22 jednotek s modrými majáčky i kompletní STK na kolech. Lovci čoudících dieselů se představují
Označení vozů nové Inspekce silniční dopravy (INSID). Zdroj: MD ČR
Jednotky dopravní inspekce INSID budou mít ve voze kancelář, lehátko, umyvadlo, váhy i noční osvětlení.
Jsem pro denně potkávám na silnicích plno čoudicích aut už aby je vyřadili z provozu
„Nově budou moci inspektoři fungovat samostatně, přestože pravomoc řešit dopravní přestupky zůstane nadále jen policii.“
Takže inspektoři nejsou policie a tím nemají její pravomoci? Tím navíc co chtějí kontrolovat při noční kontrole když za tmy ta údajná kouřivost jaksi není patrná…
Další zbytečná instituce…
Při noční kontrole budou kontrolovat třeba dodržování přestávek nebo hmotnost kamionů.
Čtyři auta denně??? Asi budou dělat na půl úvazku
Určitě by měli měřit i hlukové emise, burácení bývá přes léto i nesnesitelné a hluk od dálnic například snižuje hodnotu nemovitostí.
Neuvěřitelné, jak to pořád funguje. Najde se marginální problém a pak se kolem toho dělá v médiích velký humbuk, aby si hlavně nikdo nevšiml, co všechno je v rezortu opravdu špatně. Toto je taková dopravní varianta zákona o myslivosti – nic to reálně neřeší, ale každý na to má názor a podívejte těch komentářů! A hlavně – i ministr dopravy už bude mít konečně vlastní silovou složku s dostatečným korupčním potenciálem, těch přece není nikdy dost…
Nekuchejte DPFka a máte klid… V čem je problém? 🙂
Co máš za auto ??
…..„Nikdo se nebude zaměřovat na stará auta, u těch jsou navíc emisní limity dány rokem jejich homologace, nikoliv současnými normami….. Tak nevím co je horší. Jestli moderní diesel který z nějakého důvodu produkuje o 10% více škodlivin než by měl (dle roku jeho schválení), nebo 20 let starý diesel který těch škodlivin produkuje násobně více ale vzhledem k tomu že v době jeho uvedení do provozu to bylo OK tak se nic neděje. Jinak nemám nic proti tomu aby po silnicích nejezdila auta prokazatelně znečišťující životní prostředí. Nevěřím ale tomu že nově vzniklý orgán bude schopen prokazatelně tento stav napravit.… Číst vice »
Jak můžete motivovat lidi k nákupu moderních vozidel, když na to ty lidi prostě nemají peníze?
Motivovat k nákupu moderních vozidel:
Na dotace na elektromobily nadáváte, na pokuty za provozovaní vraků nadáváte, na emisní kontroly nadáváte. Víte vůbec co chcete? Jevíte se jako psychicky rozpolcený.
Roste počet chodců sraženými řidiči, roste počet rakoviny a astmatu, alergií. Myslím, že je na čase zatočit s těmito teroristy, kteří nám škodí. Zamindrákovaných teroristů jako vy, co jen vřískají, jejich osobní život asi stojí za prd, tak si to kompenzují smradlavými hlučnými šroty na veřejnosti.
Kdyby panu ministrovi šlo o kvalitu ovzduší, prosadil by např. možnost zástavby DPF do vozů, které jim z výroby vybaveny nebyly, a to nejlépe na evropské úrovni. Ale to je moc práce, řešit problém zkorumpované byrokracie dalšími státními vyžírky je mnohem jednodušší – podívejte, vytváříme před volbami pracovní místa! 😀
Další náklady kvůli IAD. Pro hromadnou dopravu a kolo nic takového nepotřebujete.
Hahaha.
Vážně ,co je teda nákladní auto, to do individuální neschovate, myslete dříve než něco napisete
Úplně zbytečná organizace neo více pravomoci a zrušit stanice STK.
Ale obojí je mesmysl.
Ano jsou „frajeři“, kterým by ty auta měli rovnou zabavovat. Při sešlápnutí plynového pedálu jim z výfuku padají brikety a smrdí na dva kilometry, jediný servis je na tom dělaný v podobě doplňků z Temu a samozřejmě, jsou to ty nejrychlejší a nejlepší auta v okolí… Ti si takovou kontrolu zaslouží už u baráku. No, ale jak už to tak bývá, určitě se to zvrhne v šikanu těch co si doma hýčkají 20let starého kombíka, protože se vozy kategorie kombi už skoro nedělají, nebo jsou nechutně drahý.
Nevíte někdo, proč zvládnou za den zvážit jen čtyři auta? Přijde mi to velmi málo.
také bych čekal spíše 4 za hodinu.
V poradku.
To je zase titulek 🙂
Koukám na tuhle diskusi jako puk – tolik hloupých příspěvků (obsahově i formou) tady moc často nebývá. Odkud se tu ti lidi nahrnuli? Motoristé? Dfens? Řetězový mail?
Lidi, co si neváží životního prostředí, můžou být odkudkoliv.
Doopravdy věříte tomu, že zrovna Kupkovi jde o životní prostředí?😃
To nevím, zrovna Kupku jsem na mysli neměl.
Neváží si nejen životního prostředí, ale ani svého zdraví.
Smazáno pro vulgárnost, autor přesunut tam, kam patří.
spude podle reakci – to se zaplati za prvni mesic provozu.
Čoudí vám octa nebo pašák?
Pašákovi pašák a manželce kvoktávka. 🙂
Nebylo fajn když se toto řešit nemuselo ? Většina lidí si stará auta drží jen z finančních důvodů.
No, nebylo. Kdekdo si ve městě stěžoval na smrad a hluk. A stěžuje si i dnes.
Jak to myslíte z finančních důvodů? Jsou lidé chudí, protože jezdí autem? Nebo jezdí autem, protože jsou chudí?
To je takový paradox. Vlastníci aut se posmívají těm, co jezdí MHD, že jsou socky – a pak si stěžují, že nemají peníze na parkování, nemají peníze na to, aby jejich auto neotravovalo ovzduší…
Tenhle paradox příště zkusím rozvinout.
A kdyz kontrola vyjde tak prodlouzeni o dva roky Emise?
Jelikož nezaplatíš, tak ne.
proč bych platil za něco co jsem si neobjednal 😊
Kdyz mne zastavi tak uz nenastartuji auto se rozbilo potrebuji odtah.Ahoj
Na tyhle hlupáky jsou dobře připravení…
Tak zrovna dneska, ujeta vzdálenost 50 km a předemnou dvě smradlavý kraksny. Jedna Octavia I. a druhá dýmovnice Opel Insignia I. Předjet se nedalo, bo provoz a taky, kdo a proč má kvůli těm prasatům, co s tím jezdí, riskovat jinak zbytečné předjíždění. Za každé takové auto, co dostanou ze silnice, kim snad pošlu kilo na oběd.
No nepoteším vás, dostat tyhle auta ze silnice bude těžké… většina z nich projde STK jako nic. Mě na Octavii 1 generace na poslední technické naměřili kouřivost 0,6 a limit je 0,9. Kromě rozvodů a žhavičů se s tím motorem nikdy nic nedělalo, i turbo je původní a to má ta kraksna na hrbu téměř 400 000 a je stará 22 let. Podle mě a toho, co mám ve svém okolí za auta, se úplatkářství na STK přeceňuje… většina jich tehdy stanovenými normami bez problému projde, protože jsou ty limity nízké. No a co si budem, smrdí to strašně… ale… Číst vice »
Takový modrý majáček na Temu za pajdu a jdu na To.😂
TV
Pepane! Končí ti STK, seber se a zajeď si nahoru, švestky tam maj toho svýho Craftera na emise a prej maj i komplet STK, tak ti to můžou rovnou na dva roky protáhnout 😀
Budou to obyčejní zaměstnanci, nebo pod služebním zákonem?
B
Sám sem majitel auta rok 2004. Ovšem to neznamená že když mám diesel tak zamnou na cestě bude kouřová clona. Není to jen o ježdění. Každý by měl o své auto pečovat,pokud chce aby mu sloužilo a to nejen tím že ho občas dojede umejt. Není nic hnusnějšího než smrad z výfuku z auta před vámi.
Řekl bych že se to celé nelíbí hlavně těm co na údržbu auta kašlou .
Jo, tento blábol o nutnosti jakési péče čtu neustále.
Mohu se zeptat v čem Vaše péče konkrétně spočívá, kromě výměny oleje či filtrů v předepsaném intervalu? Bude to stačit myslíte? Nebo si třeba preventivně zajedete jednou za měsíc na emise aby byla jistota?
Lol, ještě to obhajuj, ty trumpeto.
99% dieselofilů si myslí, že když vergl 20 let protahuj podtočenej městem, tak je to v naprostém pořádku.
Starost o diesel spočívá mimo jiné i v tom, že se starám o DPF filtr, a vědomost o tom, že když diesel trápím ve městě, prostě MUSÍM auto protáhnout, at‘ se vše pořádně vypálí a nedochází k tomu, že se roky a roky a roky všechen sajrajt usazuje tak, že za jet za takovým autem je o rakovinu plic.
Ale hlavně že jezdíš za štyri za 100.
Ne každý diesel má z výroby DPF.
Mam diesel ok vyroby 1997. Cmudi. Filtr nikdy nemel. Jak jako o nej mam pecovat? Po meste prakticky nejezdim.
Počítej že ti technik emise už nedá jsou teď pod tlakem a riskuje zaměstnání.
No koukám že jste údržbář jako hrom.Jednou za čas protáhnout.Vite jak vůbec funguje DPF
To ovšem v reklamě na auto nebylo uvedeno. Odkud to mají ti lidé vědět? V reklamě bylo pouze nízká spotřeba, zrychlení z 0-100 za 8 vteřin, velikost kufru atd. Zcela upřímně u jakékoliv jiného produktu na trhu s takovými vedlejšími účinky by Česká obchodní inspekce zasáhla velmi razantně a nařídíla stažení produktu z trhu. Proč mají auta nějakou podivnou vyjímku je docela záhadou. Nejspíš je automotive a fosilní byznys založen na lobbistických skupinách ovlivňujících legislativu, jinak si to neumím představit.
Mám za to, že právě ten předepsaný interval dost lidí nedodržuje.
Přetažení intervalu oleje ovšem není příčina problémů s emisema. Ba naopak, motor si zadřete a problém s emisema bude vyřešen.
ono bohate staci, kdyz tu vymenu v tom predepsanym intervalu budou delat.
Jo, těch příkladů oddělaných motorů s long life olejema a nerealistickým intervalem předepsaným výrobcem je známo dost. O těch, kde výměna není předepsaná dokud si auto samo neurčí tuplem nemluvě.
sorry, ale pohadky o oddelanych motorech long life olejema… to jsou jen blaboly vymyslene motorheady mentalne a technicky zamrzlymi v 70 letech 🙂
Měl byl. Jenže dost lidí je líných, případně si na něm udělají ještě takové úpravy, aby to škodilo co nejvíc (ať už zápachem nebo hlukem).
Slušní řidiči se samozřejmě nějakých represí bát nemusejí. 🙂
Pucujete pucujete, ale moc nenajezdíte co?
Taky to nehuntuju.
No já jen že jste se ještě neodlepil od chodníku… 🙂
Po zastavení auta s problémem…
,,nejde nastartovat“ 😀😃😄odstavit a počkat až odjdou…nebo odtahovka…a nic s tím neudělají…
Souhlasim nebo je rovnou nabourat prekazka😄
Udělají, zavolají PČR a dostaneš to příkazem 😉
Teď.jste na ně vyzrál.gratuluju! Že vy jste jeden z těch s vykuchaným DPF filtrem?
Pravděpodobně má vykuchané i to co má mít mezi ušima. .-)
Je pravda že auto předemnou odjelo z STK a kouřilo jako buldozer.Dalsi auťák Trambus a V3S ani už nepíší.Nebylo je ani vidět přes ten kouř za nimi.Ale pokud by to měla být šikana k vůli elektromobilem tak to nesouhlasím.
Tak trambus a V3S spadaj dávno mezi veterány a musí splňovat pouze normy v době výroby a ten zbytek je slusnej blábol po sedmým pivu)
A další buzerace občanů.Doufám a pevně tomu věřím, že Kupka i celá tato vláda, brzy skončí v propadlišti dějin a už nikdy se neobjeví.
Čoudící auta, která obtěžují ostatní občany, taky brzy skončí. 😉
Pokud po volbách sestaví vládu ANO s Motoristy a ministerstvé dopravy dostane někdo z druhých jmenovaných, tak spíš skončí nejen nová inspekce, ale i STK a ME 😉
To si nedovolí. 🙂
Neskončí, STK a ME je parádní kšeft.
Kezby
už aby to bylo
Máte naprostou pravdu. Těch pár idiotů, kteří si musí vykuchat filtr, opravdu buzeruje ostatní občany škodlivinami, které ze svých plechovek vypouští. Doufám, že Miloslav a jeho auto skončí již brzy v propadlišti dějin.
Docela to chápu, těch vraků na silnici je mnoho.
Holt když nejsou peníze na lepší auto, nebo nejsou kačky na údržbu staršího auto,tak ať tito majitelé auta nemají a jezdí sockou. Plno lidí si nakoupilo diesely jen kvůli spotřebě,ale nechápou že to není vhodné na ježdění po městě,do Kauflandu a zpět kdy se auto ani neohřeje a vše se zanáší, dpf, EGR..atd vše trpí.
Takže ano, staré kouřící vraky pryč ze silnic.
A v čem si vozíš prdel Ty, když tady machruješ. Pětininula (pět na autě, jedna za volantem) nebo účastník kurzu BMV (jak jezdit jako debil)?
Kdo nestačí třicetiletému sprinterovi, nemá na světě co pohledávat.
Pecka, jsem všemi deseti pro. Jen tak dále. 👍👍👍
tak si blbej jako štoudev
Copak Kájo, taky jezdíš smradometem a otravuješ řidiče za sebou, že máš problém s náhodnýma kontorloma? Přece, kdo má auto v pořádku, nemusí se obávat.
To jako vážně, STK v USA již nekol 10 let nejsou a zásadní problém to není.Viníkwm nehod je převážně osoba jaj řídící tedy člověk jež je pod vlivem nějaké látky.Samotný vůz tedy jeho stav málo kdy zapříčiní dopravní nehodu,jsou to případy ojedinělé.Spíše nechápu a slyšíme to každý den jak je možné, že člověk jenž má 7x zákaz řízení a poněkolikáté řídící pod vlivem chlastu či drog jezdí z vesela dál a směje se lidem,kteří dodržují předpisy.Jak je toto možné.STK je jen buzerace pro slušné lidi.A nezlobte se na mě je totálně postavené na hlavu,že pokud mi STK vydá doklad o… Číst vice »
Svatá pravda
Šlo by to přeložit do češtiny?
Problém emisí není v tom, že by způsobovaly nehody. Je v tom, že otravují ovzduší, které dýchají lidé, a to otrávené ovzduší prokazatelně zkracuje lidský život.
No však v pořádku… stát vydělá dvakrát, za spotřební daň na palivu a zároveň ušetří na vyplácení důchodů! Tomu se říká reforma :-D.
Pan Kupka (sena) by se měl inspirovat v zahranici například v USA kde žádné STK neexistují každý majitel si zodpovídá za svůj majetek tedy vozidlo ale záleží na policii která při silniční kontrole uváži jestli ano nebo ne popřípadě příklad Rakousko kontrola stavu vozidla provede autoservis.
Zrušte tedy STK! Silně nevyhovující vozidlo v provozu pozná snad i PČR ne? Zase prostě jen další agenda tohoto nenažraného státního aparátu…
Doporučuju před komentováním přečíst článek, nejen nadpis…
Jako co? Že budou i vážit a kontrolovat tachografy? A celní správa je tu na co?
Celní správa váží auta odkdy?
Nic proti tomu, ale pak klasická STK pozbývá smyslu
Ještě by mohly být mobilní kontroly zdravotního stavu a mobilní psychologické a psychiatrické vyšetřovny. Spousta lékařských prohlídek je taky podplacená. Stačí se chvíli dívat, co točvolanti dokážou. Za každým druhým volantem je psychopat.
Jakože mi policajt, což je diagnóza sama o sobě, dá vyplnit u cesty test a pak si se mnou chlapsky promluví? Nebo by tam byl přítomen psycholog či dokonce psychiatr?
A co letectvo ,to jsou tisíce letadel ve vzduchu ,to neřeší nikdo.Nebo lodě. Toto je jen zdolání peněz od lidí.
Luboši, letadla ti jezdí po ulicích pod nosem a přímo vdechuješ jejich emise?
Asi tato informace někde zapadla, ale letadla nelétají jen 10 km nad zemí, ale také vzlétají a přistávají lidem nad baráky. A co taky třeba pozemní personál, který čichá emise z letadel…
Ale jinak nemám proti létání vůbec nic. Naopak. Hlavně mě baví nářky ekofanatiků, kteří se pohoršují nad emisemi z aut, ale vesele lítají letadlem a můj první odstavec pokrytecky přehlížejí 🙂
Na to, že nechcete vdechovat škodlivé emise z aut, které přímo poškozují vaše zdraví, nepotřebujete být ekofanatikem, jen pečovat o své zdraví.
Čoudí vám vrak a mátr strach, žejo?
Ale řeší. Akorát to jaksi s těmi auty vůbec nijak nesouvisí – i kdyby přestala létat všechna letadla a jezdit všechny lodě, auta budou ve městech otravovat vzduch pořád stejně. Takže je potřeba řešit i ta auta. Která mimochodem představují daleko vážnější problém.
Nemůžu si pomoct, ale grafický styl a barvy toho nápisu INSID mi připomínají styl dopravce REGIOJET
Náhoda? Nemyslím si. Evidentně další žlutozlé spiknutí!
Budou schopný zvážit až 4 auta. 4 auta, 22 jednotek, to máme 88 aut denně. Když tedy budou všichni jen vážit.
Na to že zde jezdí stovky tisíc kamionů a náklaďáků denně. Opravdu super.
A emise? Některé auta jsou katastrofa.
Ale zastavit mě chvíli po vyjetí, tak je měřit nenechám. Studený motor. A pokud bych musel čekat až se zahřeje, mužů je žalovat za ušlý zisk?
A oni se vás budou ptát, zda necháte či nikoliv?
Kdo se může ucházet o práci inspektora INSID a jaké požadavky musí splňovat ?
https://www.cspsd.cz/volna-pracovni-mista
To je ale hloupost, takhle vyhazovat peníze! Tak, když už tu je síť dobře vybavených STK a ES, tak snad by bylo jednoduší zvýšit jejich kontrolu a upravit systém získávání dat tak, aby se nepodvádělo. Kde je napsáno, že ta nově zřízená ministerská instituce pochybného měření na silnici nebude podplatitelná?
další co vidí jen emise. Jak na STK budou vážit a kontrolovat kamiony, kontrolovat jestli dělají povinné přestávky.
Poslední jmenované může i policista kontrolou stazky a výjezdu z tachografu popřípadě kontrolou samotné karty řidiče.
Četl jsem správně? Zváží 4 auta za celý den? Tak takhle bych se chtěl mít. Ale to je asi chyba, spíš za hodinu
Pokud budou mít tito inspektoři pravomoci a kompetence PČR, měli by být zákonitě ve služebním poměru a stejnokroji. Zákon č. 361/2000 Sb. o silničním provozu se v paragrafu 79 odst. 1 písm. bude muset rozšířit…
Doufám, že se zaměří i na vraky s ledkami v předních světlech. Za to bych rovnou šrotoval.
No tak to určitě 🤦🤣🤣🤣
Lol vzdycky jede jednickova octavia a sviti vic nez kde jaka nova 7cka od bmw ..svetla z ciny no 😀
Souhlas, tohle je hrozný nešvar , pořád nechápu, jak tohle může u TK projít, když tento technický prostředek vůbec nenaplňuje účel denního svícení
Pokud máš homologovanou Led žárovku tak tu můžeš jen prskat nic vic
do jedničkový ledky nic homologovanýho není ne?
Největší komedie je LED retrofit plně homologovaný třeba v Německu, ale u nás je totéž pochopitelně striktně ilegální, protože “…náhodná snůška alibismů…” Sjednocování pravidel v praxi…
Budou se tyto emisní kontroly vztahovat i na automobily ze zahraničí? Docela často narážím na staré německé diesly z Polska, co nejspíše jezdí na uhlí.
A jak si to představujete, když výstupem té kontroly je bububu, upaluj na technickou? Navíc to polské auto musí splňovat limity platné v Polsku, měřeno polským postupem, tedy nic snadného pro místního úředníka.
To není pravda, každé auto, které patří do členského státu EU, má emisní limity stejné.
To ale dementi neradi slyší, proto máte ty mínusy…
Lžete.
Kupka si prostě vytvoří z jakési agentury bezpečnostní složku, která supluje zákonné STK a podle mne nezákonně začne zastavovat bez asistence PČR automobily.
Za mne, jak mám asi reagovat na anonymní postavu kohosi, kdo se bude snažit omezit mou svobodu?
Předchozí příspěvek to naznačil. Je naprosto jasně určeno, kdo má právo mne zastavit. Učí se to i v autoškolách.
Tito samozvaní opruzové ale stoprocentně v zákoně oporu nemají.
A nezmění to ani fakt, že si tuto soukromou složku vymyslelo ministerstvo.
Podle mne je celá tato Kupkova iniciativa nezákonná.
Pokud jste přesvědčen o tom, že je iniciativa nezákonná, jistě víte, jak se tomu bránit.
Nezastavovat a poslat je k šipku.Zastavovat auta může jenom policie a jestli může zastavovat auta kdejaký trouba,tak potom je něco prohnilého v našem státě a je potřeba se podle toho zachovat.Doufam že letošní volby pro tyto dobrodruhy ve vládě dopadnou špatně.
A co s tím máte za problém, když je určitě vaše auto v pořádku?
Čoudí vám auto, žejo?
Nechápu, proč se v diskusi o zastavování vozidel vyjadřuje někdo, kdo nemá řidičák a ani si nenastuduje příslušný zákon. Každopádně kdybyste řidičák dělal, dozvíte se, kdo všechno může zastavovat vozidla.
Vám někdo stoupl na kuří oko asi reprezentant jednoho z těch kroutících kousků proti kterým má tato inspekce zasahovat.
Máte úplnou pravdu musí mít uzákoněný stejnokroj proto kontrolám nic nemám ale i ten obecní policajt má zákonnou povinost stejnokroje a má povinost zastavovat určitým spusobem je na to zákon a tudíž když chtějí dodržování zákona od nás tak by měli jít příkladem bude zajímavé až narazí na nějakého znalejšího občana kterej se do těch amatérů opře 😂
Zdenečku, ani jakákoli budoucí vláda to nebude rušit. Smiřte se. Státu to vyhovuje.
samozvaní? víš vůbec, co to slovo znamená?
Pán je zřejmě právník…
Pokud mě zastaví a bude vše ok, bylo by fajn aby mi tím prodloužili čas do další STK kontroly o 2 roky.
STK asi ne ale emise proč ne
mají umět udělat i stk
Tohle vše platíme nemám rád kouřící auta ale právě toto je další pokračování toho zeleného šílenství a doufám že budoucí vláda zastaví výdaje které nic neřeší jen prospívá magorum se zelenými mozky totálně vyblitymi kampani pár vychcanych kteří vydělávají
No prosím, toto z člověka udělá desetileté čichání smradů z dýzlu. Zakažte to co nejdřív.
Žádná budoucí vláda už to nezruší, tak to je. Jste blázen když za vším vidíte něco zeleného.
Žádná budoucí vláda to nezruší, když už to někdo před nimi zajistil a sypou se z toho korunky do černé díry zvané stát. Každé vládě ať je jakákoliv se líbí když se korunky pěkně kutaleji směrem k ní.
Ty jsi sem spadl odkud? Motoristé? Dfens? Řetězový mail?
Dobrý den. Velice by mne zajímalo, jak je to ošetřeno legislativně. Je dáno zákonem, kdo, kdy, kde a za jakým účelem je oprávněn zastavovat, kontrolovat a případně i odebírat ORV. Nevím o tom, že by v zákoně bylo zahrnuto nějaké rádoby pojízdné STK s civilními osobami. Toto přísluší bezpečnostním složkám ozbrojených sil. PČR, v omezených pravomocech poté např. Celní správě (policií), městské (obecní) policií, vojenské policii.
Pokud vím tak právě od 1. července se ta legislativa právě mění 😉
a už prošla parlamentem? pokud vím tak zatím ne.
Myslíte že to stačí schválit? Rychle schvalují akorát svoje zvyšování platů, jinak všechno ostatní trvá roky. Kupka se jenom před volbama předvádí.
V to případě je Emise a STK zbytečná zrušit. A vozidla mohou kontrolovat přímo na cestě a vyhovující zaplatí jak by dělal STK.
Jestli mě někdy pokusí změřit 3 minuty po tom co jsem to nastartoval, tak jim to tam nechám 15 minut stát. Auto které je studené má znatelně vyšší emise a tedy, nemůže ani projít. Co se týče osvětlení, brzd, rzi a takových věcech si to snad umíme pohlídat.
Měření musí probíhat za určitých podmínek, bez nich samozřejmě nebude průkazné. Nepředpokládám, že by byli tak naivní, že by to měřili se studeným motorem. A ohledně těch věcí jako osvětlení a brzdy … řidiči si to zjevně ohlídat nedokáží. Denně potkávám – i za tmy – spoustu „jednookých“ aut, často na levé straně, což znamená nezpůsobilost k provozu. Řidičům se zjevně nechce měnit žárovky, čemuž samozřejmě nahrává i to, že u spousty aut je to děsný opruz a člověk to fakt nechce dělat za tmy na silnici. U dalších závad je to zase o tom, že návštěva servisu znamená ranec… Číst vice »
Pokud někdo nemá peníze na údržbu a opravy svého auta, tak by s ním rozhodně neměl jezdit. Respektive by neměl jezdit s jakkoli porouchaným autem.
Tady jde o všechny emise. Pokud byste si dým z auta 3 minuty po nastartování chytal do igelitky a pak hodil do popelnice OK. Ale vy ty srajdy pouštíte spoluobčanům do plic.
jen mě nejde moc do hlavy, proč ty jednotky nezačlenit do policie a dělá se to takhle odděleně? tím by odpadla asistence policie také.. To už by pak rovnou dopravní policii mohli přesunout pod tohle. Tahle móda několika jednotek zastavující auta na silnicích mi nepřijde zrovna štastná..není to jen u nás
Třeba bude vytvořit nějaké nové úřednické pozice nebo manažerské kam uklidit někoho u ODS.
A o tom to přesně je
nedělejte si iluze, že i „speciální“ oddělení by nemělo svoje manažerské pozice, takže o tom to není
Souhlasím. Podle kupky nebudou moci řešit přestupky. Takže co udělají s přetíženým lkw? Jak odeberou OR čoudící dodávce? Stejně na to budou muset přivolat PCR. Tedy tak to vyvozuji z výše sděleného.
Jediné co mohou oproti době nynější je to, že mohou modrými majáky sami někoho zastavit.
no tak to je ještě více na hlavu, než jsem si myslel
Předpokládám, že při začlenění do struktury policie by všichni zaměstnanci museli být ve služebním poměru a mít patřičný výcvik a vzdělání. Je skutečně efektivní, aby člověk provádějící takovéto technické úkony byl součástí policie?
Ne, opravdu netoužím další lidi platit jako policajty a hlavně včetně výsluh.
Takráso, to musí stát peněz..
Jak to bude probíhat, když zastaví vozidlo, které nebude schopné dalšího provozu?
Přijede pro něj vyprošťovák?
Ti vozidlo hodí do řeky, ze skály a nebo aspoň do příkopu.
Přivolají pcr aby ti odebrala OR. Sami to podle dostupných informací udělat nemůžou
Šrotace na místě. A dotyčný dostane pár stovek za prodej šrotu.
Trochu mě zaujalo to logo. První část vyloženě křičí oranžovou barvou jako logo SŽ a ta přerušovaná čára evokuje, že to jsou dvě spojené/spolupracující firmy.
nepoznáte červenou. SŽ vidíte všude, to je nějaká deformace
Jako chlap funguji na 16 barvách. 🙂
Za den zvládne každá jednotka nižší desítky kontrol emisí? Nešli náhodou po SME mj. s tím, že se tolik kontrol za den nedá stihnout? Když to nejde na stanici, tak na silnici to najednou půjde?
3×8 je 24. Tolik měření se teoreticky stihne za osm hodin. Jsou to nižší desítky? Jsou.
Vždy jsem měl auto na benzín. Když jsem uvažoval o naftě, tak jedině proto, abych smrděl těm prasatům co se nestarají o své auto a čuděj. Tleskám takovéto aktivitě.
Benzín taky umí smrdět a čadit 😉
To je sice pravda, ale je to hodně neobvykle. Taky je dobré říct, že i vyhovující E6 nafta je “špinavější” než E4 benzín.
A bylo by fajn, kdyby se na to pamatovalo ☺️
Není to spíš naopak?
Kontrola kamionů, jejich vážení, to je docela podstatná věc. V médiích bývá práce Inspekce redukována jenom na emise, klasicky.
Ale na to již patřičnou institucí máme….čili opět jen další kancelářský krysy, který je třeba nějak uživit. A mimochodem vážení kamionu je také celkem fraška. Nebo mi dokážete rozumně vysvětlit max povolenou hmotnost soupravy ve Skandinávii, která může být až 86 t, a silnice jsou v pořádku? Je to jen honička za jednoduchymi a rychlými prachy, stejně jako měření rychlosti na naprosto zbytečných a nesmyslných místech .
Dobrý den na severu mají 9 naprav. A na hmotnost na nápravu vychází stejně jako u nás
Není náhodou těch 86t na výjimku? Po celé Skandinávii není myslím 86t 🤔
A mají i mobilní toaletu?
Aneb slovy klasika… Kam chodí inspektoři na záchod?
Na záchod.
Trapas. 2 jednotky budou měřit emise? Min. desítky je jejich potřeba nasadit, aby se nešidilo.
Snad budou kontrolovat ty vylítané dielsy. Co žerou na 100km 5litrů oleje.
O spotřebu a následné spálení oleje nejde, jde o saze.
V Americe všechna auta jezdí na OIL and GAS, ropu a „plyn“ 🙂
Ještě že neexistuje něco jako US English a UK English.
Pěkně trapný pokus o vtip.
Ani bych nerozebíral rozdíl mezi uk a us. Spíše lidi zaměňují zkratku gas se slovem.
Gasoline je cele slovo, kterému rozumí i v UK
Jakože v Americe tedy na oil and gasoline nejezdí? Nebo co na tom není pravda? V UK taky, jak z toho vyplívá že ne? Hrajete si na akurátníčka? A vaším uvažováním a přístupem, proč popíráte existenci AUS English?
na co si tu hraješ? vždyť neumíš ani česky, ani anglicky
GAS – GASoline – benzín. Chytráku
to ví každý, studený šutre, nepoznáš vtip ani se smajlíkem a uvozovkami
Budou kontrolovat auta, kde jim to bude přinášet jisté čárky. Na staré vylítané diesely zapomeňte, ty limit na emise mnohdy neměly žádný. Půjdu havně po kusech, kde platí skoro současné omezení a stáří a kilometry mají takové, že tam už filtr není nebo nefunkční, typicky EURO5 od roku 2009.
Ještě bych zavedl kontrolu nad hlukem auta či motocyklu – proč mám slyšet auto jedoucí stovky metrů daleko jen proto, že si někdo udělal úpravu takovou, aby mu řvalo auto víc než závodní formule.
Počkat to řvaní aut a chopperů je věc, která nezvyšuje rychlost a je to nesmysl k ničemu? Takže ani dva rychlé pruhy na kapotě nezvyšují rychlost?
Měli by kontrolovat i vlaky. V zoo je slyšet každý projíždějící vlak a to jsou na druhé straně řeky, auta ale slyšet nejsou.
Určitě by to kontrolovat mohli. Vznesl jsi už požadavek?
Souhlasím – chopper, nebo “vytuněný” skútr mezi baráky je parádní věc. Ideálně wilt, který tu projede 20x za večer.
Jsem motorkář, ale db úpravy výfuku odsuzuji.
Pardon, Wolt
Snad na to nedoplatí jen ti chudší lidé.. jak to většinou je.
Mám strach že na to doplatí zase ti nejchudší, jako to bývá většinou..
Vaše chudoba = vás problém
Chudší lidé jezdí autem?
Takoví opičáci nemají pravomoc nikoho zastavit, takže tak bych k těmto kontrolám přistupoval.
Bude mezi výbavou protiemisních jednotek i šrotovací lis?
To by bylo ideální
Asi bych nebyl proti limitovat provoz neveteránského vozidla na max. 15let stáří a 300tis. km. Kdo nemá na mladší auto ať jezdí vlakem.
Máte to přímo v článku, emise souvisejí s homologací, můžete mít klidně 50 let staré auto a když bude v dobrém technickém stavu, nehrozí vám vůbec nic. Tohle není hon na stará auta, tohle je hon na prasata, co nás i sebe zabíjejí tím, co jim leze z výfuku protože se nechtějí o své auto náležitě starat.
A na to jste přišel jak? Samozřejmě že 50let staré auto byť v dobrém stavu vypouští násobky škodlivin proti novému autu, ale platí pro něj limity z doby jeho výroby
No vždyť to přesně říkám, platí pro něj limity z výroby, takže když je v dobrém stavu, nic mu nehrozí. Kde říkám opak? A samozřejmě to nejsou žádné násobky. A škodlivin pro lidské zdraví leze víc z nové nafty bez dpf než z 50 let staré benzínové škodovky v perfektním stavu. O CO2 tady není řeč.
Komu nic nehrozí? Treba limity pevnych castic dieslů jsou mezi Euro 2 a Euro 6 dvacetkrát přísnější. Starý Golfík s nezničitelnou jednadevítkou v dokonalém stavu je prostě 20x horší než nové auto.
Ale pokud splňuje kouřivost, která byla dána před 30 lety je vše dle zákona. I Trabant je ok pokud nedá do benzínu víc oleje jak 1:33
O tom není spor, ten je o to, že provoz podle starých norem by také měl jednou končit. Viz kotle na tuhá paliva.
Ve skutečnosti ta hodně stará auta obvykle moc nejezdí. Nechávají si je ti, kdo s tím akorát občas zajedou na hřbitov apod., protože kvůli malému nájezdu by se jim novější auto nevyplatilo. Drtivá většina aut v reálném provozu je poměrně nová. To je rozdíl oproti kotlům, kde se s nimi topí celou topnou sezónu, tak jako s těmi novými. Dopady na ovzduší jsou tedy mnohem větší než u těch starých aut.
Tak já nevím, tady to asi nepude
20x horší …bože ty seš fakt indoktrinovaný bezmozek, norma Euro2 odstranila z výfukových plynů 93% škodlivin, ty následující řeší už jen těch zbylých 7%.
Euro 2, PM = 0.08. Euro 6, PM = 0.0045. Budu muset říct tvé učitelce matematiky, že odvedla špatnou práci.
U zažehu, tricestny katalyzátor, u vznětu pomohlo dpf, ale nano částice stejně všechny nezachyti. Nejhorší je přímý vstrik, bohužel všechny moderní motory. Nejvíc eko auto je benzín, atmosféra s nepřímým vstrikem. Takže třeba Fabie euro 3.
Koukám že inteligent rozdíl v tom kde je a není DPF, po mě když dlouho nejedu a sednou saze seslapnu a, saze zůstanou na zemi ale prasarna je DPF které to hází do vzduchu a nesedne si to na, že
Neumim si predstavit jezdit v necem starsim 3-4 roky natoz 15 …auta a technologie jdou neuveritelne dopredu
Přesně tak, v rozvrzaném vraku si člověk neváží svého zdraví.
V nových autech se prasata také zabíjejí. Tvůj názor je hnus.
Jojo ideálně 4roky a vyhodit a pro nové. Jste sen dnešní ekonomiky..
I dnešní “ekologie”.
Trochu to tady zavání ne?
Mám obojí, jak 5.5 roku staré auto s nájezdem 180k tak i nyní 19 leté které má najeto 318k. Nevím proč bych se ho měl zabavovat když se o něj poctivě starám. Obě jsem kupoval jako nová.
Mě by se třeba líbilo aby si například Jméno auto vůbec koupit nemohl a jezdil vlakem…
Ale aspoň zemřu jako chlap😊
Haha, právě před 10 až 15 lety se přestali vyrábět poslední normální auta… Osobně mám auto z roku 2012 a dovoluji si tvrdit, že to je doba kdy přestal vývoj auta a řeší se jen ekopí.oviny. Bohužel i moje auto už obsahuje dpf, start stop. Ale STK vždy s bohatě s rezervou a za celou dobu co jezdím vždy STK bez přípravy, bez úplatku a vždy kladný výsledek.
Přesně, Focus 2 rv 2010, benzín 2.0 atmosféra+LPG
Trolling dneska jede. Bohužel někteří to vezmou vážně
To v čem teď jezdíte jen 100x horší než auta z roku 2010. A pokud si myslíte, že si kupujete nové auto, tak jste na omylu. Pouze ho máte půjčené. Tedy pokud nemáte firemní 😄.
A kdo mi novější auto zaplatí, ne každý vydělává měsíčně tolik aby si mohl novější auto dovolit nebo co 5 let kupovat nové auto. Já jsem rád za svojí Fábii z roku 2004 to auto nic po mne krom benzínu nechce.
Lituji te a tvuj zivot..koupit si 1x zs 5 let nove auto je tezke?
Je to především zbytečné. A taky je to neudržitelná ekologická zrůdnost.
No vzhledem k tomu, že průměrnému pracujícímu stát sebere na daních rok co rok tolik, co stojí nová fabie….
Tak začni jezdit vlakem, všichni nejsou stejně bohatí
Jak se to říkalo? Sytý hladovému nevěří? Nějak tak.
A jedem
Toto je výseč z mého vozového parku
2004 1,6 benzin 320k vše ok
2011 2,0 nafta 360k celkem ok
Nový 1,8 benzin zcizen po 3 měsících
Skoro nový 2,0 nafta totálka po 3 měsících
Nový 1,4 nafta po roce prodávaný – byl nabořen před prodejem u dealera
Zjištěno měřením laku
……….
Ještě nějakou dobrou radu ke stáří vozu?
Celková ztráta na vozidlech jdoucí z mé kapsy cca 3mio
Toto na západě řeší emisní nálepku a 15.let je klid. Mě před 15 lety s 3roky starým Mercedesem Viano stál vjezd do Mnichova tolik, že jsem koupil pro celou rodinu Bayern ticket ta 35 EUR jako levnější řešení. A to jsem. Měl jen EURO 3
Za inspekci jsem rád. Myslím, že bude přínosem, pokud budou kontroly prováděny profesionálně a hlavně s ohledem na prevenci.
Doufám, že vizuál je opravdu jen vizualizace.
Řekl někdo úředníkům, co znamená anglicky „traffic control“? 😀
INSIDe je ale výstižný 🙂
Hulici auta jsou urcite spatne, tohle by mela ale podchytit stk ktera by mela prestat brat uplatky. Takhle vznikne dalsi urad uz tak zbytecne preplneny statni spravy. Tak na co ty stkcka mame? Danovy poplatnik opet zaplace.
Tak hlavně že miliony Korun z kapes daňových poplatníků bylo smysluplně vynaloženo.
Pise Libor kteremu beztak stoji nesmrtelna 1.9 TDI na dvore..
Takové auto může být v daleko lepším technickém stavu než tři roky stará octavia nebo třebp BMW. U starých aut záleží na přístupu majitele, u nových je to dáno přetechnizováním a honbou právě za emisema
Transformace inspekce z jiného úřadu, už s nimi nemusí jezdit policajti, nákupem nových aut se podporuje ekonomika, přetížené kamiony ničí drahé silnice a dálnice,…
Z jakého důvodu budou Kupkova komanda zneužívat modré majáky? STK zdražily protože musí mít málem laboratorní podmínky a pod kamerami. Bude taky existovat inspekce inspekce?
Aby dohonili prchající diesely. Inspekce inspekce budemít majáků dvojnásobek atd.atd…
A na základě čeho soudíte, že je budou zneužívat?
Hurá! Teď ať jsou ti šmejdi, kterým se nechtělo na 5 let starém autě opravit filtr pevných částic podělaní za ušima. O starých autech co žerou olej a kouří jak komín ani nemluvě. Konečně tohle začne ze silnic mizet, ta situace, kdy si tady kvůli zanedbané údržbě aut čoudíme svinstva do obličejů je neuvěřitelná.
Koukám hrdina jako prase co se ani neumí představit a radějí křičí do tmy jako anonim. Hotové něštěstí je, že i tací co rozumu moc nepobrali a jediný smysl jejich života je závidět druhým, mají právo se věřejně vyjadřovat.
Jo Libore, tak hlavně že ty tu máš celé jméno, adresu a fotku s maminkou. Hele rozumu si moc nepobral ty. Zjisti si, co z těch zanedbaných aut leze a co to způsobuje s naším zdravím. Ale tebe to asi nezajímá, ty budeš totiž neuvěřitelný blb už podle toho, jak vystupuješ, takže tvoje starosti jsou jiný. Tak se aspoň prosímtě neser do lidí, kteří mají starosti o věci, který tvý tupý hlavě nic neříkají. Fakt Libore, běž radši skočit do zdi a tohle nech pro dospěláky.
Libore, klid, MP22 je tu už roky, mnohokrát jsem s ním diskutoval. Ty jsi taky ANONIM, když nemáš příjmení a mail.
A kdyby nebyl anonym, tak co to změní? Má normální názor, pravidla neporušuje, tak co řešíš? Že s ním nesouhlasíš? No, tak to budeš muset na Žena-in.🤦🏼
Píšete o rozumu, ale sám ho dle stylu psaní máte pomálu. Ale tak hlavně, že jste se veřejně vyjádřil a vaše právo neutrpělo. 🙂
Libore, vzhledem k inteligenci vašich příspěvků bude jednodušší, když svá moudra budete šířit někde jinde.
teda jestli za vším vidíš závist, tak to o tobě hodně vypovídá… říká se tomu projekce, ale to asi už nepochopíš
Tak jako v minulosti to dopadne výprodejem těchto aut na východ, kde nafta stojí méně a STK do 3.5 tuny nikdo neřeší…
No super, a my tady nebudeme ty sra*ky čuchat, to ať si vyřeší na východě. Tady totiž nejde o emise CO2, ale o ty pevné částice a jiné, které škodí lokálně.
Prosimtě přestaň tady krmit, za posledních 25 let ubylo tolik smradlavejch aut o kterých se ti ani nesnilo.
Auto nová s vymontoványm čili – bez filtru pevných částic ale nekouří. Tak jak to za jízdy poznají. Prvním vodítkem auta bez filtru je černá koncovka výfuku. To musí ale auto zastavit.
Nechci Vám kazit iluze, ale starých aut se to nedotkne v nejmenším, toto je taková show pro media. Nehodnotí se dle naměřeného čísla, ale porovnává se s tím, co výrobce nasliboval.
Stejně nebudou kontroly provádět v severních čechách nebo na D7. To by naši rómští spoluobčané, kteří ještě pracují, neměli čím jezdit do práce. A pak by šli na sociální dávky a páchali trestnou činnost. Dávno se ví, že na D7 se nekontroluje dálniční známka. Nechává se tam život plynout a funguje to. Jak zasáhnou na technický stav těchto aut, tak na tom stát jen prodělá.
D7 je v nenavázaném úseku u Chomutova bez poplatku, takže proč kontrolovat.
Až bude ten kousek navázán na dálniční síť, tak se až na nějaké obchvty zpoplatní úplně.
A jak toto bude řešeno legislativně? V článku se uvádí, že zastavování jim musí zajistit PČR, ale dle jakého písmena patrně § 79-Zastavování vozidel bych měl reagovat na jejich činnost? Nevzpomenu si na co by se dala tato kontrola „našroubovat“. Nebo proběhne nějaká novela?
Jinými slovy, na základě čeho bych je měl následovat a zastavit jim pro kontrolu?
Novela zákona o silniční dopravě, vstoupí v platnost 1.7.
Konečně někdo zamává se sobci otravujicími ostatním lidem ovzduší. Dával bych INSIDu odměny za počet odlovených dýzlvraků, aby se je náhodou některý čoudil nepokusil zkorumpovat.
Diesel se píše s měkám i a se s né z.
Hlavní je si ale ulevit, že ano.
Ano, píše se diesel, ale v přepisu slangu se často používá slůvko „dýzl“.
Kupka už končí. Jeho snaha zabavit občanům auta na dopravu do zaměstnání skončí tak,že sám přijde o ministerskou dobře placenou pozici. Správná cesta je důsledná kontrola činnosti STK,pokud toho nelze dosáhnout tak zrušit STK….V mnoha zemích ani STK neexistuje.Jen tady je to cesta pro pár jedinců jak rychle zbohatnout.
Toto je nejlepsi vec co mohk Kupka udelat! Kazdy komu proste kouri auto tak ten na silnici nepatri tecka.
Nekouřící auto jsem ještě neviděl…když chytne baterkáč čoudu je ještě víc.
Bych řekl, že zrovna Kupka je jedním těch, kteří by mohli sedět v případné vládě ANO+ODS.
No Havliček 3 ministerstva nedá
i tam kde stk neexistuje, není žádné právo provozovat nevyhovující vozidlo..alespoň je vidět, jak česi přemýšlí, kdyby nebyla kontrola, tak provozují totální vraky..
Ještě že teď je neprovozují, když ta kontrola je…
V mnoha zemích není národním sportem podvádět, krást, ojebávat. V ČR může opakovaně usvědčený lhář vyhrávat volby.
No úplně bych si jiné státy neidealizoval. DieselGate, prezidentské volby v USA, DDT, olovnatý benzín, role BigOil v ignorování klimatické krize. Bohužel…
Neidealizuji, ale ta komoušská nátura vše ojebávat zjevně nezmizela ani po 35 letech. Stačí se podívat do diskuze třeba na toto téma.
Myslíte, ze ta ojebávačská nátura je daná komunisty? Resp. že za takovou náturu můžou zrovna oni?
Boze diky!!!! Jsem za to rad a pokuty bych daval likvidacni. Spousta techto lidi je naprosto lhostejna vuci ostatnim.
Vážený mám k Vám otázku a proč si nemůžu,ophui STK udělat v Plsku případně na Slovensku. Copak tam mají jiné normy
A proč si nemohu jako občan EU udělat STK v Polsku anebo na Slovensku. Zřejmě mají jiné normy.
Nejde ani tak o normy jako o systém a registr. Každý stát má svůj – tedy až EU zavede jednotný systém a jednotný registr, tak budeme moct jezdit na STK do Německa, Polska nebo klidně do Španělska… zároveň v rámci EU odpadne systém dovozů a podobně. Jenže toto není a asi dlouho nebude na pořadu dne.
Proč? Stát mě nutí do nesmyslné zkoušky, zabiju čas a utratím na STK, zdůrazňuji bez úplatku, a za rok a půl mě fízl u cesty naměří přes limit. Jak jsem se provinil?