Zprávy

SOR testuje svůj elektrobus v Berlíně, chce proniknout více na západní trhy

Elektrobus SOR v Berlíně. Autor: SOR
Elektrobus SOR v Berlíně. Autor: SOR

Společnost SOR Libchavy začala poprvé testovat svůj elektrobus SOR EN 12 Electric v Německu v běžném provozu. Na linku 204 ho nasadil berlínský dopravní podnik BVG. Testování probíhá od 29. ledna do 9. února. SOR se přihlásil do tendru na pořízení 100 elektrobusů pro berlínskou městskou hromadnou dopravu.

„Jednou z podmínek bylo, že zájemce musí zapůjčit vozidlo ke krátkodobému testu,“ vysvětlil Roman Tichý ze SOR Libchavy. BVG testuje elektrobusy různých výrobců na lince 204 od loňského roku. Trasa linky vede mezi nádražím Südkreuz a berlínskou zoologickou zahradou.

Elektrobus SOR v Berlíně. Autor: SOR
Elektrobus SOR v Berlíně.
Autor: SOR

SOR vyrostl na zakázkách hlavně pro český a slovenský trh, v poslední době se snaží dostat více i na západovevropské trhy. „Firma se již pátým rokem snaží prosadit na trzích v Německu, Švýcarsku a Rakousku. Dodnes jsme tam prodali přes 200 autobusů,“ řekl Tichý.

V případě elektrobusů zatím na západ SOR dodal jeden elektrobus EBN 9,5 pro Stadtwerke Bad Wörishofen v Německu a jeden EBN 8, který nyní provozují v Curychu.

6 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Asi to nevyhrajou, ale bylo by dobrý, kdyby jim dali výsledky testu v porovnání s ostatními značkami…

  • Vyhodou elektrobusu Sor je, že první vozidla uvedla do pravidelného provozu v roce 2010, kdežto ostatní vyznamejsi výrobci okolo roku 2015. Ale při vší úctě ke společnostem Sor a Iveco, pochybuji, ze by si tuto zakázku konglomerat Mercedes a Setra nechali vzít.

    • Ta první sorka byl minibus, ted je to 12m a nezapomente, že je tady ještě škoda perun s kastlou solaris.

    • petr.r: Podle databáze seznam-autobusu.cz dodal Sor v roce 2010 několik autobusu 10.5 m (EBN 10,5) DP Ostrava a Škoda Perun (kastle Solaris) dodala do Třince první vozy v roce 2016. A nejsem si jist, jestli něco vyrobili mimo sérii pro Třinec. Vím, že Solaris dodával jednou samostatně elektrobusy někam do západní evropy.

    • Ten zadek je taky povedený, desing toho okna je taky slušný, ale nemá na praktičnost solarisa.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora