60 tisíc aut denně. Oprava nejvytíženějšího úseku D10 začala, na měsíc zavřou sjezd na Černý Most

Práce na opravě D10 a části Pražského okruhu u Černého Mostu. Foto : ŘSDPráce na opravě D10 a části Pražského okruhu u Černého Mostu. Foto : ŘSD

Práce poběží sedm dní v týdnu, organizátor dopravy doporučuje pro cesty raději jindy pomalejší vlak

Až do 4. listopadu čeká řidiče a cestující velké omezení na východním okraji Prahy. Společnost Skanska dnes začala s pracemi na opravě prvních 3,5 kilometru dálnice D10 a 400 metrů navazující části Pražského okruhu. Oprava rozdělená na několik etap přinese největší komplikace ve svém závěru, kdy nebude možné měsíc sjet na Chlumeckou ulici.

Původně měla začít oprava minulý týden, týdenní zpoždění způsobily průtahy s vyřizováním povolení pro dopravně inženýrská opatření. Akce za 290 milionů korun bude znamenat kompletní opravu povrchu a středových vozidel.

Součástí stavby je rovněž oprava vozovky na větvích mimoúrovňové křižovatky Satalice (větvích A, B, C a D) a mimoúrovňové křižovatky Radonice (větvích A a B). „Pokud jde o úsek dálnice D10, pak ze závěrů diagnostického průzkumu vyplývá, že se na něm vyskytují četné poruchy, vyjeté koleje, trhliny a další deformace. Na úseku Pražského okruhu pak jde o příčné i podélné trhliny. Dále byly identifikovány trhliny šířící se shora z obrusné vrstvy a zasahující až ložní vrstvu. Podobně je pak na tom povrch na větvích mimoúrovňových křižovatek Satalice a Radonice,“ řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Informační leták PID k omezení na D10. Foto: IDSKOprava D10. Foto: ŘSDOprava D10  - MÚK Satalice. Foto: ŘSDOprava D10  - MÚK Radonice. Foto: ŘSD

Opravou projde úsek, který chce ŘSD rozšířit v budoucnu na šest jízdních pruhů. Po dobu omezení zůstane zachován provoz v režimu 2+2 s omezenou rychlostí na 80 km/h. Pruhy budou užší.

Autobusy kolem IKEA

V místech lze očekávat velké kolony. Integrovaná doprava Středočeského kraje v informačním letáku doporučuje například pro cesty z Mladé Boleslavi či Mnichova Hradiště využít raději vlak, který jinak není časově příliš konkurenceschopný. V poslední etapě, kdy bude zavřen sjezd na Chlumeckou, mají autobusy jezdit na Černý Most kolem obchodního domu IKEA.

„Těžkou technikou odstraníme starý poškozený povrch až do hloubky 12 cm, podklad vyrovnáme a položíme na něj nové asfaltové vrstvy. Současně opravíme krajnice a vyměníme svodidla. Na stavbu máme necelé tři měsíce, budeme pracovat sedm dní v týdnu,“ říká hlavní stavbyvedoucí Tomáš Chrbolka ze společnosti Skanska.

Ukončením prací v tomto úseku omezení na D10 neskončí. Naváže další výměna vozovky na D10 zhruba šest kilometrů od Staré Boleslavi směrem na Prahu.

Tagy Černý Most D10 Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Skanska
3 komentáře