Praha – Brno 25 Kč. FlixBus startuje s nízkými cenami, RegioJet zlevní
Den před svým ostrým startem vnitrostátních linek nasazuje společnost FlixBus nezvykle nízké ceny na své nové linky z Prahy. Do
Den před svým ostrým startem vnitrostátních linek nasazuje společnost FlixBus nezvykle nízké ceny na své nové linky z Prahy. Do Brna, Českých Budějovic, Karlových Varů, Plzně či Liberce jde pořídit jízdenky za 25 korun. RegioJet chystá také zlevnění.
Nejde podle všeho o dlouhodobé zlevnění, ale akční nabídku na začátek provozu. Týká se prakticky všech nových spojů, počet míst za tuto cenu bývá omezen většinou do deseti sedaček. Vyšší ceny jsou teď k dispozici jen u mezinárodních spojů, které pokrývají i vnitrostátní úsek. Například mezi Prahou a Brnem nabízí firma stále bizarní spoj přes Vídeň.
Začíná tak ostře sledovaný souboj zejména mezi FlixBusem a českým RegioJetem, který ale může mít současně velký dopad i na České dráhy. S výjimkou trasy Praha – Liberec, kde je vlak nekonkurenceschopný kvůli nevhodné trase, jezdí na nových spojeních FlixBusu i velká část cestujících vlakem.
Cestující si musí koupit jízdenky na konkrétní datum a spoj, storno je za 25 korun, tedy v podstatě plnou cenu jízdenky. FlixBus startuje 17. srpna na trasách z Prahy do Brna, Karlových Varů a Českého Krumlova, o dva týdny později pak z Prahy do Liberce a Plzně. Na všech nasazuje jízdné za 25 korun, to nabízí ale jen na spojích do 17. září. Pak se vrací všude ke svým původně oznámeným cenám, které jsou lehce pod cenami RegioJetu a Českých drah.
RegioJet nemůže jít na tak nízké ceny, protože na většině tras má dominantní postavení a porušil by tak hospodářskou soutěž. Přesto podle mluvčího Aleše Ondrůje představí brzy nižší ceny. „Budeme reagovat permanentním cenovým zvýhodněním pro absolutní většinu zákazníků a dalšími benefity, které představíme v následujících dnech. Zákazníkům nabízíme nejširší služby – včetně nápojů zdarma, nejmodernější autobusy s obrazovkami v sedačkách, internet zdarma, denní tisk zdarma a to vše za nejvýhodnější cenu, na kterou se zákazník může dlouhodobě spolehnout. Naším cílem je, abychom vždy byli pro zákazníka nejlepší volbou,“ řekl Ondrůj.
Jízdenky za 25 korun na tak dlouhé vzdálenosti mívá občas v podobném řádu některý mezinárodní autobusový dopravce, například PolskiBus. Podstatně rozšířenější byly v případě nástupu tehdy ještě Student Agency na trasu do Liberce, kde kvůli blokádě nádraží společností ČSAD Liberec jezdila firma Radima Jančury jen za korunu.
Později došlo k přetahované se společností Asiana na trase Praha – Brno, kde ve vybrané spoje jezdila Student Agency výrazně levněji, aby konkurovala Asianě. Ta později z trhu odešla. Student Agency za to dostala pravomocnou pokutu za zneužití hospodářské soutěže. Spor přitom začal kvůli tomu, že Asiana o sobě začala tvrdit, že je jedničkou v prodeji letenek, což nebyla pravda.