36 kilometrů a 23 stanic. Scheinherr představil linku O pražského metra
Ještě letos by měla rada města podle Scheinherra projednat a schválit zadání podrobné studie proveditelnosti.
Praha by se ve 30. letech měla dočkat okružní trasy metra s označením O. Vizi dnes představil pražský radní pro dopravu Adam Scheinherr s tím, že město nápad analyzuje poslední tři roky. Ještě letos by měla rada města podle Scheinherra projednat a schválit zadání podrobné studie proveditelnosti.
„Když se dnes chcete MHD dostat z jedné strany Prahy na druhou, musíte většinou přes centrum. Pro spoustu tras je tak výhodnější auto. Okružní metro je klíčem k budoucnosti metropole,“ uvedl Scheinherr.
Nová okružní trasa by měla po dokončení měřit 36 kilometrů a částečně vést na povrchu. Trasa by měla mít 23 stanic, z toho osm přestupních: Dejvická, Anděl, Smíchovské nádraží, Olbrachtova, Budějovická, Želivského, Vysočanská a Prosek. Trasa by měla být napojena i na příměstskou a vysokorychlostní železnici (př. Terminál Sever).
„Vytvářet nové čtvrti bez kvalitní a komfortní kolejové dopravy není možné. Ulice by to neunesly,“ doplnil Scheinherr. Studie proveditelnosti by měla být hotová v roce 2025, v následujícím roce by se mohla začít zpracovávat projektová dokumentace. Stavební povolení na první etapu Podbaba – Terminál Sever (26 km, 18 stanic) by prý mohlo být vydáno v první polovině 30. let.
Zadání studie proveditelnosti, která vyjde dle odhadu města na desítky milionů, by měla rada podle Scheinherra projednat do měsíce.
Podle Scheinherra Praha dosud v dopravní infrastruktuře se zpožděním dohání dosavadní rozvoj města, trasa O má rozvoj města předběhnout. Aktuálně se má začít budovat trasa metra D, která bude mít deset kilometrů. Jak dodal náměstek, město by mělo neustále doplňovat zásobník staveb připravených k realizaci, aby se nestávalo, že jeden projekt skončí a pak se dlouhá léta čeká na jeho pokračování.