Eurostar se vrátil s přímým spojením Amsterdam – Londýn, čekalo se na vybudování zázemí pro kontrolu
Příjezd rychlovlaku Eurostar na londýnské nádraží St Pancras International. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Dopravce plánuje postupné navýšení počtu spojů na pět denně.
Stejně je ten Schengen super věc..
Dokážete si představit podobné kontroly i v Břeclavi, Bad Schandau, Českém Těšíně a jinde? (o silnici ani nemluvě)?
Dovedu, ještě si to živě pamatuju. Ale jelikož jsme civilizované země, tak se ta kontrola zvládala za jízdy.
Takto by to mohlo být i u té Anglie. Stačí se jasně domluvit, že případní nelegální migranti při kontrole chycení se budou vracet.
Ono by jich bylo tolik, že by to přinášelo větší náklady.
Jenže tam je právě problém s tím vrácením. V momentě, kdy jsou na britském území, tak mají právo zažádat o azyl a než to řízení skončí, tak je nemůžou vyhodit. Můžeme diskutovat o tom, jestli je to správně nebo ne, ale každopádně je třeba si uvědomit, že si tyto pravidla vymysleli Evropané sami jako důsledek druhé světové války.
Každé pravidlo lze změnit či zrušit, pokud už nedává smysl, ne?
My si je ještě pamatujeme.
Původní kapacita byla 250 z Amsterdamu a 160 z Rotterdamu, takže 16vozové vlaky jezdily z Nizozemska poloprázdné. A naplnit zbytek cestujícími Amsterdam – Brusel nešlo, aby někdo s jízdenkou do Bruselu neproklouzl do Británie.
> aby někdo s jízdenkou do Bruselu neproklouzl do Británie.
to neslo udelat tak, ze by do vlaku mohl jen clovek co ma EU obcanstvi/vizum do UK? pak je uplne jedno kde vystoupi
Však právě tuhle kontrolu na tom terminálu dělají úředníci a kapacita těch úředníku byla těch 250 osob.
Vždy znovu mě fascinuje, jak daleko mimo svoje hranice dokáže Spojené království vysunout imigrační kontroly…
Jak někdo psal, protějškem současné „UK Border“ v Bruselu, Paříži a Amsterdamu by (v případě naplnění dřívějších plánů na přímá spojení) byla „Deutsche Bundesgrenze“ v centru Londýna. V jednom směru to působí ještě víc nepatřičně.
Co je na tom divného? Cestující se zkontrolují v klidu ve stanici a pak u jedou vlakem nerušeně do cílové destinace.
Američani, a nejen oni, mají také na některých letištích svoji kontrolu, aby nezvané hosty nemuseli řešit až za velkou louží.
USA mají předsunuté kontroly v Evropě normálně
Tak treba US maji kontroly na letistich v Irsku.
Co teprve USA, které mají své kontroly i na jiných kontinentech.