Ve Vídni otevřeli pět nových stanic metra za 16 miliard
Síť vídeňského metra je od soboty o pět stanic bohatší (celkem tak má 109 stanic). Po pěti letech výstavby se
Síť vídeňského metra je od soboty o pět stanic bohatší (celkem tak má 109 stanic). Po pěti letech výstavby se cestujícím otevřelo prodloužení trasy U1 na jihovýchodě metropole o 4,6 kilometru, čímž se U1 stala z více než 19 kilometry nejdelší vídeňskou linií.
Nová část, jejíž koncový úsek do stanice Oberlaa je veden nad zemí, umožňue budoucí větvení trasy. Prodloužení červené linky prospěje především obyvatelům čtvrti Favoriten. Náklady na stavbu činily 600 milionů eur (v přepočtu asi 16 miliard Kč).
V centru města mezitím pokračuje výstavba dalších úseků linek U2 a U5. Celkem vzniká jedenáct nových stanic na devíti kilometrech. Po roce 2023 bude U2 pod radnicí přesměrována do nové trasy a její dosavadní úsek využije část zcela nové linky U5.
Vídeň chce do roku 2025 dosáhnout 80procentního podílu MHD, cyklistiky a pěších cest na dopravě ve městě. Tamní metro má zatím celkem pět tras (U1 – U4, U6); jejich délka činí v součtu přes 80 kilometrů. Síť pražského metra se třemi trasami je o necelých dvacet kilometrů kratší.