/3.
Taky vtipné
Co je na tom vtipného?
Nad Svorem doleva na ROUSÍNOV a pak do Cvikova.
Nebo v Nové Huti na Horní Světlou a přes Trávník do Cvikova.
Ta odbočka nad Svorem je už půl roku zavřená 😂
Když v roce 2000 vznikl Ústecký a Libereký kraj, zeptala je jedna má kolegyně, proč najednou nemá z okresu Děčín (Ústecký kraj) do okresu Česká Lípa (Liberecký kraj) dobré spojení ráno přes Jedlovou. A jeden, tehdy vlivný „dopravák“ jí odpověděl, že by bylo vhodnější pro ni spojit bydlení a práci v jednom z těchto krajů. Tak si řekla, aby jí s tou radou vlezl na záda a jezdí autem.
No hlavně v roku 2000 probíhaly petice o přičlenění výběžku k Liberci, ale bez úspěchu …
Jak prosím souvisí problematika IAD s kamionovou dopravou po předmětných objízdných trasách?
Krom toho, že to částečně rozvrátí i fungování autobusové dopravy v oblasti.
Ještě by si SŽ mohla na to období do oblasti Jedlové naplánovat nějakou nepřetržitou výluku, a bude totál hotovo.
Jinak nějakej realistickej náčrt tý Vaší alternativní dopravy byste tady do placu nehodil?
Kolo nebo “pěškobus” pro každodenní dojíždění nelze brát v potaz.
Zdá se mi to, nebo ten nový kruhový objezd nebyl vůbec připraven na napojení přeložky, která se začala stavět jen několik měsíců po něm?
Nezdá. Na kruhák byla napojena silnice I/9 ve stávající poloze. Problém?
no vzhledem k tomu, že původní silnice I/9 zůstane napojena i po přestavbě, mohly se ty výjezdy rovnou udělat oba a ne to po roce zase předělávat. Jinde jsou podobná slepá napojení i roky…proto jsem se ptal
Jenže o ten kruháč nejde. Problém je, že stávající silnice bude sloužit jako silnice do Rousínova a nová silnice I/9 ji má překonávat novým mostem, který za provozu pravděpodobně nelze stavět (předpokládám, že dojde k zahloubení stávající I/9, jinak by musel být vysoký násep)
https://apdos-v2.creativesound.cz/media/stavba/370/leaflet/infoletak_S9-svor_e0Ar876.pdf
Hm, takže by silnice ve stávající stopě mohla (mimo zakládání patek mostu) zůstat funkční pro vozidla s omezenou výškou? „prohráblo“ by se to až by byla nová hotová?
Určitě by to bylo dražší, ale o kolik?
No ještě existuje cesta přes Luž (Nová Huť – Horní Světlá – Mařenice – Cvikov). Doufám že i tuto alternativou nějak omezí protože si nedovedu představit že by tamtudy jezdila celá I/9.
Popravdě mi přijde neuvěřitelně že na takovéto zásadní silnici si ŘSD dovolí udělat půlroční zastavení provozu, vždy je to o penězích a tady se evidentně hodně šetřilo.
Zajímavé. Roční a i delší nickolejný provoz na stavbách SŽ nikoho tolik nerozčiluje.
Rozčiluje už jenom tím hloupým termínem nickolejný provoz.
Ten mě samozřejmě rozčiluje také.
Ale jen pokud jedete do Cvikova nebo Jablonného, jinak to nemá význam. Do Liberce je to lepší přes Varnsdorf a Žitavu.
Pokud vím tak na Mařenice už je to nějaký ten pátek uzavřené
Od léta otevřené
Přes Polevsko opravdu prosím nejezděte. Vyhnout se sotva dva fábie.
A kudy bychom se do toho Polevska dostali? Silničkou z Nové Huti do Kytlic nebo silničkou z Chřibské do Kytlic? A přes kopec do Polevska? To už můžu jet rovnou z Kytlic na Svor (předpokládám, že to bude uzavřený až nad Svorem).
Ject rovnou z Kytlice na Svor v zimě se rovná tomu, že vás tam budou tahat hasiči a silnice se v zimě neudržuje.
Jenže uzavírka bude od března do října. Pokud jde o zimu, jsou na tom ty silničky, o kterých v příspěvku píšu na tom podobně. Proto nevím, proč by někdo jezdil ze Šluknovského výběžku přes Polevsko?
Primárně jsem myslel osu Nový Bor – Mejto v podobě objížďky Polevsko – Kytlice – Nová Huť. Ale bude záležet, na konkrétní uzávěrce. Pravidelně jezdím všechny tyto silničky a někdy je to opravdu sranda.
Aby se jim tam behem toho odlouceni nevratili vlci a medvedi!
Tak losa už tam mají… https://www.irozhlas.cz/veda-technologie/priroda/los-tentokrat-na-severu-z-polska-dorazil-novy-exemplar-natocili-ho-u-horniho_2510221422_dci