Infrastruktura Silnice Stavebnictví

ŘSD vyhlásilo nový tendr na dálnici D35 u Opatovic, cena nejspíš vzroste

Vizualizace stavby D35 v úseku Opatovice nad Labem - Časy. Foto: ŘSD
Vizualizace stavby D35 v úseku Opatovice nad Labem - Časy. Foto: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic vyhlásilo druhý tendr na výstavbu třinácti kilometrů dálnice D35 v úseku Opatovice nad Labem – Časy. Činí tak poté, co první soutěž skončila v červenci po dvou letech od vyhlášení fiaskem. Zrušil ji antimonopolní úřad. Savba tak nabrala výrazný skluz.

Ředitelství silnic a dálnic v mezičase mimo jiné dokončí záchranný archeologický výzkum, což umožní zkrátit původní lhůty výstavby o dvanáct měsíců oproti zrušené soutěži a tím minimalizovat časové ztráty,“ uvedl šéf ŘSD Jan Kroupa. Zahájení stavby je naplánováno na jaro příštího roku, bude ale záležet na vývoji v tendru. Cílem podle Kroupy nicméně zůstává současné otevření se sousedním úsekem Časy – Ostrov, čímž by se dálnice prodloužila celkem o 27 kilometrů. U části Časy – Ostrov probíhá příprava na předání staveniště, hotovo má být v roce 2022.

Trasa navrhované dálnice D35 v úseku Opatovice nad Labem – Časy. Foto: ŘSD

Původní zakázka v předpokládané hodnotě 4,6 miliardy korun skončila na zdánlivé banalitě: kvůli jednomu z formulářů, který byl součástí nabídek. ŘSD ho během soutěže opravilo, ale podle ÚOHS dostatečně neupozornilo soutěžící, že došlo ke změně. Na ÚOHS se obrátila společnost Porr, která byla v lednu vyloučena právě kvůli tomu, že nabídku podala na starém formuláři. ŘSD s výrokem ÚOHS nesouhlasí a chystá na úřad žalobu.

Porr ovšem nebyl jedinou nespokojenou firmou. Na ÚOHS se obrátilo také italsko-turecké sdružení Astaldi a IC Ictas Insaat Sanay ve Ticaret. Nejnižší cenu nabídli právě Italové s Turky (2,883 miliardy korun), na druhém místě skončila skupina Porr s cenou 3,142 miliardy korun, třetí pak bylo konsorcium Metrostav, Eurovia, Swietelsky (3,167 miliardy).

První dvě nabídky ale byly z tendru vyřazeny. Porr kvůli špatnému formuláři jako první v lednu, v březnu pak i sdružení Astaldi a IC Ictas Insaat Sanay ve Ticaret. Předpokládaná cena v novém tendru je stejná jako v první soutěži (4,6 miliardy), vzhledem k obecně rostoucím cenám stavebních prací a materiálu, především asfaltu, se dá ale předpokládat, že firmy ji zdaleka nepodkopnou tolik, jako při prvním pokusu.

D35 Opatovice nad Labem – Časy

Hlavní trasa:

délka: 12 610 m

kategorie: R 25,5/120

plocha vozovek: 245 211 m2

počet stavebních objektů: 259

4 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Na to už jediné: „u blbečků na dvorečku“. Omlouvám se všem seriozním čtenářům…..

  • A tak si stát hospodaří, no ještě, že se tak mohutně rýžujou daně v časech ekonomické prosperity.
    Čo budě, až něbudě?

Newsletter

Partneři


Výběr editora