Dvě miliardy do nových akutrolejových vlaků na severu. Kraj odhalil, kam budou jezdit

Stadler RS Zero. Foto: Stadler RailStadler RS Zero. Foto: Stadler Rail

Dotace pro Ústecký kraj přinese lepší vlaky i na linky do sousedních regionů.

Odebírat
Upozornit na
guest
46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

Jsem zvědav kdy takový baterkáč vzplane, jak elektromobily, koloběžky či kola. To bude fajr že to roztaví i koleje.

Zapa

….jak staré motoráky Arrivy, nebo nedávno 842 ČD… Překvapivě ani jedno vozidlo nebylo baterkáč.

X 1

Po světě už jezdí dost vlaků na baterie. Můžeš dát odkaz nebo alespoň info, kde ve světě nějaký bateriový vlak, zahořel?

Flancek

Kamarád ze sboru před časem dělal nějaké pokusy na baterky, posílal mi video. To LTO bylo prej líné hořet.
https://www.youtube.com/watch?v=Qzt9RZ0FQyM

Twix

To nemá baterie z koloběžky, jsou aktivně chlazené a monitorované, navíc jsou na střeše. Kolik třeba shořelo bateriových trolejbusů? Roztavilo to silnici?

xyz

V seznamu těch tratí úplně bije do očí, jak neuspěl JMK, kde bateriové vlaky jsou plánovány pro páteřní příměstské S6 a (spoje pokračující ze Zastávky dál) S4.

Alenkaf

Jj je hezky vidět jak podali špatnou žádost.

joska

Bylo by dobré kdyby ty šunty Arrivy byly nahrazeny, i když jestli úsek před Libercem bude vhodný pro AKU.

Zapa

Arrivu vyřeší vysoutěžený Regiojet.

Jarda

Zadratovat a hotovo, tuším je to i v plánu.

Twix

U žádné z těch tratí, kde dneska jezdí Arriva s rychlíky, není v blízké době v plánu zadrátování v celé délce.

xyz

Jsem zvědav, jak se povede nabíjet vozy na lince Osek město – Most – Louny – Rakovník.

Dnes jsou obraty v koncových stanicích poněkud krátké. A elektrizovaná trať je jen mezi Loukou a Obrnicemi.

Happy

Takže na tu švestkovou, jestli jsem dobře počítal, vychází vozidlo za 177 mil, když dotace pokryje 70%. Má někdo přehled, co se dá za tuto sumu koupit?

Juraj

Za 177M snad prakticky cokoliv. Akupantery v MSK vyšly na cca 152 milionů za kus, a to bylo zhruba +35M oproti klasické EMU.

Požaduje se tam dvouvozová jednotka a AŽD nejspíš nebude chtít experimentovat, takže bych si klidně vsadil opět na řadu 690, jen si JSV může dovolit ještě hezkou přirážku à la Chomutov.

Happy

Ono to tak nejspíše dopadne…. Bohužel

Kuba2

Kdyby na předmětných výkonech jezdily nějaké vraky na konci životnosti, tak neřeknu ani popel, ale takhle se vyhodí dvě miliardy za změnu, kterou cestující téměř nepocítí, jen nová vozidla budou zase o něco dražší na provoz.
Kdy se konečně začnou lít podobné peníze do infrastruktury, aby se zkracovaly jízdní doby a skutečně zlepšoval jízdní komfort? To by přitáhlo větší množství cestující a pak by nakonec i ta náhrada regiosprintera nebo RS1 větší jednotkou třeba dávala smysl.

Juraj

Zase bych se nebál, že se ty RS1 a sprintery neúplatní jinde, tratí čekajících na náhradu 810/814 je pořád hodně.

Jistě by bylo lepší zlepšovat infrastrukturu, ale správce se k tomu i přes velmi velkorysé rozpočty v posledních letech moc neměl. Protočilo se x miliard v různých rekonstrukcích a postavilo pár nádraží, ale snad kromě Příbrami se parametry nezlepšily nikde.

Twix

BEMU je dražší na provoz než stejně velká DMU? A ty Regiosprintery tady už taky nebudou navěky, navíc jako cestující přece jen ten rozdíl trochu poznám 🙂 Ale to je fuk, nehoří to, ale dotace jsou teď na tohle, tak proč by to kraj nezkusil…

bkp

Čtyři jednotky pro Švestkovou dráhu? Jako fakt?

Ventura35

AŽD mělo původně čtyři, pak se přidaly dvě záložní. BEMU tedy budou vytížené na max a diesly budou záloha…?

Řiditel

Turnusová potřeba je stále 3, pokud vím.
Proč si to AŽD takto luxusně zálohuje, toť otázka.
Resp. jeden z těch původních 4 mají už po nehodě zrušený.

Happy

A dvouvozový 😁

Zapa

Předpokládám, že AŽD je schopné to podstřelit cenově za každou cenu. Nebo je vůbec nějaká možnost, že by se na Švestkovce změnil dopravce? Pořád to mají jako zkušební trať i s vozidly, nebo už jí tak nevyužívají?

Jan.K

Ono se počítá s prodloužením U11 přes Žatec, Chomutov do Jirkova?

Twix

To mi na této zprávě přijde také nejzajímavější. A celkem mi to dává smysl, nikdy se mi moc nelíbilo že ta U11 jede celou trasu napříč krajem a skončí kousek před Žatcem, kde je nutný přestup. A jestli je vlak mezi Mostem a Postoloprty potom vůbec potřebný. U toho prodloužení U11 by mě také zajímalo, jestli to někdo navrhl dříve, a nebo jestli to takhle vzniklo hlavně protože se ta linka pak dobře hodí pro BEMU 🙂

Středohor

Mě to přijde hlavně kvůli tomu, že mezi Postoloprty a Českou Lípou lze dobíjet z troleje jen v Lovosicích. Tak logicky chtějí prodloužit úsej jízdy pod trolejí. jestli teda zadrátují úsek z Žatce do Chomutova jak SŽ slibovala.

Luboš Beneš

V drátech chybí jen Březno -Chomutov

michalspina

zároveň to ale vyvolává otázku, co bude s linkou Jirkov – Lužná (– Rakovník) mezi Žatcem a Lužnou, pokud by ji U11 mezi Žatcem a Jirkovem měla nahradit…

J.K.

Děčín – Liberec? 😀

Jan Kužílek

Tam se řeší hybridy a ne BEMU. To je moc dlouhé rameno.

Twix

Hybridy u rychlíků, u osobáků na stejné trati zjevně BEMU. Zdá se tedy, že ten diesel bude možné pak časem z těch hybridů odebrat 🙂

Martin

BEMU Děčín – Liberec – Děčín nedá. Také nikde není psáno, že je to na celé rameno. Třeba půjde jen o vložáky Děčín – Česká Lípa.

Marťas

To je putna, jestli to dá nebo nedá… Hlavně, když jsou dotace 😂

Twix

Však proto píšu „časem“. Aby BEMU dala trasu do Liberce a zpět, je potřeba něco provést na infrastruktuře. A pak už by pravděpodobně mohl jezdit na té trati bez dieselu i ten regiojetí rychlík.

Marťas

No asi leda vymyslet dobíjecí místo v Liberci… Ale zase to tam bude muset dlouho stát a rozbourají se případné kratší obraty…

Twix

Tak jestli by to dobíjecí místo v Liberci samo o sobě stačilo (a aby ty baterky nebyly extra velké a vozidlo tam nedobíjelo věčnost), bylo by to asi optimální. Zároveň se tady někdy prezentovala idea zadrátovat „pavouka“ kousek na všechny strany okolo České Lípy, tím by se pak do BEMU dalo převést úplně všechno, včetně té uvažované 2. vlny Středohorské železnice 🙂

Marťas

Máte ve svém příspěvku dvě velice krásná a vševysvětlující slůvka… „IDEA“ a „NĚKDY“… no a vvvooo tttooommm tttooo jjjjeee…

Luboš Beneš

Takže již brzy nikdy

X 1

Stadler Flirt Akku se dodává na max dojezd 150km. Rekord má 224km.

Punkz

Ale dá. Stačí osadit dva akupacky místo jednoho.

Středohor

L2 (Ústí nad Labem -) Děčín – Česká Lípa – Liberec
To Ústí v závorce chápu jako s možností prodloužení. Tak alespoň nějaký úsek pod trolejí z Ústí do Děčína. Ale také mi to přijde že to vystačí dobít na dojezd maximálně do Č.Lípy.

petr

A v batohu sebou záložní monočlánky

J.K.

Nebo v USB pro cestující otočit směr 😀

Petr

😂😂😂

N.N.

Jen aby to „univerzální“ a „sériové“ nezmizelo v džungli národních specifik a nakonec nezůstal jen ten Bus.

Jarda

Zadratovat a bude to.
Dokonce to snad je i v plánu.