RegioJet výrazně omezí autobusy mezi Prahou a Brnem, chce naučit lidi jezdit vlakem
Společnost RegioJet seškrtá od poloviny ledna o více než třetinu provoz autobusů mezi Prahou a Brnem. Důvodem je velká expanze
Společnost RegioJet seškrtá od poloviny ledna o více než třetinu provoz autobusů mezi Prahou a Brnem. Důvodem je velká expanze firmy do železniční dopravy mezi oběma největšími městy v zemi.
Škrty vyplývají z nového jízdního řádu, který dopravce zaslal do Celostátního informačního systému. Podle nich ještě do 14. ledna budou jezdit autobusy podobně, jako dosud, poté firma zruší 7 z 20 spojů denně, které na trase linky Brno – Jihlava – Praha budou jezdit. „Naším cílem je naučit lidi jezdit více vlakem,“ vysvětlil mluvčí firmy Aleš Ondrůj.
RegioJet začne od poloviny ledna jezdit autobusy v podstatě jen každou celou hodinu. Od období nového jízdního řádu až do té doby ještě mají jezdit podle jízdního řádu autobusy v podstatě stejně, jako dosud s minimálním počtem změn. Jízdní řád je zatím nastavený do konce března, firma chce ještě vyhodnotit dopady změn na provoz a poptávku cestujících.
V praxi například mizí všechny autobusy, které vyjížděly v čase x:30. V Jihlavě budou zastavovat autobusy, které vyjedou z Brna v sudou hodinu a z Prahy v lichou hodinu. U některých časů bude i delší okno bez spoje: například z Brna pojede autobus v 18 hodin a další až do Prahy ve 23 hodin.
Podobnou redukci počtu spojů udělal RegioJet už v minulosti u spojení z Prahy do Košic poté, co na trase nasadil více vlaků.
Od nového jízdního řádu začne RegioJet jezdit mezi Prahou a Brnem devětkrát denně, ve špičce i po hodině. V červnu má přibýt desátý spoj. „Jde o velký nárůst kapacity, denně nabídneme až 6 tisíc míst v obou směrech,“ dodal Ondrůj.
Autobusové spojení Praha – Brno je první trasou, na které tehdy ještě pod značkou Student Agency začínala. Teď na ní uskuteční největší redukci ve své historii.