PID spolkla vlaky na Mladoboleslavsku, chystá se na Kolín
Pražská integrovaná doprava významně rozšířila od října svou územní působnost. Nově se do systému zapojilo Mladoboleslavsko, zatím ale pouze na
Pražská integrovaná doprava významně rozšířila od října svou územní působnost. Nově se do systému zapojilo Mladoboleslavsko, zatím ale pouze na železnici. Pražská integrace tak postoupila na kolejích severně od Všetat (pražská trať 070) a Čachovic (nymburská 071).
Na jízdenku PID pro sedmé pásmo lze mezi Prahou a Mladou Boleslaví cestovat i rychlíkem. Vedle zmíněných dvou tratí zahrnula integrace nově i lokálku Mělník – Mšeno – Mladá Boleslav. Kromě mladoboleslavského hlavního nádraží a stanice Mladá Boleslav – město ale zatím na trasách chybějí označovače jízdenek pro jednotlivou jízdu, jejich instalace může trvat několik měsíců.
Integrace Mladoboleslavska navazuje na jarní zapojení Nymburska do PID. Podle mluvčího organizace ROPID Filipa Drápala by ještě letos mělo následovat Kolínsko a počátkem roku 2018 Rakovnicko. „Pokud jde o Mladou Boleslav počítáme příští rok i s integrací autobusové dopravy,“ uvedl Drápal.
Plány ROPIDU přitom míří na celý Středočeský kraj. Rozšíření integrované dopravy až k jeho hranicím si ale vyžádá vznik nových pásem 8 a 9.