53,1 kilometru nových dálnic. ŘSD ukázalo „jízdní řád“ otevírání jednotlivých úseků

Stavba D35 Vysoké Mýto - Džbánov. Foto: ŘSDStavba D35 Vysoké Mýto - Džbánov. Foto: ŘSD

Otevření nových dálnic přinese i dražší dálniční známku.

Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
john334

Jak souvisí cena dálniční známky s počet kilometrů dálnic? Nová dálnice může vést k tomu, že někdo místní začne používat dálnici, ale 95 % řidičů to vůbec neovlivní…

MartinS.

Stejně jako s nimi souvisí mýto. Prostě více kilometrů zpoplatněných silnic/dálnic, více možností, vyšší cena známky.

john334

Jenomže takhle to v EU nefunguje, např. známka na Slovensku stojí jen o trochu méně než v Rakousku, přestože dálniční síť v Rakousku je několikanásobně větší.

asdf

Ha!
To jsem si nemyslel, že VM – Džbánov bude dříve než Opatovec – Janov, 😛

Pavel

Odpočívka Rozvadov: to bude asi jenom jedna strana, že?

Pavel

Už jsem si to našel. Letos se zprovozní PP směr Německo, příští rok LP do Česka.

Jakob

Překotně otevření jak u D55 kde se ještě 7 měsíců jezdilo 70 jen v polovičním profilu a za poplatek?

PetrN

Ne, všude to bude normálně v plném profilu jak je běžné… Ten 4km úsek D55 u Bzence byla výjimka, jelikož byl na něm přímo závislý i předchozí úsek od Starého Města, kdyby ten půlprofil neotevřeli, muselo by se sjíždět o 8km dříve na Exitu 56 Nedakonice a doprava by jela přes centrum Moravského Písku. Bylo to logické řešení. Tuším že to mj. byla i podmínka Moravského Písku, že to musí být otevřené naráz…

jize

„Spojené dva úseky kvůli napojení na silnici I/45“
Tam asi bude chyba v čísle silnice. Čtyřicet pětka je na Bruntálsku.

Chronosphere

Nejen

JiP

Jak nebetycny rozdil od toho, co nam serviruje SZ. Vsechny otevrene dalnice zasadne posunou kupredu jizdu autem. A co vlak v danych smerech?

Jiří Urban

Již brzy vlakem na letiště..

Honza89

SŽ v dnešní hektické době učí lidi nespěchat. Úsek Pardubice – Praha je o 10 minut delší, než tomu bylo před pár lety. 🙂

Jméno

Na SŽ katastrofa. SŽ je teď přibližně ve stavu jako ŘSD cca před 8 lety – v posledních letech se začalo dost staveb projektovat.

To teď musí doběhnout – zatím mají dílčí posuny u EIA na VRT, ÚR do Stoda a u Libeňského přesmyku, posuny u trati na letiště (a několik staveb ztraceno v harmonogramu – Hradubice, Oucmanické tunely, VoChoc).

Za 3-4 roky tak skutečně bude stavět a za další 4-5 bude co otevírat – podobně jako ŘSD v posledních letech.

RD 85

SŽ má dílčí posuny úplně u všech staveb, co sleduju. V průměru o dva roky každý rok.

Frantisek X

Tak možná se čeká, až všichni přejdou na mezitím dostavované silnice, aby mohli pro železniční stavby bez obtíží zavést „nickolejný“ provoz na stávajících tratích. Otázkou je, komu pak ty koleje ještě poslouží… Možná pro případy náhlé nemožnosti jet někam autem; podle toho některé plány místy i vypadají. Náhradní vlaková doprava. 🙂

Frantisek X

Takhle to ale správa našeho státu chce, nakonec si to naše obyvatelstvo tak i odhlasovalo, ne? Autem především. Odpovědnost za podřízené organizace leží na ministerstvu. A když nelze mít vše, stejně většina zde diskutujících dá přednost dálnicím. Neříkám, že správa nemůže pracovat lépe, ale konečná rozhodnutí nejsou na ní.

VCHHA

A dálnice D6, Lubenec obchvat etapa II. se letos nakonec nestíhá?

hyper9

Je dobře, že to tu někdo čte, protože dnes v 08:16 vydali nový leták. 🙂 V podstatě jen přepsali číslovku 2025 novou hodnotou 2026:

https://apdos-v2.creativesound.cz/media/stavba/748/leaflet/infoletak_d6-petrohrad-lubenec-1etapa-A5_KJdCoVV.pdf

asdf

Což může znamenat v lednu 2026, ale taky v prosinci 2026…

Jirka

To jsou ty rozkradené peníze z rozpočtu. Letos není už za co stavět.

Petr

Jaké rozkradené?