546 Kč za kilometr. Praha řeší zásadní zdražení Pražského motoráčku
Motorový vůz 831 v zastávce Praha-Žvahov. Foto: Ropid

Výrazné navýšení nákladů představil Ropid jen pár týdnů po uzavření nové smlouvy.
Výrazné navýšení nákladů představil Ropid jen pár týdnů po uzavření nové smlouvy.
Když jsem tak pročítal komentáře na téma zážitkových jízd za vlastní jízdné, tak mě napadla trasa Výstaviště-Libeň-Malešice-Vršovice-Smíchov-Řepy. Samozřejmě v době, kdy bude k výstavišti slepé rameno kvůli stavbě tunelů pod Dejvicema 😉
K tomu historická tramvaj ze Stromovky a rodinky mají výlet na půl dne.
Nějak jsem nepostřehl/nepochopil…..KŽC chce jednorázově zaplatit ty šílené miliony nebo postupně v měsíčních platbách?
Někde ty výnosy KŽC udělat musí. Tvorba obsahu pro dospělé asi tolik nesype….
Jaký obsah pro dospělé? Souvislost s článkem?
Neposílal jste už někdo alespoň whistleblowing podnět?
Tomu už se jenom dá smát, co je tady všechno možné. Když si vzpomenu, jak jsme pro obce jezdívali s 810 za 30Kč/km a šotouši řvali, jaký je to vyhazování peněz a jak by se to mělo zrušit.
To vypadá, že ROPID je řízen podobně jako FN v Motole.
Vzhledem k průměrné obsazenosti je to dosti drahý taxík a to i ve srovnání pověstnými pražskými taxikáři…
Pražští taxikáři ze staromáku šli jezdit s vláčkem a konečně mají sazbu, která jim přijde tak nějak ok na přežití? Ok…
Praha má peněz dost, stejně je není schopna utratit. Někde nedávno bylo, že v prognóze je nárůst na stovky miliard na účtech v dalších letech, právě kvůli nemožnosti a neschopnosti připravovat investice, zkusím přidat zdroj, jestli najdu.
z toho důvodu se například vůbec neřeší nepopulární zdražení MHD, nemá to smysl.
zde zdroj: https://www.ceska-justice.cz/2024/11/prebytky-v-rozpoctech-obci-poslancum-vadi-ze-praha-malo-investuje-a-zkresluje-vysledky/
Mají říct, pošlu jim číslo konta…
Tak ať zaplatí za své „krajánky“, kteří bydlí za hranicí Prahy, ale trvalé bydliště mají v Praze.
Ono je to i obráceně. Mnoho lidí žije roky v Praze, ale trvalé bydliště má kd3si v regionu odkud pochází.
Vždy záleží na tom jak pracovití jsou představitelé hlavního města. Dnes se realizují v dopravě investice, které připravil tehdejší náměstek Adam Seinher z Prahy sobě. Nové projekty příliš současná radnice v čele s ODS nechystá. Ale ony ještě nějaké projekty než se změní reprezentace města zbývají dotáhnout. Některé i velmi drahé. Třeba přestavba Vltavské a vznik nové budovy filharmonie. Nebo přechod metra linky C na automatizovaný provoz bez cestujících.
Připomínám, že za dopravu odpovídá radní z úpně jiné strany.
Ale to není důvod vyhazovat peníze za nesmysly a živit takovýhle spolky..
To je dnes nějaká modla nemít peníze a být zadlužený?
No to jsou peníze, které chybí ve státním rozpočtu. Už několikrát se měnily koeficienty RUD ve prospěch obcí. A ty mají peněz dost a vyhazují je za hlouposti. Na druhou stranu pak platíme ze státního rozpočtu úroky za dluhy.
No nevím, dunihlav a ETCS. A v čem by měla tkvet celková oprava vozu?,že by chlapi dali i Cat? 😂Nejaky poradny a spolehlivý motor. Třeba by to už pak ani nemuselo hořet 😉
Parní lokomotivy by byly levnější 20 kg uhlí/km, ale když chceme být eko a moderní, tož plaťme.
Prosím i článek, kolik Praha doplácí na odtahy, botičky, parkování a zničenou dlažbu tramvajových tratí. Pan Hřib si opakovaně stěžuje, kolik moc financí se musí doplácet na automobilisty. Díky.
I bez dat si troufám tvrdit že škody způsobené historickými silničními vozidly jsou zanedbatelné.
A jak to souvisí s tímto textem?
Souvisí to tak, že si šotosektář Halásek opět potřebuje kopnout do aut. Jo, a pod nickem „Petr Hlavička“ je taky on.
Auta jsou zlo
Zlo jsou hlupáci.
Asi budu opakovat názor většiny lidí tady, ale tohle mi fakt přijde přes čáru. Jedna stránka věci jsou nostalgické motoráčky – ok je to celkem hezká atrakce, ale nikde jinde by to nejezdilo za standardní jízdné. Proč v centru jezdí historická tramvaj ve speciálním tarifu a tohle jezdí za klasické jízdenky?. Ve výsledku je to to samé. A ten vlak by si na sebe měl vydělat. Pro provozování na pražském Semeringu by ani nemusel mít to ETCS, což je z principu naprosto nesmyslná investice. Stran Čakovic, to je naprosto bezprecedentní, vlak tam jezdit může, ale rozhodně ne 810, nebo 830/1… Číst vice »
Naopak, S34 je přeplněná, o když jede co má (Mravenec) tak bývá ve špičkách na stojáka.
Dotaz od nemístního. Je ta S34 nutná? Nešlo by její spoje dát pod S3?
Dneska platí zjednodušeně S3 = Hlavní, S34 = Masarykovo, takže označení ruznými linkami pro cestující bych nechal.
Aby se to soutěžilo v jednom souboru a jezdil to stejný dopravce, k tomu nevidím důvod(není jak ušetřit provazáním oběhům) ale proč ne.
Já bych to v jednom balíku soutěžil. Neušetříte sice asi provázáním oběhů, ale nemusíte držet tolik záloh nebo naopak budete mít adekvátní zálohu a ne jako v současnosti.
Hele, úplně jednoduše: – že stojí ROPID za prd ví každý, kdo s ním přišel pracovně do styku, – když se, nařízením vlády, loni v létě zvýšila platba za prostoje řidičů autobusu na Kč 140.60, tedy o cca Kč 11.00 na hodinu, ROPID odmítl dopravci o tohle navýšit kompensaci – přitom to vyplývá ze smlouvy (ale dopravce je … a nepůjde s tím k soudu, že jo) – jenom pro představu. Takže, když někomu ROPID schválí navýšení plateb o 100%, a to jenom na základě netransparentní rekonstrukce, no tak se podává otázka, jestli za tím není něco jinýho, než ten… Číst vice »
232 cestujících za den přepraví snad i přívoz. I lanovka na Petřín má již zvláštní jízdné a ta by si na sebe snad i vydělala. Ten vlak se má prostě zrušit.
Vlak asi si jezdí, ale není celý na účet dopravní obslužnosti. Ještě bych chápal, kdyby se třeba proplacelo stejně na cestujícího jako na S65, ale takhle fakt ne.
Dejte jim rovnou tisíc korun at je to hezky kulatoučké a dobře si všichni pamatují za jaké pitomosti se tu vyhazují peníze.
Tohle cely je naprostej bizar, který by snad nešlo ani vymyslet.
Štěstí v neštěstí je snad jen to, že třeba nemají parní vlak…
Zrušit bez náhrady, nebo nanejvýš ponechat původní úhradu a zvednout jízdné. Má-li to být součást ZDO, pak by vozidlo mělo splňovat požadavky na taková vozidla kladené, a nemůže to být kredenc. Má-li to být zážitková jízda, čili atrakce, není důvod platit to jako ZDO (erár nemá co platit jízdy vybraných historických vlaků, jiné taky neplatí). Na historických tramvajových linkách taky neplatí tarif PID.
A 23 je asi co? A byl jste někdy třeba ve Wroclawi a jinde ??? Tak zkuste mrknout a pak pište….
Nutno řici, že 23 nostalgická typem používaných vozidel, ale jinak je to vedením normální posilová linka extrémně zatížené 22, která posilu v centru opravdu potřebuje.
Když to vezmete takhle, tak motoráček doplňuje o víkendech takt S65 na 60 minut. Ale ano, mohli bychom diskutovat, zda by o víkendu nestačilo 120 minut? A za 546 Kč/km určitě stačilo.
Na druhou stranu jezdí motoráček narozdíl od S65 z hlavního, tedy z centra, zatímco S65 je teď celotýdenně „zabitá“ odjezdy ze Smíchova a tou strašnou dvojitou úvratí mezi Smíchovem a Žvahovem.
Doplňuje takt na 60 min, zatímco normální vozidla, která tam přes týden ten takt 60 min jezdí, jsou také v provozu a mají díky tomu nižší proběhy, takže se za tu celou švandu platí 2x.
Nebo by mohl vlak jet v častějším taktu, a platilo by se stejně (tahle cena je jenom kvůli blbým přestávkám, při přepočet za kilometr to vychází takhle moc)
Pořád je tam otázka, jestli je úhrada za km linky 23 v násobcích za normální linku. Počítam, že má úplně normální sazbu.
Takže pokud bychom se bavili o prokladu na S65, tak prosím za normální sazbu a ne kredenc, která z Prahy vymáčkne přes 10 000 Kč za jednu štreku.
Na lince 23, na které jezdí 67 let stará T2 6003, tarif PID platí. Což ovšem neomlouvá tu strašidelnou cenu za Pražský motoráček.
Koukal jsem na web KŽC a údajně mají ve „flotile“ motorový vůz 851, který má větší kapacitu než 810. Proč tedy teď nenasazují 851 na tu problematickou linku do Čakovic?
Protože to není pravda, 851 má 48 míst k sezení, 810 jich má 50 a 5 sklápěček.
Ani na stání se do 851 víc nevejde?
To asi ano.
Tohle je už do nebe bijící drzost a volá po podnětu na kriminál. Výsměch všem moderním linkám tahle atrapa dopravy!
Nejvyšší čas pro NCOZ. Tohle už začíná připomínat Motol.
Vsadil bych se, že už se o to detektivové i zajímají.
NCOZ není na řešení toho, že jsme si špatně vybrali ve volbách. Toto vyhazování peněz bylo řádně schváleno demokraticky zvolenou reprezentací. (V Motole nikoli)
Né že bych nějak souhlasil s touto smlouvou (ne nadarmo se tomuto vlaku říká Pražský zlodějáček), ale jedná se v tomto případě o přímé zadání. Na NCOZ by tak bylo vhodné z vaší strany dát i veškeré pro nevýhodné smlouvy uzavřené kraji s dopravcem České dráhy. Například šílené ceny za vlkm ve Středočeském/Karlovarském/Olomouckém kraji (vše nahrabáno ČD na přímo bez jakékoliv soutěže). Tam se točí miliardy navíc na rozdíl od KŽC rozinek. 🙂
No to nevím. Velmi vážně pochybuji, že všechny kontrakty které ropid (samostatná městská organizace) zadává schvaluje volené zastupitelstvo.
Jestli jsem dobře porozuměl článkům na toto téma, tak dotyčné smlouvy schvalovala rada.
Samozřejmě souhlasím, že pokud nějaké takové smlouvy schválil ropid jen tak sám za sebe, tak by to bylo něco jiného.
Někdo je do rady prinesl a zpracoval: ropid. Fakt si Praha platí organizaci na ukájení soukromých potřeb a zájmů některých jedinců zaměstnaných v Ropidu?
Ano. A správně by to naši volení zástupci měli v radě zamítnout, a pro opakování podobných věcí zvážit výměnu vedení ropidu (což by jim vzhledem k tomu, že je tam nominant a člen ČSSD, nemuselo dělat potíže). Na NCOZ by bylo, kdyby to ropid udělal bez svolení rady, nebo jí nějak manipuloval nepravdivými informacemi. A to, že s tím rada nic nedělá, je podnět nám voličům, ne NCOZ.
Já ROPID ani KŽC ve volbách nevolil.
Jenže ropid akorát dal návrh. Rada města je měla při hlasování poslat do háje.
Jestli to správně chápu, tak Praha může říct, že opci neuplatní, tím pádem smlouva skončí v roce 2029, do kredencí se nebude montovat ETCS a tím pádem se dál bude platit 264 Kč/km. A po roce 2029 ať si s nimi KŽC jezdí, kde to půjde.
Hm, takže se ukázalo, že štětkový opravy nestačí. A proč si nenchat zaplatit opravu někým jiným.
A furt to bude starej střep s motorem, kterej kouří jak uhelná elekrárna.
Celou tu „poctivou nostalgii“ poslat do háje a nasadit sem normální vozidlo.
V ceně za vlkm hraje v tomto případě významnou roli to, že provoz je pouze o víkendech. Celkem pouze cca 16.000 km ročně. Kdyby byl četnost spojů/km proběh vyšší, nevypadala by cena tak drasticky.
Co přepraví 232 cestujících za den, nemá v pražské síti mít nárok na existenci, pokud to nejede v nějakém režimu základní dopravní obsluhy. Kór za tyhle nehorázné prachy (MČ přispívají?) a vyblokování cesty na jednokolejce a následně v přetíženém uzlu. Za tyhle prachy se když tak může posilovat kdejaký autobusový okraj jinde, kde lidi jsou nešťastní z půlhodinových až hodinových intervalů, přičemž poptávka roste, a chcete-li příklad větší oblasti zralé na posílení, je to třeba Zbraslav-Lipence.
Na té jednokolejce o víkendu a v tom uzlu o víkendu není zase takový problém najít na motoráček místo. Alespoň do doby drátizace a zavedení vlaků z hlavního přes letiště na Veleslavín.
Pro lidi, co nechápou, oč jde: je to turistická víkendová retro linka, je velmi oblíbená například mezi rodiny s dětmi, já ji taky občas vyuziju, když jedeme třeba na procházku. Je to prostě zážitková linka. Takže ne, nevím proč by tam měly jezdit nové vlaky. A pokud vím, tuto řadu nemá žádný jiný dopravce (možná nějaký typu RCAS, to fakt nevím). Opravdu nechápu, čemu se každý diví. Kdyby to byla běžná linka, jako do Čakovic, tak pak ok. A ETCS? No, tak to asi netřeba komentáře. Stojí to ranec, ale vznikají kvůli němu samé absurdní situace. Za mě výhradní provoz… Číst vice »
Není problém v tom, že je to zážitková linka a jezdí na ní staré vlaky. Problém je, že tato linka je placená z veřejných peněz a to opravdu „bohatě“.
Tag „šotouši za veřejné prostředky“ podstatu celé věci vystihuje dostatečně jasně.
Možná jsme z toho vyšli ještě lacino. Taky někoho mohlo napadnout začlenit jízdu „párou na Karlštejn“ pod S7, to by byl teprve vítr v kapse…
Z veřejných peněz je placené i ETCS se který jak je nastavené také nesouhlasím a nic s tím nemůžu..A když už jsme u bezpečnosti, ani nevím, kolik zbraní by se za tu cenu dalo pořídit a kolik tím v konfliktech zachránit lidí. Takhle budeme dávat 45 miliar ( zatím) na tři mrtvé ročně? No panečku..Ale jo, až bude ozbrojený konflikt ( stále doufám že ne ) tak ho zničím jak ?? Leda tak ze bych vyrval jednu balízu z kolejí a praštil ho po hubě. Nebo ??
To jsou dvě různé věci. ETCS je první reálný zabezpečovač na našich tratích a nejde jen o ty „tři mrtvé ročně“, ale třeba i o nehody typu Hustopeče, kde sice nikdo nezemřel, ale hmotné škody budou velké, přitom ETCS by té nehodě nejspíš zabránilo.
Zajisté. A kdyby měl starej Kočka lepší konexe, mohla tam za dotace jezdit zážitková lochneska.
Udělejte si prosím pořádek v tom, co je doprava a co je zábavní atrakce. Pokud je to objednáno za veřejné prostředky jako doprava, tak to má plnit parametry dopravy a tím to končí – každá koruna vyložená navíc je hospodářská chyba. Pokud to má být atrakce, tak to má fungovat buďto na komerční bázi, nebo čerpat prostředky z jiných titulů (kultura apod.).
A ono to není objednáno jako atrakce (myslím ta turistická linka přes Semmering)? Ovšem, mohli to platit z jiného měšce, aby to tak „neřvalo“, a mít jízdné třeba jako na lanovce (ať je v tarifu aspoň něco jednotného). Lochnesku máte teď na výstavišti, odhaduji. A Praha na to tuším též přispívá.
Kdybyste četl článek, tak byste se nemusel zbytečně ptát.
ETCS zásadním způsobem zvyšuje bezpečnost provozu. Kdyby bylo ETCS, nestala se například v září nehoda KŽC Doprava na Balabence. Stál doufám, že žijeme v zemi, kde více lidí ocení bezpečnou dopravu před ukájením šotopotřeb za veřejné peníze.
Anebo by taky ten motorák KŽC do Čakovic jel mnohem levněji (protože bez zabezpečení atd.) po silnici, a mohl se srazit třeba s tramvají, jako onehdy nedaleko X25. Nerozporuji přínosy zavedení zabezpečovače jako takového, ovšem ETCS je zrovna ta nejdražší varianta, z čehož žel vyplývají i jisté nevýhody.
Bavíme se o motoráku, který jel po kolejích, netuším, proč do toho motáte silnici a tramvaje.
František X motá silnici kterou nenávidí úplně do všeho (do článku o silnici zase pořád motá železnici). Ten by to motal i do receptu na borůvkový koláč.
Jelo se na ty borůvky autem, nebo šukafonem?
Trvání na tom, aby dopravci platili ETCS, již párkrát způsobilo, že byla provedena méně bezpečnější cesta po silnici. I tady na zdopravy byl článek, jak bylo lepší vést vlečkovou lokomotivu na podvalu autem, než aby jela nebezpečně po Uničovce.
František X vpodstatě píše o tom, že provozování ML do Čakovic ve stávající podobě je příliš drahá sranda.
Pokud to je zážitková linka, pak má být zážitkově placená. Tzn. ten kdo jí pojede, nechť zaplatí jízdné odpovídají nákladům na její zajištění.
Nerozumím tomu, proč já mám ze svých daní doplácet Vaše zážitky?
Takových je ovšem v současném systému mnoho, čímž to nijak neobhajuji. Také přispívám na věci, z nichž nic nemám, někdy i naopak. Berte to tak, že tohle jde třeba zrovna z daní jiných.
Takže protože platíme X nesmyslných dotací, můžeme platit X+1 nesmyslných dotací?
Ne, měli bychom se snažit každou takovou nesmyslnou dotaci stopnout.
Teď se řeší nesmyslná dotace na tento šotovlak. Teď má smysl stopnout tuto nesmyslnou dotaci.
Až se bude rozhodovat o dotaci na jánevím inovativní toastový chleba v okopírované pekárně, budeme se bavit o smysluplnosti té dotace (a stopce pro ni).
„Takže protože platíme X nesmyslných dotací, můžeme platit X+1 nesmyslných dotací?“
Gratuluji. Jako první jste zde zformuloval základní princip, na kterém funguje celá ekonomika našeho státu (a toho spolku, ke kterému jsme se dali). Nevystihl bych to lépe.
Protože tak jsme si tady takhle uzavřeli společenskou smlouvu.
Z mých daní se platí sport nebo divadla, z Vašich třeba hrady nebo muzea. Jako celá společnost si z daní navzájem dotujeme vybrané zážitky a koníčky. A podobně jako dotujeme třeba cyklostezky pumpičkám, dotujeme vláčky šotoušům. Samozřejmě otázka je míra a KŽC se nezřídka pohybuje za ní. Pokud jde o cestující, tak nějaké lanovkové jízdné by motoráčku určitě slušelo víc.
Do jisté míry Praha může (obecně) podpořit zážitkové a historické věci, jako se podporují muzea, ale spíše jednorázovými částkami, nejlépe v soutěži s jinými aktivitami, vždy schvalovanými a hodnocenými z hlediska efektu (kolik lidí využilo). Cestující by pak také měl nést přinejmenším část nákladů, když jde za zážitkem, stejně jako když si někam vyrazí parním vlakem, což také není „za PIDlístek“ a přesto lidi přijdou.
Maskovat to za objednávanou linku s nevídanými náklady na kilometr opravdu není hezké, zvláště, když se pak snaží leckde jinde šetřit. Úkolem ROPIDu je zajistit obslužnost, nikoliv nostlagie.
A slyšel jste někdy něco třeba o Wolsztynu ? Tam taky dodnes jezdí parní vlaky za běžné (! = dotované) jízdné, a to dokonce denně….
Když je to tak super oblíbená zážitková linka, proč si na sebe nevydělá a potřebuje tak nehoráznou dotaci..?
Me by se na víkend s dětmi líbil i kocar tažený koňmi. Určitě by to nebylo o tolik dražší!
Prosím Tě a proč si myslíš. že někoho zajímá tvůj názor na ETCS? Rozumíš tomu jako husa petrželi a jen se ztrapňuješ.
Jo kdyby se Pražský Motoráček zrušil, misto toho by jezdlila S65 v kratším intervalu, mělo by to výhody i nevýhody.
Pro pravidelné cestující třeba nepřemýšlet, jak se vystupuje na znamení (někde se mačká tlačítko, někde se hlásí dopředu průvodčímu). Pro městksý rozpočet třeba přehlednější výdaje na dopravu.
V tom případě to nemá být placeno z městského rozpočtu a má tam být zvláštní jízdné, podobně jako na historických linkách tramvají.
Tak ať si to šotouši platí ze svého! A co se ETCS týče kéž by to bylo povinné i na té nezapadlejší lokálce. Třeba by z kolejí zmizel konečně všechen šrot.
Proč to musí mít ETCS, když to jezdí jen v Praze a v Praze by měla platit výjimka na ETCS.
V Praze žádná výjimka není. Tento rok bude mít již tratě ve výhradním provozu.
Mluvilo se o výjimce uzel Praha. Pokud bude povinné ETCS tak to bude Maga průser. Například 854 a 845 ETCS nemají a ani to nedávalo smysl.
854 letos dojezdí a půjdou do šmelcu. 845 jsou problém Arrivy, že bude ETCS věděla dost dlouho dopředu a má se podle toho zařídit, má na to ještě rok času.
No co, objedná se méně vlaků, více autobusů, a přistavějí se pruhy pro auta, no. Po tom přece stejně furt voláme…
Po tom pořád voláte jen vy v každé diskuzi. Když silnici nenávidíte, tak ji pořád někomu necpěte, máte dost možností jak jezdit vlakem.
854 dojezdí příští rok. ETCS v pražském uzlu 2030. Konec smlouvy s Arrivou 2028.
A tak tu máme další díl z nekonečného seriálu „Šotouši sobě, za peníze nás všech“.
Ano, zajímavé, že mnohamiliardové dotace drahé záliby automobilismu a čistě emocionálních zážitků z agresívní jízdy, drahé mosty a zbytečné obchvaty placené z daní nás všech nikoho moc netrápí.
Whataboutismus.
V tomto případě spíše jen srovnání. Zajímavé, když se někde staví dálnice na intenzitu silnice první třídy, nikdo se nad tím nepozastavuje – však potenciál, že. No bodejť, když mu budeme pomáhat, bude i více aut (a zase o něco méně vlaků), a možná to tak fakt chceme, nevím. Tímto se nezastávám historických jízd za každou cenu, jen vážím obdobné situace. Vedle ve zprávě se píše o „přeložce“ silnice u Krnova, v podstatě paralelní silnice k původní, nově zaslepené, protože více těžších aut. A kolej tím směrem od války neobnovená. Převést část zátěže na koleje proste nejde, nejde, a just… Číst vice »
Mě trápí oboje, třeba MotoGP nemá mít žádnou dotaci a Fiala slibuje až 300M.
Plus mne trápí váš whataboutismus.
Lepší srovnání by asi byly peníze, které veřejné rozpočty lijí do motorsportu.
Raději bych viděl místo 309 mil. za Moto GP z našich daní nové sanitky. Místo pražského motoráčku 5 dalších let bych viděl dostavbu městského domova pro seniory nebo rozšíření mateřské školy. Achjooo
Mě trápí oboje. A jistě je nás takových víc.
Můžeš žrát, ale nesmíš při tom mlaskat.
To se tady už nějak nedaří…
Psal jsem Hřibovi (kvůli provozní dotaci) i Kupkovi (kvůli dotaci na nesmyslnou montáž ETCS), ani jeden neodpověděl.
ETCS je zlo no. Ale bohužel prej být musí. Tak se nedivte, všichni věděli, že to bude stát kupu a bez kloudného výsledku.
ETCS je takové „zlo“, že by mj. dost dobře zamezilo nehodě v Hustopečích nad Bečvou. A je to první reálný zabezpečovač u nás.
Vy už znáte přicinu té nehody?
Ne. Ale že ten vlak vjel do výhybky příliš rychle je prakticky jisté, viz Petr Šimral pod posledním článkem k té nehodě. A to by ETCS nedovolilo.
ETCS není zlo. ETCS je funkční zabezpečovač. Zlo je vyhazování peněz za retro provoz.
Aby nedošlo k nedorozumění, nesmysl dle mě není ETCS, ale jeho montáž za desítky milionů do takto starého vlaku.
Tuhle větu moc nechápu, o čem je řeč. Citace: Už dříve KŽC Doprava zmizí z objednávky Středočeského kraje. Současné vedení kraje neplánuje provoz s tímto dopravcem jakkoliv prodlužovat.
Možná myšleno tak, že ze ŠČK zmizí KŽC dřív, než z pražského motoráčku
Smlouva ve Středočeském kraji končí 2027 a rozhodně nikdo ze současného vedení kraje nemá plány ve vyhazování peněz a dotování zábavy a života Bohumila Augusty MBA pokračovat.
Doufám, že kraj vypíše soutěž na tyto linky.
Cena za sedadlo/kilometr je 9.75 Kč (56 sedadel). Což není oproti automobilním taxi, 30-35 kč/km žádná hrozná částka.
Jestli je cílem duševní gymnastiky dojít k závěru, že by to mohlo být i dražší, tak bych navrhoval srovnání třeba s orbitálními raketami.
Přesně tak. Ještě byc to chtělo přepočítat na fotbalová hřiště a Fabie. 🙂
To je jen dotace, tady se za ten výkvět na obrázku platí i jízdné.
Tak si ji zaplaťte ze svého, pokud potřebujete ukájet své šototouhy.
Předpokládám, že jste to myslel ironicky, jinak nevím…
Zapomněl jste taxíka vydělit počtem sedaček, čímž se ty částky srovnají. Takže kdyby těm lidem platil magistrát místo vlaku taxíka, vyšlo by to nastejno.
V tomto případě ovšem něčím jako Tatra 603, to by bylo dražší. 🙂 Jo, taky nevidím smysl v pravidelném prohánění starých vozidel (byť jim asi svědčí více, než dlouhodobé odstavení) za dotace. Sem tam bych si tu jízdenku klidně i zaplatil mimo předplatné PID, kdyby šlo o nostalgii a ne prosté využití spoje.
Kdyby mi lítačka platila i na tágo, to by se mi líbilo! 🙂
Do taxi se vejdou 4 osoby, tedy cena za 4 sedadla v motoráčku je 39 Kč/km, když už to chcete srovnávat.
Opravdu se musíte ztrapňovat tak nesmyslnými „srovnáními“?
To už zde dlouho nebylo.
To by se mělo soutěžit. Možná někdo dodá Kredenc levněji. Pokud ji tedy chceme.
Určitě, každý dopravce má minimálně 2 831.
A co Arriva? RegioJet? Leo express? Gepard expres?
A proč by tam měla jezdit historická popelnice? Každý jiný dopravce za tu cenu nabídne moderní vozidlo které nebude cestující motivovat k využívání automobilové dopravy.
Jako že moderní výletní vláček za zážitkem? No, pro lidi žijící autem je možná i užití novějšího vlaku svátkem. Běžné spojení ano, tam to potřeba není; pokud si někdy přestaneme hrát na „auto je doprava, vlak je zábava“, uzpůsobíme tomu infrastrukturu a pojedou běžné spoje, pak tam bude mít moderní vozidlo jistě své místo. Tady je to zatím tak napůl.
Nejsem odborníkem na železnici, ale určitě je má ještě někdo jiný. Měly by jezdit na tratích, kde ETCS není potřeba, jde o zážitek, může začínat třeba v Jinonicích. Chápu správně, že v momentě montáže ETCS se v Praze stane tento dopravce v podstatě monopolním na zážitkové jízdy v Praze?
„Nerozumím tomu, ale myslím si … “
xD
Ano, od toho je diskuze, aby každý mohl napsat, co si myslí (pokud je to v rámci slušnosti, nikoho neuráží a není ruský troll).
4x do roka motoráček stačí, ale prosím ne jako obslužnost, ale jako zvláštní jízda
V principu souhlas, otázkou je ta frekvence – kolik těch lidí se tam jede denně projet na procházku se zážitkem – aby pak čtyřikrát do roka nebyl takový nával, že bude napěchováno (jako K2 na 23).
To tech par lidi co to ztrpi bude dojíždět docela luxusní popelnici!
Jestli by radši nechtěli uber black…
Tvl to je retrolinka, opravdu je to tak těžké k chápání?
Ano, retro chápu, za retro se ale obvykle priplácí, Ale proč by měla být retrolinka integrovaná do PID to nechápu. To už by se pak měly integrovat i parníky Pražské paroplavby mezi TOO a Zbraslavi, 2 linky.
Oprava : mezi ZOO a ….
Zoo se píše malými, když už. 🙂 (Není to „zet ó ó“, je to zkrácení ‚zoologické‘).
Gramaticky mate pravdu, ale třeba Zoo Praha píše sama sebe velkým Z.
Proč ne, v Ústeckém kraji je integrované mají.
A kolik platí ústecký kraj za provoz M131?
No, a třeba v DÚK tomu tak skutečně je ….
Já chci parníky integrovat do PIDu.
Přidá se někdo?
Snad je seberou jako v Motole.
Naprosté mrhání penězi. Kdyby tam dali moderní vlak třeba na baterie tak s tím bude jezdit mnohem víc lidí protože v Praze jezdí samé popelnice tak aby se výjimečně projeli něčím nevšedním a nevídaným. Na Vrané i Dobříš nic moderního stále nedali a na Turnov Arriva taky hrůza
Je to retro linka, to snad lze pochopit. Jinak tak jezdí S65. Opravdu nechápu lidi, co se diví, že na turistických retro linkách jezdí staré vlaky lol
Turistická linka jezdí pro potřeby turistů. Tzn. nepravidelně při zvláštních akcích.
Toto je běžná dopravní obslužnost a taková ohyzdnost, jako dvojnásobně předražený 50 let starý motorák na ní prostě nemá co dělat.
50 let starý jsou šukafony. Tohle je 65.
No, je trochu rozdíl mezi linkou a zvláštní jízdou, a tato linka (přes Semmering, paralelní k S65) zrovna nedělá dopravní obslužnost, spíše ji (bohužel) místy supluje. Ale to není v našich končinách neobvyklé, když obslužnost děláme raději autobusy i tam, kde by to vlakem šlo, kdyby infrastruktura…
Turisticka retro linka by nemusela byt dotovana, ne?
Nikdo nevěděl, to ten Nikdo neudržuje to HV. Každý soudný člověk vidí, že když tam do něčeho sáhne, tak se mu to začne sypat pod rukama.
546… A není to málo Bohumile Augustoviči ?
Vsadíme si? Do kdy padne hranice 700 Kč?
🙁
To to budou ještě pozlacovat?
Jj, kliky, prkýnka a mísy v jistých nemovitostech tak leda…
První parádní zpráva tohoto dne.
Nezbývá, než popřát: „Dobré ráno do Absurdistanu“.
Prostředků na kdejakou blbost skrývající se pod frází „uspokojení kulturních, rekreačních a společenských potřeb“ tam mají očividně dost. Ještě mi u toho chybí slůvko „potenciál“ a bude to komplet.
https://zdopravy.cz/308-za-kilometr-s-vozem-z-roku-1959-kredenc-ma-dal-po-prazskem-semmeringu-jezdit-mini-zastupitele-195490/
Bude se někdo, k tomu příslušný, zajímat o odpovědnost za hospodárné vynakládání cizích peněz?
Na kolik vyjde Uber Black?
Proboha a kam to tam chtěj nacpat?? Vždyť je to tam všechno takový maličký! Místo zavazadlového prostoru??
tam je místa. takový vlak nemusí vozit cestující. stačí, že si ho lze fotit, ne? 😀
Ajo vlastně, cestující jsou nepovinní… achjo. 🙁
Cestující jen zdržují a obtěžují.
Když se z palubky ETCS vyhází všechny konektory, hliníky a plechy, tak se celé moudrost vejde do batohu…
NCOZ kde jsi? už je čas…